WhatsApp reservekopie (backup) vastgelopen tijdens uploaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Mijn WhatsApp revervekopie/backup is sinds gisteren vastgelopen tijdens het uploaden en zit vast op 79%.

Ik heb al geprobeerd om hem uit en aan te zitten via instellingen in iOS en hem proberen te verwijderen, maar ik krijg de backup ook niet verwijderd via icloud en documenten en gegevens.

Icloud uitloggen en opnieuw inloggen heb ik ook al geprobeerd en verwijderen via icloud op mijn mac lukt ook niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft er iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, ik heb het probleem niet.

Heb je al een iOS backup gemaakt op je computer via iTunes en daarna je telefoon herstart?
Zo ja, ook al een backup+restore gedaan?

Als je al die dingen gedaan hebt ligt het probleem bij de WhatsApp servers vrees ik. Niks aan te doen totdat zij het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik heb wel al een keer een herstart en soft reset gedaan.

Backup maken via icloud en itunes en restore doen was de volgende actie die ik wilde gaan ondernemen.

Maar ik had gehoopt dat er misschien nog een andere oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Had ongeveer hetzelfde probleem. Whatsapp ging maar niet uploaden naar iCloud (let op: jij bedoelt het ingebouwde backup-systeem van Whatsapp en niet van iOS zelf) .Toen heb ik de iPhone gewist en mijn iCloud-backup hersteld. Dit her-installeert Whatsapp op je telefoon zonder dat je gegevens kwijtraakt .

Wat je ook kan proberen is Whatsapp in/uit te schakelen in Documenten/gegevens( in de iCloud instellingen)

Dus kortom: iCloud of iTunes back-maken van je hele iPhone en dan herstellen (http://support.apple.com/kb/HT1766?viewlocale=nl_NL)

Succes.

[ Voor 10% gewijzigd door GeforceAA op 28-07-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ja, ik bedoel inderdaad de ingebouwde backup van WhatsApp zelf.

Ik heb een backup en restore gedaan via een icloud backup maar de ingebouwde backup van WhatsApp liep nog steeds vast tijdens het upload proces.

Ik denk dat er iets fout zit in iCloud zelf bij de documenten en gegevens sectie. Normaal gesproken kan je gebackupte items zoals een WhatsApp backup gewoon verwijderen via iOS zelf of via het icloud menu op de Mac zelf, maar dit lukt momenteel ook al niet.

Ik heb het gevoel dat een bug in Yosemite misschien iets van deze documenten en gegevens sectie in iCloud om zeep heeft geholpen nadat ik met mijn iCloud account hiermee ook ben ingelogd op iCloud binnen Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
LIMIT-AR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:25:

Ik heb het gevoel dat een bug in Yosemite misschien iets van deze documenten en gegevens sectie in iCloud om zeep heeft geholpen nadat ik met mijn iCloud account hiermee ook ben ingelogd op iCloud binnen Yosemite.
Ze hadden wel daarop gewaarschuwd.

https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/guide

Bij het upgraden naar iCloud Drive staat er:

Afbeeldingslocatie: http://i1240.photobucket.com/albums/gg486/adielghafoerkhan/Schermafbeelding2014-07-29om002714_zps711eefd6.png

[ Voor 35% gewijzigd door GeforceAA op 29-07-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik heb Yosemite al sinds de eerste developer preview op een extra partitie staan maar misschien dat die iCloud Drive er later is bijgekomen. Ik heb geen pop up gekregen toen ik inlogde met mijn iCloud Apple ID met de vraag of ik wilde switchen naar iCloud Drive.

Als het al zou werken met Yosemite dan is het ook een raar verhaal dat je die oude documenten en gegevens niet kan verwijderen binnen Yosemite. Die WhatsApp backup is zowel via iOS 7, Mavericks en Yosemite niet te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
LIMIT-AR schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:17:
Ik heb Yosemite al sinds de eerste developer preview op een extra partitie staan maar misschien dat die iCloud Drive er later is bijgekomen. Ik heb geen pop up gekregen toen ik inlogde met mijn iCloud Apple ID met de vraag of ik wilde switchen naar iCloud Drive.

Als het al zou werken met Yosemite dan is het ook een raar verhaal dat je die oude documenten en gegevens niet kan verwijderen binnen Yosemite. Die WhatsApp backup is zowel via iOS 7, Mavericks en Yosemite niet te verwijderen.
Dan is het afwachten tot de volgende Yosemite beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ja, ik ben benieuwd of er dan iets veranderd.

Het duurt niet lang meer voordat iOS 8 en Yosemite officieel gaan uitkomen dus ik denk wel dat WhatsApp dit keer goed voorbereid hun update op tijd gaat releasen om ook op iCloud Drive backup gebied volledig compatible te zijn.

Ik gebruik sowieso al de complete iCloud backup en zodra de aparte WhatsApp backup weer compatible wordt met iCloud Drive gebruik ik die ook ernaast.

De normale iCloud backup is eigenlijk veel beter, omdat die alles opslaat uit WhatsApp ook je ontvangen videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
LIMIT-AR schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:37:
Ja, ik ben benieuwd of er dan iets veranderd.

Het duurt niet lang meer voordat iOS 8 en Yosemite officieel gaan uitkomen dus ik denk wel dat WhatsApp dit keer goed voorbereid hun update op tijd gaat releasen om ook op iCloud Drive backup gebied volledig compatible te zijn.

Ik gebruik sowieso al de complete iCloud backup en zodra de aparte WhatsApp backup weer compatible wordt met iCloud Drive gebruik ik die ook ernaast.

De normale iCloud backup is eigenlijk veel beter, omdat die alles opslaat uit WhatsApp ook je ontvangen videos.
Precies. Ingebouwde is dubbelop en alleen nodig als extra zekerheid of wanneer je de iPhone als nieuw instelt zonder van een backup te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Dit werkt in ieder geval ook niet om de oude documenten en gegevens te verwijderen. Ik gebruik dat stuk van iCloud eigenlijk alleen maar voor WhatsApp en een paar andere apps die daar hun data wegzetten. Maar zelfs op deze manier krijg ik het (nog) niet verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xd6vd3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
LIMIT-AR schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:07:
Dit werkt in ieder geval ook niet om de oude documenten en gegevens te verwijderen. Ik gebruik dat stuk van iCloud eigenlijk alleen maar voor WhatsApp en een paar andere apps die daar hun data wegzetten. Maar zelfs op deze manier krijg ik het (nog) niet verwijderd.

[afbeelding]
Lijkt me inderdaad dat er iets niet goed is gegaan met die transitie naar iCloud Drive. Maar dat zijn nou eenmaal kuren van een beta.
Pagina: 1