Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meerdere websites op 1 IIS7 server draaien werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik ben al een poosje aan het zoeken hoe ik hetvolgende kan doen:

Hoe kun je 2 verschillende websites met 2 verschillende domeinen op 1 webserver ('IIS7') laten draaien? ik heb tot op heden hetvolgende:

Website 1:
- Domeinnaam www.robinuters.8s.nl
- Binding met port 80
- wwwroot map I

Website 2:
- Domeinnaam www.design2base.8s.nl
- Binding met port 65535
- wwwroot map II
- Databaseconnectie (werkend)

Verder werk ik met PHP dit werkt wel allemaal, alleen als ik beide websites draai en ik typ de domeinnaam in van website 2 kom ik alsnog op website 1 uit website.

Wie o wie kan me hierbij helpen?, het kan ook met remote control als je behoefte eraan hebt.

Met vriendelijke groet,

Robin Uters

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 17:58

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je moet de juiste bindings instellen. Default staat deze op * bij de eerste site, waardoor al het binnenkomend verkeer deze site krijgt uitgeserveerd.

In IIS -> Rechtermuisknop op website 2 -> "edit bindings" -> add -> bij "host name" vul je het domeinnaam van de site in (www.design2base.8s.nl). Als je bijv ook de non-www-versie hierop wilt serveren maak je nog een binding met "design2base.8s.nl.

Je kan ze dan ook prima allebei op poort 80 laten draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door MrTinux op 28-07-2014 12:16 ]

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Heb je al eens gegoogled op host headers + IIS7?

Hacktheplanet / PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
MrTinux schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:14:
Je moet de juiste bindings instellen. Default staat deze op * bij de eerste site, waardoor al het binnenkomend verkeer deze site krijgt uitgeserveerd.

In IIS -> Rechtermuisknop op website 2 -> "edit bindings" -> add -> bij "host name" vul je het domeinnaam van de site in (www.design2base.8s.nl). Als je bijv ook de non-www-versie hierop wilt serveren maak je nog een binding met "design2base.8s.nl.

Je kan ze dan ook prima allebei op poort 80 laten draaien.
Bedankt! Het is me gelukt, ik had inderdaad * staan maar dacht dat dat zo hoorde, toen ik het weghaalde deed hij het.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer toch echt even beter googlen, ipv meteen in PNS te posten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.