[Freenas] Plugin Problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 20:59
Op een server hier probeer ik FreeNAS werkend te krijgen maar een aantal dingen krijg ik niet voor elkaar. Ik heb een aantal accounts aangemaakt die de CIFS en AFP shares kunnen benaderen en dit gaat zonder problemen. Ook kan ik via FTP bestanden ophalen en op de server zetten.

Alleen bij de plugins gaat het fout. In een wat ouderen build heeft het altijd prima gewerkt maar nu opeens niet meer. De laatste versie van FreeNAS staat erop.

Als ik namelijk een plugin installeer gaat dat goed en staat deze erop. Vervolgens geef ik deze een opslagpunt. Als ik hem dan start krijg ik: "Some error occured" te zien. Na een aantal reboots en een chmod -R 777 doet hij het soms wel.

Het andere probleem is dat soms de plugins rood zijn, wat zou moeten betekenen dat de jail niet gestart is maar dat is deze wel. Dus het probleem zit hem enkel in de Jails en Plugins want de rest werkt wel. Maar wat doe ik nu nog fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je fout doet is niet in de logs kijken. Die geven vaak netjes aan waar het fout gaat en hier kan je met Google vaak een oplossing vinden. Of iig iets om je een pointer te geven. Als je er niet uit komt, geef dan op z'n minst de foutmeldingen hier weer die je krijgt. Nu kunnen we niets meer dan gissen, want je hebt het niet eens over welke plugins er klagen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 20:59
Hero of Time schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:53:
Wat je fout doet is niet in de logs kijken. Die geven vaak netjes aan waar het fout gaat en hier kan je met Google vaak een oplossing vinden. Of iig iets om je een pointer te geven. Als je er niet uit komt, geef dan op z'n minst de foutmeldingen hier weer die je krijgt. Nu kunnen we niets meer dan gissen, want je hebt het niet eens over welke plugins er klagen.
Sorry, had even moeite met het vinden van de logs, maar dit is hem van Couchpotato:
code:
1
2
Jul 28 12:42:13 freenas manage.py: [freeadmin.navtree:526] Couldn't retrieve http://192.168.1.20/plugins/couchpotato/1/_s/treemenu: 
HTTP Error 502: Bad Gateway

Op mijn router, Asus RT-N66U, staat DHCP van 192.168.1.5-192.168.1.99 en een paar vaste ip adressen van 192.168.1.100-192.168.1.130 en alles jails staan in de range: 192.168.1.150-192.168.1.170.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakG5 op 28-07-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En je weet ook wat die HTTP 502 betekend en waar het probleem dan ligt?

Commandline FTW | Tweakt met mate