Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Over een aantal maanden zal mijn nieuwbouw woning opgeleverd worden. Om die reden ben ik de af te sluiten verzekeringen aan het uitzoeken.

Nu heb ik straks de keuze om of alles bij de goedkoopste met toereikende dekking onder te brengen. Of om alles bij een partij neer te leggen, en meer te betalen.

Betreft, auto, zorg (brengt men onder bij 3e) , reis, inboedel en opstal.

Het verschil is ongeveer €35 per maand, dat is toch €420,- per jaar.

Laatst heb ik bijvoorbeeld een reisschade gehad (koffer verloren op vakantie). Blijkt dat de hoogte van de uitkering zeer subjectief is en eigenlijk soort van handjeklap met de expert. Je zou kunnen argumenteren dat het scheelt als je een goede klant bij de verzekeraar bent. Men zegt dat de expert onafhankelijk is, uiteindelijk huurt de verzekeraar hem in met het doel de schade zo laag mogelijk te krijgen, mijn inziens. Wat ook wel prettig is dat ik weet dat de klantenservice kundig is en goed te bereiken bij die ene duurdere partij. Kan zo zijn dat het bij die goedkopere verzekering ook prima is, heb er geen ervaring mee.

Ik ga zoiezo een offerte opvragen tzt, misschien dat het verschil kleiner wordt.

Nu ben ik benieuwd, hoe groot is het voordeel in het geval van schade dat je alles bij een partij hebt in jullie ogen. Weegt dat daadwerkelijk mee in de schadeafhandeling? En hoe hebben jullie dit geregeld?

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 28-07-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Grootste voordeel imho is dat je geen gesteggel hebt over waar de aansprakelijkheid ligt... In sommige gevallen kan het afhangen van de specifieke situatie of je moet claimen bij partij A of partij B, en dan is het makkelijk als partij A gelijk is aan partij B.

Maar voor zaken die weinig met elkaar te maken hebben (ik noem bijvoorbeeld een ziektekostenverzekering en een autoverzekering), zie ik weinig tot geen voordeel om dit per se bij dezelfde partij af te sluiten. Noem me naief, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een verzekering jou meer schade zal uitkeren voor dat autoongeluk, als ze in hun systeem zien dat jij ook een ziektekostenverzekering bij ze hebt lopen. Oid.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:09:
Grootste voordeel imho is dat je geen gesteggel hebt over waar de aansprakelijkheid ligt... In sommige gevallen kan het afhangen van de specifieke situatie of je moet claimen bij partij A of partij B, en dan is het makkelijk als partij A gelijk is aan partij B.

Maar voor zaken die weinig met elkaar te maken hebben (ik noem bijvoorbeeld een ziektekostenverzekering en een autoverzekering), zie ik weinig tot geen voordeel om dit per se bij dezelfde partij af te sluiten. Noem me naief, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een verzekering jou meer schade zal uitkeren voor dat autoongeluk, als ze in hun systeem zien dat jij ook een ziektekostenverzekering bij ze hebt lopen. Oid.
Ik bedoel in het geval van een subjectief geval of coulance. Bijvoorbeeld de genoemde reisschade, ik claim ea. Heb niet overal een bon van ed. Maakt het dan verschil of ik een klant van €60,- per jaar ben of een klant van €1500,- per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bartjeee schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:11:
[...]

Ik bedoel in het geval van een subjectief geval of coulance. Bijvoorbeeld de genoemde reisschade, ik claim ea. Heb niet overal een bon van ed. Maakt het dan verschil of ik een klant van €60,- per jaar ben of een klant van €1500,- per jaar.
Zoals ik zei: Kan ik me gewoon niet voorstellen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Dat je meerdere verzekeringen bij 1 aanbieder hebt maakt voor hun echt niks uit. Dat zijn vaak ook compleet andere afdelingen die niks met elkaar te maken hebben.
Je krijgt pas invloed als je een collectieve verzekering voor een bedrijf van >200 medewerkers ofzo afsluit.

Vroeger zou dit nog wel opgaan, toen je verzekeringen vaak onderbracht bij een assurantie tussenpersoon. Voor hem was je wel een belangrijke klant. Maar tegenwoordig regelt bijna iedereen hun verzekering direct online (is veel goedkoper).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:17
RocketKoen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:22:

Vroeger zou dit nog wel opgaan, toen je verzekeringen vaak onderbracht bij een assurantie tussenpersoon. Voor hem was je wel een belangrijke klant. Maar tegenwoordig regelt bijna iedereen hun verzekering direct online (is veel goedkoper).
Mijn ervaring is dat tussenpersonen niet heel veel duurder zijn dan "online" verzekeringen. Voordeel van een tussenpersoon is dat je zelf veel mindr hoeft te regelen in geval van schade etc. Een telefoontje/mailtje en het is geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

En bij alles bij 1 onderbrengen heb je meestal als voordeel dat je korting krijgt bij meerdere verzekeringen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Wij hebben op de zorgverzekering na alles bij dezelfde verzekeraar.
Hierbij vind ik gemak belangrijk.
Ik kan de verzekeraar bellen en als het onder het expert bedrag ligt en het is verzekerd krijg ik binnen een paar dagen direct het geld.

Gezeur met het valt onder je reis verzekering of toch onder je inboedel bijvoorbeeld zit ik ook niet op te wachten.

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zat ook te kijken naar een andere/goedkopere verzekering en dan kan je op independer een ''Beste in één pakket'' samenstellen, dan heb je dus allemaal losse verzekeringen bij verschillende partijen en geen pakketkorting. Ik heb nu alles bij 1 verzekering en dat is maar twee euro duurder dan het ''Beste in één'' pakket van independer. Ik blijf dus lekker bij één maatschappij voor mijn verzekeringen.

Voorwaarden van de verzekeringen zal ook nog wel verschil in zitten maar die ga ik niet allemaal vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 28-07-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 13:42
Ik heb inboedel, opstal, WA en rechtsbijstand bij dezelfde verzekeraar.
De auto, zorg en begrafenisverzekering heb ik bij losse verzekeraars. Evenals mijn ORV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20
Ik kijk vooral naar de prijs, maar zorg er in ieder geval voor dat ik mijn rechtsbijstand bij een andere verzekeraar heb ondergebracht dan de rest. De reden hiervan is dat je in ieder geval de schijn van onpartijdigheid hebt, wanneer je een geschil met je verzekeraar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 10:22
Alles behalve de zorgverkering hebben wij bij dezelfde verzekeraar met een tussenpersoon. Niks zo handig als 1 iemand hebben om te bellen als er een probleem is. Daarnaast doet dezelfde tussenpersoon de verzekeringen van het grootste deel van de familie...mocht er iets zijn dat kan hij best wel veel klanten kwijtraken dus meestal doen ze goed hun best voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:48
+ Soms krijg je korting als je meerdere verzekeringen tegelijkertijd afsluit (b.v. Unive)
+ Vaak categoriseren verzekeraars klanten in groepen, SOMS zijn ze hierdoor coulanter bij bepaalde problemen.
+ Vaak kun je in een online omgeving al je verzekeringen in 1 oogopslag bekijken.
+ 1 afreking per maand.

- je betaald altijd meer dan los de goedkoopste afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Afgezien van de zorgverzekering hier alles onder 1 verzekeraar. Zoals hierboven ook al aangegeven: het gemak hierbij is zeer fijn :)

Laatst een keer wat de auto gehad; verzekeraar zocht zelf wel uit welke afdeling dr voor op mocht draaien. Ik had zo mn geld weer terug :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Ik ben voorstander om de rechtsbijstand altijd volledig apart onder te brengen.

Dit zodat je bijstand dan toch altijd wat onpartijdiger is mocht je eigen verzekering bijvoorbeeld te weinig gaan uitkeren => dan kan je een beroep doen op de rechtsbijstand.
Terwijl als de rechtsbijstand ook onder dezelfde groep valt de kans heel groot is dat die niet het onderste uit de kan proberen te halen.

Voor de rest => gewoon laten vergelijken.
Het kan zijn dat alles bundelen voordeliger is.
Maar kijk bij het vergelijken ook heel goed naar de voorwaarden - want een verzekering kan je wel minder kosten op een jaar bij partij X, maar als die minder uitkeert of veel striktere voorwaarden hanteert is het nog altijd lastig.

Een onafhankelijke makelaar is dan vaak wel interessant om eens je licht bij op te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Wat ik persoonlijk aanraad om te doen is:

Woonhuis verzekeringen bij elkaar (Opstal, Inb, Reis, avp)
Rechtsbijstand zou ik bij DAS/ARAG oid afsluiten (mocht je ooit in conflict komen met een verzekeraar..)
Auto's zou ik kijken wat voor jou het goedkoopst is, want daar valt juist het meeste in te behalen.

Bedoel of een inboedel nou bij partij X 1 euro duurder is, zijn niet de grote klappers..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:07
Bij een rechtsbijstandsverzekering heb je tegenwoordig ook een vrije advocaatkeuze. Dus mocht je ooit in conflict raken met de verzekeraar dan kan je er ook voor kiezen om gebruik te maken van juridische medewerkers die niet werkzaam zijn bij de rechtsbijstandverkeraar.

Zie ook:
http://www.consumentenbon...xtra/vrije-advocaatkeuze/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Met AMDFreak.

Inboedel, opstal, reis en AVP bij 1 verzekeraar zodat je nooit geruzie krijgt onder welke verzekeraar iets zou moeten vallen.
Rechtsbijstand bij een andere instantie voor het geval je ruzie krijgt met je verzekeraar.
En de bedragen die je kunt besparen op je autoverzekeringen bij de goedkoopste verzekeraar, zijn vaak veel lager dan de korting die je kunt krijgen als je 'n extra verzekering bij je eigen verzekering afsluit.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik heb zelf gekozen voor de goedkoopste verzekeringen + een degelijke rechtsbijstand. Mocht er ooit gedonder zijn met 1 van de budgetmaatschappijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
-

[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 07-05-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik heb de meeste verzekeringen (aansprakelijkheid, inboedoel, opstal, auto, rechtsbijstand, reisverzekering) bij één partij ondergebracht, welke het vervolgens weer heeft onderverdeeld bij meerdere andere partijen (lees: de grote verzekeraars zoals Deltla Lloyd, Nationale Nederlanden, etc).

Zo heb ik wel één factuur, één aanspreekpunt en nooit gezeur bij wie ik moet wezen :)

Tevens heb ik laatst gekeken bij CBA of ik daar niet goedkoper uit zou zijn (met collectiviteitskorting), maar dat bleek niet zo te zijn... Daarnaast ook nooit wat te klagen gehad...

Vorig jaar schade aan de schutting, fotootje gemaakt, opgestuurd naar tussenpersoon en aanschafbedrag vergoed gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:48
Kies iig dat je opstal en inboedel bij dezelfde zit. Vaak kun je daar dan ook voordelig een aansprakelijkheidsverzekering bijnemen. Auto en zorg heb ik weer bij twee aparte en rechtsbijstand heb ik bij mijn contributie van het CNV erbij in.

En geloof me. Of je nou veel of weinig betaald. Ze kijken gewoon naar de voorwaarden of ze je moeten uitbetalen. Kende iemand die al 15 jaar alles! Bij een verzekeraar had. Nooit iets gedeclareerd behalve huisarts en tandarts. En toen met schade aan inboedel 0 coulance. Kortom kies voor de beste voorwaarden en verwacht niks extra's.
Pagina: 1