Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdrushxd
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-03 01:23
ik ga een ssd kopen Samsung evo 250GB voor mijn windows op te zetten maar ik wil men schijf waar men windows nu opstaat niet formateeren, want dan ben ik alles kwijt vn programma's en foto's,bestanden,video's, etc.

maar hoe zou ik dit doen gewoon de bios instellingen wijzigen en een andere opstart schijf selecteren.

Gelieven zo snel mogelijk iets te laten weten :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek die andere disk er gewoon uit, kan er ook niets mee gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HDD er uit, SSD er in, windows opnieuw installeren en dan de oude HDD er in en dan de oude windows installatie gewoon verwijderen en oh ja let alsjeblieft even op je leestekens en interpunctie want je maakt het een beetje onleesbaar zo en als je toch bezig bent doe mij dan een lol en hou op met dat graag zo snel mogelijk want dat jij haast hebt is natuurlijk niet ons probleem dus malen we daar maar niet om want dat boeit ons toch niet :P

Kortom: welkom op GoT. Prima vraag, maar een beetje rottig gesteld qua leesbaarheid en niveau ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Voor de zekerheid, anders gaat het nog mis: Laat die harde schijf zitten waar die zit en trek alleen de kabels eruit en sluit die aan op de nieuwe SSD. Dan staat meteen de bootvolgorde goed. Als je dan je Windows erop hebt kun je met een andere kabel de HDD op een ongebruikte sata poort aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:05

br00ky

Moderator Harde Waren
En nog een inkoppertje, koop een pricewatch: Crucial MX100 256GB. Stuk goedkoper, groter, ietsje trager, maar dat merk niet, maar wel power caps tegen corruptie bij stroomuitval dus in theorie betrouwbaarder.