Game PC tot ong. 700 euro

Pagina: 1
Acties:

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:11
Goedendag allen,

Ik volg Tweakers al een tijdje, voor de lol maar haal er zeker ook belangrijke informatie voor mijn werkzaamheden vandaan. Dit is zeker ook te danken aan de actieve community hier.

Het wordt tijd voor een nieuw systeem en gamen is daar wel een groot onderdeel van, vandaar mijn topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een nieuw systeem dat geschikt is om een beetje goed te kunnen gamen, naast de standaard dingen als browsen, administratie en een stukje video etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor mezelf een maximum prijs gesteld van ong. 700 euro inclusief verzendkosten maar ex. besturingssysteem. Mocht iemand echt met een geniale ingeving of tip komen (zeer gewaardeerd uiteraard) dan wil ik mijn budget opnieuw bekijken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb randapparatuur al wel staan en wordt pas op een later tijdstip vervangen. Hoewel een nieuwe muis wel welkom zou zijn maar daar heb ik niet al te veel eisen voor (behalve dan dat ik altijd bedraad wil)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb niet al te moeilijk gedaan en een lijst samengesteld die grotendeels is overgenomen van de Best Buy Basis gamesysteem van juli met hier en daar wat veranderen om wat geld te besparen zoals de videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen voorkeuren, het gaat om de prijs/kwaliteitsverhouding.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben zo makkelijk, natuurlijk heb ik liever geen industriële fan in mijn kamer staan maar de kast hoeft zeker niet muisstil te zijn. Wel ben ik niet iemand die iedere anderhalf jaar zijn systeem geheel vervangt dus een klein beetje toekomstbestendigheid of upgradebaarheid is mooi meegenomen.

Ga je overklokken?
Ik heb nog te weinig kennis hiervan om dit veilig te gaan doen, hoewel ik wel zeker geïnteresseerd bent om te leren.

Een ieder die hier naar wil kijken en zijn/haar wijsheid wil delen ben ik bij deze al zeer dankbaar!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 152,90€ 152,90
1ASRock B85M Pro4€ 54,99€ 54,99
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,80€ 30,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1XFX 550W Pro€ 52,-€ 52,-
1Crucial MX100 256GB€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,04

• br00ky
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Moederbord gaat niet passen met de cpu, verander die naar een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 of pricewatch: MSI H97M-G43 bijvoorbeeld. De eerste is van de vorige generatie, maar nog steeds een erg goed bord. De tweede is van de nieuwste generatie en biedt een nieuwe SSD standaard, M.2. Voor de toekomst misschien leuk, maar geen noodzaak.

Videokaart kan je beter voor een pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost kiezen. Meer VRAM, goedkoper en krachtiger, zeker als je die nog een extra overklokje geeft.

Rest ziet er prima uit, zou je eventueel voor extra stilte nog een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO kunnen bijvoegen.

[ Voor 24% gewijzigd door br00ky op 28-07-2014 17:14 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eens met Br00ky, met de dingen die hij aangeeft heb je een heerlijk systeem.

Wel ben ik zelf meer een fan van de Bitfenix Comrade als goedkoop kastje, vind ik imo wat mooier.

People as things, that’s where it starts.

• Wren
Allebei bedankt voor de snelle reactie. Als het moederbord niet past, kan ik dan niet beter de suggestie van de best buy guide aanhouden en die pricewatch: ASRock B85M Pro4 gebruiken?

En Vas: Is jouw voorkeur voor de Bitfenix puur cosmetisch?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Kan ook, die Gigabyte heeft wat meer aansluitingen en een betere audiochip. Verder heeft br00ky alles gezegd.

De kast is denk ik inderdaad cosmetisch, de airflow van de Bitfenix is minder dan de N300. N300 is een prima kast!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Grotendeels cosmetisch, volgens mij zit er weinig verschil tussen die kasten, voor 30 euro kun je nou eenmaal weinig extreems doen. Mss dat je bij de Comrade de kabels ietsje beter kan wegmoffelen, maar, je moet weinig verwachten bij die goedkopere cases, een twintigje extra neerleggen voor kast is imo geen overbodige luxe, gezien je dan best leuke dingen kan krijgen:

pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
pricewatch: Corsair Carbide SPEC-01 Red Led
pricewatch: BitFenix Shinobi

• Wren
De keuze voor de pricewatch: ASRock B85M Pro4 is gewoon om wat tientjes te besparen tegenover de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 En dat geldt ook voor de cases. Desondanks, als mij aangeraden wordt dat een iets duurdere case of een moederbord het absoluut waard is dan neem ik dat mee.

Zit ik alleen nog met de twijfel tussen pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G en pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De HD7950/R9 280 veegt de vloer aan met een 270x, dat is echt een no-brainer. De R9 270x kopen is zonde van je geld.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:06

D4NG3R

kiwi

:)

8 euro besparen op het moederbord zou ik niet doen, de Sniper B5 is gewoon een ontzettend goede plank voor het geld wat je betaald. Pak de HD7950, die is een stuk sneller als de 270x

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De laatste. Zowel beter als goedkoper :) en met 3GB VRAM meer toekomstgericht. De 7950 Boost in eigenlijk een 280, en te overclocken tot bijna een 280X.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wren
lijstje alvast wat aangepast :)

D4NG3R: prijs verschil tussen die moederborden is niet 8 euro maar ongeveer 16 euro met de Gigabyte, daarom mijn redenatie.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Eh, de Asrock zit op rond de 58 euro, de Gigabyte bij Megekko op 66 en een beetje, klinkt als 8 euro.

• Wren
Ik keek naar inclusief verzendkosten. Maar never mind

• br00ky
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Welk bordje je ook doet, die Asrock Pro4 is ook geen slecht bord, iets minder luxe dan de Sniper misschien, maar niet slecht. Je kan dan ook nog een microATX kast overwegen.

• Wren
Alvast heel erg bedankt voor jullie feedback.wat ik misschien vergeten was:is het qua koeling genoeg of moet er nog iets bij?
Pagina: 1