SSD kapot, softwarematig gerepareerd; alles in orde?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hoi!

Gisteren had ik een fix probleem met de SSD van mijn Mac, mijn Mac deed het niet meer. Snel de Disk Utility gestart om te kijken of de SSD gerepareerd kon worden, gelukkig was dit het geval. Uiteindelijk ging het om 8 'blokken' die softwarematig zijn gerepareerd.

Omdat de garantie van mijn Mac over ruim een maand vervalt, wil ik toch zeker weten of alles in orde is. Disk Utility geeft in ieder geval aan van wel. Loopt mijn Mac nu een hoger risico dat de SSD het over een tijdje niet meer doet? Of is het een softwarematig probleem geweest die ook weer softwarematig kon worden opgelost? (en geen fysiek probleem om het zo maar even te noemen)

Bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder S.M.A.R.T. waardes kunnen we niks zeggen.

Check je SMART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/9t226g.png

Dit is wat ik tot nu toe kan vinden, is dit wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik word hè-le-maal GEK van mijn Mac! Net opnieuw opgestart, heeft 'ie het probleem weer. Applicaties laden niet, Finder start niet op, het enige wat ik kan doen is Launchpad openen. Disk Utility zegt echter dat er niks aan de hand is. Wat kan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Start hij in Safemode wel goed op? Zeker weten dat er niet een programma draait welke de boel verziekt.
Ik heb zelf iets dergelijks gehad met de eerste versie van Virus Barrier X8. Na die te verwijderen draaide die weer als een zonnetje (intussen gefixed met een nieuwe versie van Virus Barrier)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bartender, Google Drive en Dropbox uitgezet, Mac draait weer als een zonnetje! :D Ik draai overigens Mac OS X Yosemite, waarschijnlijk ligt het aan een bug in een van deze programma's. Een ding weet ik zeker, ik probeer ze niet meer uit tot de eerst volgende beta van OS X Yosemite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

Google drive en dropbox draaien goed onder de public beta hier. Bartender dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bartender of iTranslate dus, alhoewel ik vermoed dat het Bartender is. Deze app werkte sinds het begin al niet maar sinds de laatste beta ineens wel; dacht ik dus. :9 Dropbox en Google Drive weer aangezet, werkt als een zonnetje. Bijna mijn Mac laten repareren. :D

Pagina: 1