Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wireless adapter kan geen netwerken vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 966 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd probeer ik al het draadloos internet op mijn moeders desktop PC aan de praat te krijgen. Alles lijkt in orde met de netwerk kaart (voor zover ik weet), maar hij detecteert ons netwerk niet (er zijn geen andere netwerken in de buurt). Soms is het er opeens wel, maar als ik dan verbinding probeer te maken, lukt dat niet en daarna zijn ook meteen geen netwerken meer zichtbaar.

Ik weet bijna niks over netwerken, dit is wat ik in mijn zoektocht zoal heb uitgeprobeerd:
- is de LAN card goed geinstalleerd? --> bij apparaatbeheer onder netwerkadapters wordt de kaart goed gezien (802.11n Wireless LAN Card). Er staat geen waarschuwing oid bij.
- staat de draadloze verbinding aan? --> bij netwerk & internet > netwerken staat Draadloze Netwerkverbinding ingeschakeld.
- drivers up to date? --> met automatische update detectie gezocht, maar hij zegt dat de drivers up to date zijn.
- wordt het geblokkeerd door het anti-virus/firewall? --> ik heb het met AVG & Windows defender uit geprobeerd, maar dit lijkt niet te helpen.
- voor zover ik kan zien is er niks stuk of los aan de PC, dus ik neem aan dat de netwerk kaart er goed in zit (?)
- andere apparaten (laptop, telefoon) kunnen zonder problemen gebruik maken van de wifi

De computer heeft Windows 7. Hieronder heb ik de text van ipconfig /all gekopieerd met de netwerk kabel ontkoppeld (met kabel doet het internet op de PC het wel):

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : PC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : 802.11n Wireless LAN Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 74-DE-2B-66-D8-D6
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter voor isatap.{74A4FDCC-4EB5-485F-9C98-E35E00E7E5AE}:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Ik heb geen idee wat ik nu kan proberen. Alle suggesties/hulp zijn welkom!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zit je wel binnen bereik? En welk merk/type netwerkkaart en router gaat het om?

edit: "andere apparaten (laptop, telefoon) kunnen zonder problemen gebruik maken van de wifi"
Hmm, misschien heb je gewoon een slechte netwerkkaart te pakken. Het is toch niet zo'n mini USB stickje dat achter de pc verstopt zit?

[ Voor 72% gewijzigd door Raven op 28-07-2014 11:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan van wel; als ik met mijn laptop naast de computer zit, kan de laptop het netwerk op volle sterkte vinden. De PC staat maar een kamer verderop van de router.

Er staat TC7200.U op (we hebben een pakket van UPC)

edit: ik heb even achter de PC gekeken maar er lijkt geen USB o.i.d. uit te steken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 11:12 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ook geen antenne? Het mac-adres van de draadloze netwerkkaart geeft trouwens wel een ongebruikelijk merk: Liteon Technology Corporation

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe een antenne eruit zou zien, maar er steekt geloof ik niks uit (alleen bedrading voor scherm, keyboard, etc.)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Smal, zwart, cm of 10 lang en scharniertje vlakbij het ene eind.

Er is een andere manier om erachter te komen welke je hebt. Kijk nog weer eens in apparaatbeheer, dan de eigenschappen van het wifi kaartje, tabblad details en dan hardware id (bijna bovenaan) in het menu selecteren. Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Device-ID.png

In dat id staat een ven en dev code, zou je die willen opzoeken en hier plaatsen?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 28-07-2014 15:17 ]

Oscar Wilde

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En geef anders eens wat informatie over de PC. Indien kant-en-klaar systeem: welk merk en type? Indien samengesteld uit onderdelen: wat voor moederbord zit er in bijvoorbeeld (veel kans is de netwerkkaart daarop geïntegreerd als je niets ziet uitsteken uit de kast). Of maak even een foto van de achterkant waar de aansluitingen zitten, wellicht zit er ergens een antenne aansluiting, maar is er om een of andere reden geen antenne aangesloten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:15:
Smal, zwart, cm of 10 lang en scharniertje vlakbij het ene eind.

Er is een andere manier om erachter te komen welke je hebt. Kijk nog weer eens in apparaatbeheer, dan de eigenschappen van het wifi kaartje, tabblad details en dan hardware id (bijna bovenaan) in het menu selecteren. Ziet er ongeveer zo uit:
[afbeelding]

In dat id staat een ven en dev code, zou je die willen opzoeken en hier plaatsen?
Er staat VEN_1814&DEV_3090

Er staan er trouwens 4 in de lijst, dezelfde ven en dev nummers maar gevolgd door iets anders:
- SUBSYS_760111AD&REV_00
- SUBSYS_760111AD
- CC_028000
- CC_0280

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Acer X3990.

Ik kan nog steeds geen antenne vinden, misschien is dat het probleem? Ik heb zelf eeuwig geen desktop PC meer gehad, dus weet niet wat daar aan hoort :s

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je kan een bericht wijzigen, dan hoef je niet 2* achter elkaar een nieuwe te plaatsen ;)

Ziet de achterkant er zo uit?
Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn286/Greybear1n2/Acer_Aspire_X3990_zps63f24528.png
Net onder de videokaartaansluiting (de witte bovenaan) zit een aansluiting voor een antenne. Als daar niets op zit, dan kan het wel kloppen dat wifi niet werkt.

De wifi kaart is er trouwens een met een Ralink RT3090 chip.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 28-07-2014 15:42 ]

Oscar Wilde

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die antenneaansluiting is denk ik voor de TV Tuner kaart die er in zou zitten lees ik ergens?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een tv-tuner kaart heeft over het algemeen toch een coax aansluiting? Dit lijkt meer op rp-sma namelijk en dat wordt bij tv-signalen niet gebruikt, wel bij wifi.

Maar goed, bij dit plaatje is dat niet helemaal met 100% zekerheid te zeggen.

@amatsu: Heb je toevallig de mogelijkheid een (duidelijke) foto van de achterkant te maken en die hier te plaatsen?

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 28-07-2014 15:49 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt voor de tip over de berichtjes.

De achterkant ziet er inderdaad zo uit als op de foto. Er zit niks op de aansluiting. Ik ga nazoeken of er iets in de doos is blijven liggen dat er op hoort (zodra ik de doos heb gevonden :s ). Ik laat het weten als ik meer weet.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oWzhnBcT9_w]
Bij 1m2s beginnen voor de aansluiting :) , de antenne wordt in het begin (17s) even getoond. Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://nicegear.co.nz/obj/images/00145-02-L.jpg
Orion84 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:45:
Die antenneaansluiting is denk ik voor de TV Tuner kaart die er in zou zitten lees ik ergens?
Mogelijk zit die in een van de andere uitvoeringen, zijn er meerdere.

[ Voor 90% gewijzigd door Raven op 28-07-2014 16:01 ]

Oscar Wilde

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Right, lijkt me duidelijk dan inderdaad. Dat wordt dus voor de topicstarter een speurtocht naar waar die antenne gebleven is, of ergens een nieuwe ritselen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En anders heb ik er nog wel de nodige liggen :P Amatsu, mocht het nodig zijn mag je mij wel je gegevens via privebericht sturen en dan doe ik er een paar in een bubbeltjesenvelop ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Raven op 29-07-2014 12:22 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

ik heb ook zo'n pc sinds gister 2dehands gekocht maar er zit geen wifi antenne die uitsteekt heb ik er niet bij en zit er niet bij dat ding

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 11:31
Antennes heb ik vroeger meestal bij tcshop.nl besteld.

Neem in elk geval een met een halve meter draad , achter de PC is een slechte plek. Door de draad kan je nog een beetje schuiven voor de beste ontvangst.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:12:
ik heb ook zo'n pc sinds gister 2dehands gekocht maar er zit geen wifi antenne die uitsteekt heb ik er niet bij en zit er niet bij dat ding
Het is mij niet helemaal de bedoeling wat je nu wil bereiken met het omhoog schoppen van een 1.5 jaar oud topic.
Als het je er om gaat dat je bij een 2ehands PCtje geen antenne hebt, zul je die ergens moeten kopen. Kijk in de V&A of op ebay, ze zullen vast wel ergens voor een paar euro te vinden zijn.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.