Auto lekt vloeistof: olie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:25
Ik ben 2 weken op vakantie geweest en toen ik terugkwam op de luchthaven zag ik een plasje onder mijn auto liggen. Het leek op olie maar ik weet het niet zeker:

Het gaat om een VW Lupo uit 1999 en de foto is gemaakt aan de achterzijde van de auto. Ik vond de plek een beetje raar omdat daar het reservewiel zit. Ik heb verder zonder problemen nog 220 km gereden en ik vroeg me af of iemand weet wat er op die plek van de auto kan lekken.

Het is de afgelopen 2 weken wel erg warm geweest.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/lupo.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:05

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik denk dat dat een afwateringsstop is. (Want laagste punt van je auto) Heb je wat water in je koffer?

Proef er eens van? Klein drupje op je vinger. Lijkt mij iig water te zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jellabie op 28-07-2014 11:50 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Benzine?

Je zou hem op een brug moeten zetten om de bron te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 23:58
En heb je gekeken onder het reservewiel of daar water staat of vochtig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Ziet er uit als een afwatering iets. Maar de druppel die je ziet hangen is gelig. Kan olie zijn, maar ook benzine, stuurbekrachtigingsvloeistof etc. etc.

Zou je reservewiel er maar even uithalen. Ligt daar niet een flesje olie die is gaan lekken o.i.d. ?

Pak die druppel eens met je vinger. En dan tussen je vingers wrijven. Als het glibberig is dan is het olie-achtig iets. Als het alleen nat is dan is het waarschijnlijk water.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 22:03
Ik vond de plek een beetje raar omdat daar het reservewiel zit.
water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 07:32
Hoe voelt de vloeistof? Even wat op je vinger toppen en wrijven en je weet iig of het olie is of wat anders...

Overigens nooit proeven!... voelen en ruiken aan de vloeistof en dat zou al genoeg moeten vertellen.

Verder wat Thinkpad hierboven zegt... daar zal ook mijn vermoeden liggen gezien de gekke plek. Heb diverse afbeeldingen bekeken via google en ik zou niet weten waar het op die plek anders vandaan moet komen... er zit verder niets in de buurt wat een dergelijke plek kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Wat is trouwens die bruine plek vlakbij de druppel? Is dat niet een gaatje :o ? Zou de ruimte waar je reservewiel in ligt maar even heel goed bekijken. Ook rubbers van je kofferbak enzo. Als via die weg water binnenkomt, en het blijft lekken dan heb je kans dat je reservewiel-kuip weg gaat rotten = gezeur met APK

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
ThinkPadd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:00:
Wat is trouwens die bruine plek vlakbij de druppel? Is dat niet een gaatje :o ? Zou de ruimte waar je reservewiel in ligt maar even heel goed bekijken. Ook rubbers van je kofferbak enzo. Als via die weg water binnenkomt, en het blijft lekken dan heb je kans dat je reservewiel-kuip weg gaat rotten = gezeur met APK
Ik zat ook al gefascineerd naar dat plekje te kijken... lijkt idd op een gaatje, alhoewel het 'gevuld' lijkt te zijn. Het zou ook wel eens een heel lelijk las plekje kunnen zijn. Als ik wat afbeeldingen via google bekijk hoort het er volgens mij te zitten... het is nl. ook zichtbaar vanaf de binnenkant.

https://www.google.nl/sea...6start%253D15%3B600%3B450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
Je kofferbak is lek, water verzamelt zich bij het reservewiel en lekt daar door het gat/roestplek naar buiten. Kijk dus even of het onder het reservewiel nat is. Mogelijk is er een afdichtrubber los of stuk (van je kofferklep).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Puch-Maxi schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:31:
Je kofferbak is lek, water verzamelt zich bij het reservewiel en lekt daar door het gat/roestplek naar buiten. Kijk dus even of het onder het reservewiel nat is. Mogelijk is er een afdichtrubber los of stuk (van je kofferklep).
Maar dat is geen roestplek... dat plekje hoort daar blijkbaar te zitten, zie mijn bovenstaande link... waar het voor is weet ik niet.

Heel stellig zeggen dat de kofferbak lek is gaat ook wat ver... de kofferbak kan ook een keer niet goed afgesloten zijn geweest (mij gebeurd, zwembad in de kofferbak), er kan simpelweg wat in de kofferbak liggen lekken etc. Maar dat is eenvoudig te checken, als de bekleding verder niet nat is boven de klep van de kuip voor het reservewiel dan is de kofferbak ook vrijwel zeker niet lek.

De TS moet inmiddels wat meer input gaan geven... want dingen als een lekkend flesje oid in de kofferbak is heel eenvoudig te checken... had al gebeurd moeten zijn voor het openen van dit topic, is misschien ook gebeurd maar niet verteld. Dat weten we niet... we gokken nu allemaal maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ging af op:
Ik ben 2 weken op vakantie geweest en toen ik terugkwam op de luchthaven zag ik een plasje onder mijn auto liggen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

plasje onder de auto kan ook van een ander voertuig zijn. beste nog eens controleren met een stuk karton en die onder de auto te leggen op het punt waar jij vermoed dat het lekt. verder lijkt mij dat dat gewoon een afwateringsdop is. die gele pukkel zou kunnen duiden op roest. iets wat daar vaak voorkomt.

voordat je dus begint te brullen dat het onmogelijk is dat er iets lekt. kijk eerst eens onder je reservewiel, voel ook of de bekleding nat is. en lekken is heel goed mogelijk. water kan via de achterlicht units zowel via de rubbers in je kofferbak komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Vandaag even het (gare) reservewiel verwijderd en zag het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/lupo2.jpg

Het gat in rode cirkel was het gat waar iets uit lekte. Om eerlijk te zijn nog steeds geen idee wat het geweest is, want het zag er allemaal redelijk droog uit (bekleding ook).

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:44

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt er op alsof de vorige eigenaar een gat heeft geboord als afwatering want die rubber dop erboven is daar eigenlijk voor gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Sick Nick schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:44:
Lijkt er op alsof de vorige eigenaar een gat heeft geboord als afwatering want die rubber dop erboven is daar eigenlijk voor gemaakt :P
nee, zoals MicGlou al aangaf, dat gat hoort daar te zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.daffieproductions.nl/arosaalbum/g/17072010329-verkleind.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Snel de tuinslang erin en schrobben! Eeen reservewiel sparing hoort ook te glimmen 8)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Check even of het droog blijft, anders moet je opzoek naar de plek waar het lekt, anders krijg je vroeg of laat dat het er gaat rotten (of ergens waar het langs lekt).
Pagina: 1