Medion 32119pr geen beeld bij nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-02 14:01

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Hoi tweakers,

ik heb voor een kennis een nieuwe PC in elkaar gezet omdat de oude (Medion 8818) te traag was geworden). Vervolgens aangesloten op de plek waar eerst de oude stond. Dus ook op de oude monitor. Een Medion 32119pr, maar geen beeld. De BIOS wordt wel weergegeven, het windows laadscherm ook, maar dan geeft de monitor even No Signal aan en blijft hij zwart. Vervolgens aangesloten op mijn fullHD moniter (Samsung P2370), waar wel beeld op zit. Ik dacht dat het aan de resolutie lag, dus die even op 1024x768 gezet en weer gewisseld, maar nog steeds een zwart scherm. Drivers zijn niet te vinden en dat zou ook heel raar zijn als Windows een standaard monitor niet herkent.

Ik zit hier dus zonder ideeën, hopelijk dat jullie iets weten. De monitor doet het verder wel, want ik kan de BIOS gewoon zien. Hij wil alleen Windows niet weergeven...

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

Tsja, ik ben hier echt ontzettend simpel in. Schone installatie.

Anders kan je nog proberen juist drivers te installeren of op een andere monitor aan te sluiten.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-02 14:01

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Ik heb dus de PC al op mijn eigen monitor (de samsung) aangesloten. Daarna zonder de PC opnieuwe op te starten simpelweg de DVI kabel gewisseld naar de Medion en zwart scherm. Terug naar de Samsung, prima beeld. Ik snap er echt helemaal niks meer van.

edit: schone installatie zou echt de laatste redmiddel zijn. Maar ik heb de PC geïnstalleerd met mijn eigen monitor eraan. Zou dat echt uitmaken?

[ Voor 22% gewijzigd door amas op 28-07-2014 21:12 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.