Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies gevraagd versterker en speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik jullie advies willen omtrent de volgende situatie:
Sinds vandaag ben ik eigenlijk compleet uitgekeken op het philips 5.1 setje wat momenteel op mijn studentenkamer hangt.
Reden hiertoe is het veelal schrale geluid wat hieruit komt, wat dan ook nog eens meestal alleen uit de centerspeaker komt, die blijkbaar het werk moet verrichten.
Nu zit ik al langer te denken over de aanschaf van een gewone losse versterker en hierbij zelf mijn speakers uit te zoeken.

Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen bij de Yamaha RX V375 http://tweakers.net/price...yamaha-rx-v375-zwart.html

Mijn eerste vraag is dan ook, is dit wat?

De vraag die dan resteert is welke speakers ik hieraan zou moeten hangen?
(het leek mij het best om 2 zuil/front speakers als begin te nemen om later nog maar te gaan kijken naar de overige 5.0 opties, wanneer er weer wat budget vrij is)

Ik heb ongeveer een budget hiervoor over van €350 in totaal, wat na de versterker €180 overlaat voor speakers, is dit genoeg?

Alvast bedankt voor eventueel advies,
Gr. Yorick

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je nu voor setje dan? Typenummer en link naar specs en handleiding helpt :)

Twee zuilen voor 180 euro is niet heel veel. Een beetje kwaliteit gaat vanaf 100 a 150 euro per stuk.
Echter, deze zijn wel heel goed: https://www.correct.nl/ar...M=Klipsch+f1&ARTNR=298525
Klipsch F1. Bij correct ongetwijfeld het laatste model, want in kersen en al een aantal jaren uit productie.
Ik heb ze zelf als rears, maar ook als fronts staan ze prima hun mannetje. Weet niet wat voor philips setje je nu hebt, maar zou me zomaar niks verbazen als een setje F1's je setje zonder problemen wegblaast, zowel qua bereik als kwalitatief.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het setje helaas niet vinden op Tweakers, wel op de philips site met de brochure met specificaties.
http://www.p4c.philips.co...k_Overview&scy=BE&slg=NLD
Hoop dat daar genoeg info op staat?
Zou de versterker van Yamaha in samenwerking met 2 Klipsch F-1 significant beter geluid moeten geven of is het dan de €330 investering niet waard?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic wordt verplaatst naar Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat deze daar thuis hoort :)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 01:19:

Zou de versterker van Yamaha in samenwerking met 2 Klipsch F-1 significant beter geluid moeten geven of is het dan de €330 investering niet waard?
Zonder dat Philips setje gehoord te hebben, durf ik met 99,9% zekerheid zeggen dat Yamaha i.c.m. die 2 Klipsch beter geluid gaan geven (indien correct afgesteld uiteraard)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:27:
Zonder dat Philips setje gehoord te hebben, durf ik met 99,9% zekerheid zeggen dat Yamaha i.c.m. die 2 Klipsch beter geluid gaan geven.
Minstens. ;)

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Zal wel beter gaan klinken maar je moet wel van de sound houden.
Zal ze eerst even gaan beluisteren voor de zekerheid, aan de andere kant je kan best een gokje wagen voor zo een prijsje.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• The Eagle

The Eagle

Klipsch heeft hoorntweeters idd. Maar qua hoogte zitten die bij de F1 op oorhoogte, dus precies goed. Geven een heel mooi geluidsbeeld en een vrij helder hoog, je hoort eigenlijk alles. En das soms even wennen ;)

Then again, voor dat geld kun je het best uitproberen. Gebruik je je huidige center en rears ook nog. Alleen niet te hard zetten.
Je huidige sub kun je niet gebruiken met die nieuwe receiver. Je sub is namelijk passief en heeft dus een versterker nodig. Maar de Klipschen gaan even laag, zo niet lager, en kwalitatief beter. Dus die sub heb je niet echt nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb zojuist de Klipsch speakers besteld!
Donderdag krijg ik als het goed is een 2ehands RX-V475 binnen voor hetzelfde geld als een nieuwe 375, dus dat is ook prima.
Nu let mij alleen nog de vraag of het dan handig is om mijn philips front speakers te gaan gebruiken als rear speakers voor de nieuwe setup? Die center zal ik in ieder geval wel gebruiken denk ik. Tenzij ik natuurlijk de complete philips set voor een leuke prijs aan een huisgenoot kwijt kan.
In ieder geval bedankt voor de reacties thus far :)

• The Eagle

The Eagle

Zou het voorlopig gewoon uitproberen. Bij films wil je meestal toch wel een center en een paar rears. Weet niet wat je destijds voor de philips betaald hebt, maar als je die voor 100 euro kwijt kunt, meteen doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, voor dat geld kan ik dan wel een center op de kop tikken lijkt me..

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Als er iets is waar je net niet op moet besparen in een 5.1 set is het de center speaker. Doet 60% van het werk gedurende een film.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1