Aankoop sshd

Pagina: 1
Acties:

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02 18:47
Ik Ben op zoek naar een SSHD omdat mn 5400 rpm laptop harde schijf sloom aanvoelt en ik het helemaal niet fijn vind om hier elke dag op school mee te moeten werken.

Wat is je budget?
Ik geef liever net meer dan 100 euro uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur, wel wil ik dat de sshd minimaal 1tb opslag capaciteit heeft.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De SSHD zal in dit systeem komen: pricewatch: HP Pavilion g7-2003sd

Ik weet dat ik mijn problemen met de traagheid ook op kan lossen met een losse ssd en dan mn huidige harde schijf in de dvd caddy maar ik gebruik de dvd speler daar gewoon teveel voor dus is dit geen optie.

Ik heb zelf nog helemaal niks gevonden omdat ik er niet uitkom in de pricewatch, heb geen subkopje kunnen vinden voor hybride schijven.. :/

Hopenlijk hebben jullie tips! :)

• br00ky
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Al eens sshd ingetypt in het zoekveld van de PW?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22
sshd kan je gewoon gratis downloaden hoor!

Verwijderd

1e hit in de PW: pricewatch: Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM014, 1TB
Ruim onder je bugdet.
Ik kan het knopje voor Hybride of SSD schijven ook niet vinden.

• Bartallstar
br00ky schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:22:
Al eens sshd ingetypt in het zoekveld van de PW?
Thx voor de reactie!

Geniale tip trouwens LOL ik zat dus constant te kijken in het subkopje ssd 8)7
Ik heb nu dus even gekeken in de hele pricewatch en ben deze tegengekomen pricewatch: Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM014, 1TB

Lijkt aan mn eisen te voldoen?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23

BLACKfm

O_o

Je hebt ook nog de ....M015 (seriecode) op het eind, is wel iets duurder, maar waar het verschil in zit is mij niet duidelijk. Hoedanook was de door jouw gekozen ook de eerste (en wellicht enige) waar ik naar keek. Volgens mij maakt alleen Seagate van die SSHD schijven, dus de keus is beperkt.

• Bartallstar
Trouwens nog 1 vraagje.. deze pricewatch: Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM014, 1TB is 9,5 mm dik, gaat dit passen in mijn laptop? pricewatch: HP Pavilion g7-2003sd

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
borft schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:24:
sshd kan je gewoon gratis downloaden hoor!
:?

Verwijderd

Jouw laptop is in totaal 36,8 mm dik. Het is een 2.5" schijf dus normaal moet dat wel passen.
Alleen in een Ultrabook zou je een probleem kunnen krijgen, die zijn nog dunner en daar zitten speciale schijven in.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Benchmark programma :). En de M015 op het eind is 'self encrypting', dus vandaag de meerprijs.

• Bartallstar
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:30:
Jouw laptop is in totaal 36,8 mm dik. Het is een 2.5" schijf dus normaal moet dat wel passen.
Alleen in een Ultrabook zou je een probleem kunnen krijgen, die zijn nog dunner en daar zitten speciale schijven in.
Okay, Dan ga ik voor deze schijf! :P

iedereen bedankt voor de snelle en goede hulp! :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ben ik wel benieuwd, ik kom niet vaak iets tegen dat me totaal niks zegt (dan doel ik op dat programma, niet benchmarken uiteraard ;)).

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:16
Wikipedia: Secure Shell

Ga je een review van het schijfje schrijven? Ben wel benieuwd of het wat is voor in de laptop van pa en ma.

while (! ( succeed = try ()));

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ah duidelijk, dat staat wel heel ver af van wat TS wilde, geen wonder dat ik het niet herkende ;).

• Bartallstar
hans_lenze schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:39:
Wikipedia: Secure Shell

Ga je een review van het schijfje schrijven? Ben wel benieuwd of het wat is voor in de laptop van pa en ma.
Ga ik zeker doen zodra ik hem heb kunnen testen! :>

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

br00ky schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:33:
[...]

Nou ben ik wel benieuwd, ik kom niet vaak iets tegen dat me totaal niks zegt (dan doel ik op dat programma, niet benchmarken uiteraard ;)).
Er werd waarschijnlijk As ssd ofzo bedoeld... in ieder geval maak ik op dat er iets met een benchmark tool wordt bedoeld.. noem het vrije interpretatie :P

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
Die HP is een 17" laptop, heeft die geen 2 SATA voorzieningen? Ik vind er zo niet meteen informatie over, maar de meeste 17' laptops die ik geopend heb (toegegeven, het zijn er maar 3), hadden allemaal plaats voor 2 harde schijven.

En als er geen volwaardige tweede SATA is, is er dan geen mSATA voorzien?

Het zou mij verbazen als je niet een gewone SSD kunt plaatsen naast je bestaande harde schijf, zij het in SATA vorm of mSATA.

Als de plaats er voor is, koop je veel beter een 256GB Crucial MX100 (SATA of mSATA), gebruik dat als boot schijf en heb je een volwaardige SSD én de laptopschijf als opslag voor films/muziek/etc.

• Bartallstar
MacPoedel schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:28:
Die HP is een 17" laptop, heeft die geen 2 SATA voorzieningen? Ik vind er zo niet meteen informatie over, maar de meeste 17' laptops die ik geopend heb (toegegeven, het zijn er maar 3), hadden allemaal plaats voor 2 harde schijven.

En als er geen volwaardige tweede SATA is, is er dan geen mSATA voorzien?

Het zou mij verbazen als je niet een gewone SSD kunt plaatsen naast je bestaande harde schijf, zij het in SATA vorm of mSATA.

Als de plaats er voor is, koop je veel beter een 256GB Crucial MX100 (SATA of mSATA), gebruik dat als boot schijf en heb je een volwaardige SSD én de laptopschijf als opslag voor films/muziek/etc.
Heb de laptop opengeschroefd en heb er geen plek voor kunnen vinden.. waar zou deze moeten zitten volgens jou?
Pagina: 1