Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

wifi hapert op Lenovo/IBM Thinkpad r60e met Linux Mint v17

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel geeft het probleem al in de kern weer. Heb sinds kort een oude laptop gekregen waar ik recent Linux Mint 17 op heb gezet. Hiervoor stond er nog Windows XP op. Ik weet helaas niet of dit probleem ook speelde met Windows XP.

De laptop werkt verder helemaal naar wens. Zoals gezegd, alleen de wifi hapert bij het streamen. Als ik bijvoorbeeld NPO/UitzendingGemist kijk, dan loopt de stream vrij snel vast en moet ik al snel Firefox afsluiten en opnieuw opstarten. Dan werkt het weer even en herhaalt het probleem zich. Dit werkt dus niet naar behoren. Ook flac-muziek streamen met het programma Audacious van de NAS hapert over deze wifi verbinding. Met een ethernet kabel gaat het allemaal probleemloos op deze laptop. Dat geldt ook voor het streamen van NPO op een andere laptop of muziek streamen via de Squeezebox. Hieruit leid ik af dat de wifi verbinding van deze laptop hapert en het niet aan mijn router ligt. Ik weet niet of dit een software/OS of een hardware probleem is.

Ik wil er best nog wat moeite voor doen om dit probleem op te lossen. Ik heb echter geen idee of dit kans heeft en waar ik zou moeten beginnen. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen die hierover meer willen weten.
http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=53&t=174497