Toon posts:

Trekt mijn psu een r9 280(x)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakeraars

Ik heb een pc met de volgende specificaties

HP z400 workstation

w3520 xeon 1366
6gb ram (3x2)
fx 380 quadro
bronze gecertificeerd 80 plus psu 475watt
38a over 2 rails
komt standaard met 1x6pin pci-e connector

deze pc heb ik voor 60 euro gekocht van me oude school.
En wilde hier een leuke game pc van maken.
Maar natuurlijk wel op een veilige manier
Ik maak me vooral zorgen omdat er maar 1x6pin pci-e connector aan de voeding zit maar dit kan natuurlijk ook zijn omdat ze destijds dat maximaal gebruikte ik bedoel andere moddellen met een zwaarde grafische kaart (workstation kaart).

Dus mijn vraag komt neer op is het mogelijk om er een r9 280 (x) erop te draaien
:)

Mvg, Jordi

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

475w zou opzich wel kunnen, echter, dat ding is wss al enkele jaartjes oud, en vaak zitten er niet geweldige voedingen in dit soort bakken.

Ook is die ene PCIe power een beetje jammer.

Dus, ik een nieuwe voeding kopen, hoeft niet duur te zijn: pricewatch: XFX 550W Pro is een erg goede voeding voor een erg goede prijs.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:21:
475w zou opzich wel kunnen, echter, dat ding is wss al enkele jaartjes oud, en vaak zitten er niet geweldige voedingen in dit soort bakken.

Ook is die ene PCIe power een beetje jammer.

Dus, ik een nieuwe voeding kopen, hoeft niet duur te zijn: pricewatch: XFX 550W Pro is een erg goede voeding voor een erg goede prijs.
Probleem is dat ik dat al geprobeerd heb maar die psu van hp is een ander soort dan normale atx psus
Had nog een arthwatts liggen van 600watt maar dat ging dus niet bedankt voor je reactie ;)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:48:
[...]

Probleem is dat ik dat al geprobeerd heb maar die psu van hp is een ander soort dan normale atx psus
Had nog een arthwatts liggen van 600watt maar dat ging dus niet bedankt voor je reactie ;)
Ik zou het gewoon proberen. Het is heus niet zo of het gaat exploderen als het het niet aan kan.

Welke voeding is het nou eigenlijk? No name vertrouwe ik dus voor geen meter.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarschijnlijk is de formfactor het probleem... Past een normale ATX voeding niet in de behuizing.

Verwijderd

Topicstarter
Wow had dit eerder moeten doen bij de buren duurde het veel langer. Qua reacties

Maar ter zake als ik mijn antec er in zet wilt hij simpelweg niet opstarten terwijl alle snoeren goed op het moederbord en dergelijke zat dubbel gecheckt maar de power led word rood en dit is bekent dat je er niet zomaar elke voeding in kan stampen maar ik ben de soort voeding naam vergeten ure van fts ofzo

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:15:
Wow had dit eerder moeten doen bij de buren duurde het veel langer. Qua reacties

Maar ter zake als ik mijn antec er in zet wilt hij simpelweg niet opstarten terwijl alle snoeren goed op het moederbord en dergelijke zat dubbel gecheckt maar de power led word rood en dit is bekent dat je er niet zomaar elke voeding in kan stampen maar ik ben de soort voeding naam vergeten ure van fts ofzo
Bedoel je FSP?

Verwijderd

Topicstarter
hier dit is de voeding die ook in mijn pc zit
V&A aangeboden: HP 475W voeding voor workstationZ200 en Z400, Z600 en Z800

dus zal hij het trekken ik bedoel 1366 lga platform is ook niet echt zuinig. ;)

hier nog hele beschrijving van de voeding http://h20565.www2.hp.com...24128.876444892.492883150

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 09:47 ]

Verwijderd

VasZaitsev schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:21:
Grote kans dat gewoon een mindere voeding is...
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:14:
Ik maak me vooral zorgen omdat er maar 1x6pin pci-e connector aan de voeding zit maar dit kan natuurlijk ook zijn omdat ze destijds dat maximaal gebruikte ik bedoel andere moddellen met een zwaarde grafische kaart (workstation kaart).

Dus mijn vraag komt neer op is het mogelijk om er een r9 280 (x) erop te draaien
:)
Met gebruik van een verloopje van molex naar PEG connector kan dat ja, is een prima Delta voeding wat erin zit. Dat de huidige voeding maar één PEG connector heeft komt idd doordat het niet nodig was voor de huidige videokaart en zo dus een klein beetje bespaart kon worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:11:
[...]

Grote kans dat gewoon een mindere voeding is...

[...]

Met gebruik van een verloopje van molex naar PEG connector kan dat ja, is een prima Delta voeding wat erin zit. Dat de huidige voeding maar één PEG connector heeft komt idd doordat het niet nodig was voor de huidige videokaart en zo dus een klein beetje bespaart kon worden.
ja toch dan ga ik hem maar gewoon bestellen zie wel waar het schip strand ik heb die pc voor 60 euro gekocht 2 zelfs haha eentje voor als servertje maar weet nog niet precies wat :P bedankt _/-\o_
Pagina: 1