Videobewerking Pinnacle Systems ~ 950 euro

Pagina: 1
Acties:

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 09:42
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video en foto editting. Elk jaar maak ik een DVD van ons gezinsleven, vakanties etc. voor mijn zoons. Bronvideo komt van een HD camera met harddisk (mpg formaat). Naast knippen en plakken moet er video (avi) of muziek (mp3) worden toegevoegd. Ik zoek een snel systeem, waarmee ik zeker 5-8 jaar vooruit kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 950 euro, inclusief assemblage en verzendkosten, maar exclusief monitor, toetsenbord, muis en besturingssysteem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een grote opslag (Verbata, 4TB, eSATA) die ik wil blijven gebruiken. Een netwerk dongle (USB) heb ik nog. Tot slot heb ik nog een IDE harddisk, maar twijfel of het besturingssysteem en de video-edit software niet beter ook op de nieuwe SSD geplaatst kan worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelheid is key. Tijdens het kopiëren van de mpg bestanden van de camera naar de PC wil ik best even wachten, maar daarna moet het editten snel en zonder systeem freezes gebeuren. Ik denk een SSD met een flinke bak intern geheugen (24 of zelfs 32). Daarnaast heeft MSI Nvidia grafische kaarten die CUDA ondersteunen. Ik heb gelezen dat die technologie de boel flink versnelt. Ook op de grafische kaart een plens geheugen (2 of 4 GB).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua leverancier; bij Alternate zie ik dat ik de meeste keuze heb. Echter, een jaar of 10 geleden vond ik de service na verkoop ver onder niveau. Is dat inmiddels beter? Zijn er andere BTO leveranciers die beter presteren? Qua hardware ; OCZ schijnt verreweg de beste SSD's te leveren (qua snelheid). Als dat past binnen het budget wil ik die schijf dus aanschaffen. Altijd goede ervaringen gehad met ASUS moederboards, qua BIOS en compatibiliteit, maar inmiddels is misschien dat ook een non-issue. Het is zeker 10 jaar geleden dat ik een systeem bouwde, dus ik sta open voor andere (of nieuwe) merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem hoeft niet fluisterstil te zijn. Het zou mooi zijn als ik er 5-8 jaar mee kan doen en misschien tegen die tijd met een wat kleinere investering de boel weer kan upgraden. Ik wil liever niet overklokken, omdat ik bij een eventuele crash met zekerheid wil kunnen weten dat het systeem as-designed wordt gebruikt.

Ga je overklokken?
neen.

Mijn Systeem
Voorstel voor een configuratie, waarvan ik weet dat deze bij Alternate leverbaar zou moeten zijn. Ik sta open voor suggesties, op- en aanmerkingen. Thanks!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 254,90€ 254,90
1Asus B85M-G€ 59,50€ 59,50
1MSI GeForce GT 630 4GB€ 65,50€ 65,50
1Cooler Master K280€ 32,50€ 32,50
1Cooler Master Hyper 103€ 21,-€ 21,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT4C8G3D1608ET3LX0B€ 283,-€ 283,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 18,50€ 18,50
1Cooler Master B600€ 46,-€ 46,-
1OCZ Vertex 460 240GB€ 121,89€ 121,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 902,79

Nog openstaande vragen
Belangrijkste : ik ben al een jaar of 10 uit het zelfbouw-circuit.. zijn er componenten die niet compatible zijn?
Socket type, Haswell of Ivy Bridge. Ook met over ca 5-8 jaar upgrade in het achterhoofd?
ATX Moederboard - Meer ruimte voor uitbreiding, minder storingsgevoelig dan µATX?
Windows 8.1 Engels volgens mij voldoende voor 32GB RAM Support of heb ik PRO nodig?

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 289,77€ 289,77
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,48€ 66,48
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,80€ 30,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
2Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 127,95€ 255,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,75€ 12,75
1XFX 550W Pro€ 52,-€ 52,-
1Crucial MX100 256GB€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 820,20

Voor video-editing is een losse GPU niet nodig.
i7-4790k gekozen vanwege 0,4Ghz standaard clock.
Goed MoBo met zeer goede audiochip.
Goed(kope) kast.
Stille, maar goede koeler.
32GB RAM, low profile
Goede PSU, die CM is van slechte kwaliteit.
Crucial SSD, the way to go, groter en goedkoper, met stoomuitvalbescherming. Iets langzamer met schrijven, maar ga je niet merken.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07-2025
Gewoon even een vraagje, is dit niet een beetje overkill voor wat je wil gaan doen. Wat voor systeem heb je nu? Dan kunnen wij namelijk ook beter inschatten wat je wel nodig hebt. Want voor die dvd die je jaarlijks maakt is 950 euro misschien wel heel veel geld?

• kkoenen
Thanks! Losse GPU niet nodig? Heb ik de verhalen over CUDA verkeerd begrepen? Ik zie dat het mobo 2 slots heeft voor geheugen, die 4 hadden in de door mij gekozen Asus ook niet gepast, haha.

Stroomuitvalbescherming idd praktisch!

Is het lastig om deze pc zelf inelkaar te schroeven? Als ik hem zo bestel als jij aangeeft, zitten de kleinmaterialen (schroefjes, klemmetjes ed) er dan bij?

• MK_
  • Niet online

MK_

kkoenen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:15:
Thanks! Losse GPU niet nodig? Heb ik de verhalen over CUDA verkeerd begrepen? Ik zie dat het mobo 2 slots heeft voor geheugen, die 4 hadden in de door mij gekozen Asus ook niet gepast, haha.
Video-editing word vooral gedaan door de CPU en RAM. De GPU word eigenlijk alleen gebruikt voor de playback van de video, maar een video afspelen kan een Pentium ook :)

Het is makkelijk om als het nodig is een GPU erbij te steken, dat lijkt me geen probleem.

CUDA word ondersteund vanaf Pinnacle 16 dacht ik, en zal de rendertijd iets verlagen.
Is het lastig om deze pc zelf inelkaar te schroeven? Als ik hem zo bestel als jij aangeeft, zitten de kleinmaterialen (schroefjes, klemmetjes ed) er dan bij?
Nee, het is niet moeilijk om een PC is mekaar te zetten. Heb zelf die kast met die PSU, dat MoBo, die koeler en zelfs die SSD gebouwd voor iemand, geen probleem. Case word geleverd met schroefjes, Tie-wraps, stand-offs, alles wat je nodig hebt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 22:15
MK1998NL schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:38:
[...]

Video-editing word vooral gedaan door de CPU en RAM. De GPU word eigenlijk alleen gebruikt voor de playback van de video, maar een video afspelen kan een Pentium ook :)

Het is makkelijk om als het nodig is een GPU erbij te steken, dat lijkt me geen probleem.

CUDA word ondersteund vanaf Pinnacle 16 dacht ik, en zal de rendertijd iets verlagen.
Ik denk dat de GPU vooral kan helpen bij het bewerken zelf, niet zo zeer bij het renderen.

Experience the mountains!

• kkoenen
- Wat is het beste alternatief voor Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ? Deze is niet leverbaar bij Alternate.

- Ik zou graag een mobo hebben met een eSATA aansluiting. Is niet een filteroptie in de Pricewatch :(. Of moet ik daarvoor een apart kaartje kopen?

- Ik heb de neiging om te kiezen voor een ATX moederboard, met lekker veel uitbreidingsruimte (card slots). Terecht? Of niet nodig?

//edit; dank voor de opmerking over de koeler en het geheugen!

[ Voor 148% gewijzigd door kkoenen op 29-07-2014 10:47 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

En dat zijn dan in totaal 4 reepjes, en de G1.Sniper B5 heeft 4 slots met maximaal 32GB, dus die 4 reepjes met in totaal 32GB zullen werken.

• MK_
  • Niet online

MK_

kkoenen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:39:
- Wat is het beste alternatief voor Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ? Deze is niet leverbaar bij Alternate.
Zie mijn bovenstaande reactie (ah, zie nu je bedankje :) )
- Ik zou graag een mobo hebben met een eSATA aansluiting. Is niet een filteroptie in de Pricewatch :(. Of moet ik daarvoor een apart kaartje kopen?
Yep, los kaartje nodig:
pricewatch: Delock 2 x Multiport USB 3.0 + eSATAp
- Ik heb de neiging om te kiezen voor een ATX moederboard, met lekker veel uitbreidingsruimte (card slots). Terecht? Of niet nodig?
Werkt beide goed, maar de G1.Sniper B5 is al ATX, dus daar zit je goed

• kkoenen
Dank voor alle hulp. Deze week heb ik het systeem besteld.

Weet iemand goede software om prestaties te testen en tegen een standaard te vergelijken?.

• kkoenen
Inmiddels al 2 DVD's gemaakt met het nieuwe systeem van Alternate. Heel erg blij mee, werkt als een speer. Het enige dat tegenzit, is de software. Ik gebruik Pinnacle Studio. Dit pakket maakt helemaal geen gebruik van de 32GB RAM in mijn machine, maar houdt het bij een GB of 3 :( ..

(Off Topic) Het wordt dus zoeken naar een betaalbaar alternatief, dat net zo makkelijk werkt als Pinnacle Studio. In alle andere software die ik tot nu toe heb gevonden lijkt met name het veranderen van het volume niveau veel minder handig. Gaat namelijk allemaal per clip, terwijl ik een volume key wil zetten voor de huidige clip en alles daarna, tot er een nieuwe volume key komt...

• MK_
  • Niet online

MK_

Even een vraagje, maar heb je de 64-bits Windows geïnstalleerd?

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Anders is sony vegas pro een goed alternatief, of de bekende adobe programma's maar dat kost je wat :)

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• kkoenen
@MK1998NL ; Jazeker, Windows 8.1, 64 bit

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke versie van Pinnacle heb je? Op de site van Pinnacle wordt versie 18 aangeprezen met "nu met 64bitsprestaties". Ruikt alsof dat eerder nog niet was, dus verklaart dat een hoop als je P17 of minder hebt.

• kkoenen
Hmm. Ik heb inderdaad versie 15, lang geleden eens aangeschaft. Versie 18 ; Hatsee, weer 60 euro.. Ik ga even een paar tutorials bekijken van Sony Vegas, dat ziet er ook wel goed uit. Heb het een beetje gehad met het freezen en crashen van Studio. Dank voor de tip!

• MK_
  • Niet online

MK_

Vanaf Pinnacle 14 is het eigenlijk allemaal omlaag gegaan. Windows 8.1 zou eigenlijk alleen goed moeten werken met Pinnacle 16 na een patch update of hoger.

Kijken naar een ander programma lijkt me het verstandigst.

Pagina: 1