Ik ben op zoek naar spraakherkenningssoftware geschikt voor een MacBook. Door middel van deze software wil ik complete verslagen kunnen dicteren. Het liefst zou ik ook mijn hele MacBook ermee willen besturen. Wat ik tot nu toe heb gevonden zijn programma's van Dragon. Helaas zijn deze pakketten alleen geschikt voor Windows. Het is mogelijk met dualboot, maar dit wil ik het liefst voorkomen. Ook werd dit mij afgeraden door een bedrijf die Dragon software levert.
http://www.nuance.com/for.../dragon-for-mac/index.htm
Dragon is er ook gewoon voor mac?
ik heb dragon ook ooit eens geprobeerd, en het werkt best prima. Alleen verslagen (met vaktermen) gaat toch behoorlijk lastig worden vrees ik.
ik heb dragon ook ooit eens geprobeerd, en het werkt best prima. Alleen verslagen (met vaktermen) gaat toch behoorlijk lastig worden vrees ik.
[ Voor 39% gewijzigd door Bartske op 28-07-2014 16:52 ]
volgens mij loop je een beetje voor op de techniek. Hele verslagen dicteren gaat echt nog niet soepel, hoe goed dat ook lijkt te gaan in een demofilmpje.
Kun je daar niet gewoon Dictation voor gebruiken, wat standaard in OS X zit?
OS X Mavericks: Use Dictation to create messages and documents
OS X Mavericks: Use Dictation to create messages and documents
Ik kan hem in Yosemite in het Nederlands instellen. Net even gekeken, en in Mavericks zit er inderdaad geen Nederlands tussen. Vanaf Yosemite dus wel. Maar dat is helaas nog zo'n 2 maanden wachten tot dat het uit is. Als pierw het dringend nodig heeft, is Dragon denk ik een van de weinige opties. Of hij de OS X beta proberen, als hij bij de public beta zit.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:32:
Dictation is alleen voor Engels-taligen toch?
Maar Dragon for Mac is niet in het Nederlands ...Bartske schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:51:
http://www.nuance.com/for.../dragon-for-mac/index.htm
Heb overigens Dictation in Yosemite paar keer gebruikt, maar die zul je best wel wat moeten leren (ervanuitgaande dat er een leerproces in zit) want out of the box is het niet geweldig. Denk dat je net zoveel tijd kwijt bent met het editen/aanpassen/fouten eruit halen dan het zelf uit te typen
[ Voor 26% gewijzigd door ankhie op 28-07-2014 23:52 ]
Bedankt voor de reacties. Ik ben inderdaad op zoek naar een Nederlandstalige dicteerfunctie. Ik heb een versie van Dragon op Windows uitgeprobeerd en dit werkte prima. Het gaat mij er niet om dat het sneller gaat dan typen, ik heb het nodig vanwege fysieke problemen.
Pagina: 1