Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Trage Portal, microsoft dynamics NAV(Navision)

Pagina: 1
Acties:

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 22:51
We maken gebruik van een portal die ontzettend langzaam is(pagina's laden duurt 5-15 seconden). De beheerders zijn al een tijdje de oorzaak aan het opsporen, maar er komt nog geen schot in de zaak. Ik heb zelf de code, zover ik deze kan zien al uitgebreid bekeken en het lijkt er ook op dat de code slordig georganiseerd is en veel te veel (java)scripts af laat werken, waardoor het zo lang duurt totdat de pagina geladen is.
Ik heb daarnaast het idee dat er een verouderde versie van navision gebruikt is wat tot deze vertragingen zou kunnen leiden.
Zouden jullie kort maar krachtig naar de code willen kijken of jullie iets abnormaals zien en waar het aan zou kunnen liggen, of waar ik anders moet zoeken, zodat we tot een fatsoenlijke oplossing komen.

mvg,

[ Voor 99% gewijzigd door Godlikev op 28-07-2014 10:11 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan toch zelf zien welke onderdelen langzaam zijn

met je developer tools firebug etc
6km code zonder comments neerpleuren, daar zullen niet veel mensen zin in hebben

Iperf

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:10
Ik zou zeggen pak een debugger erbij en ga kijken welke script traag zijn.
Want al deze code doorkijken ga ik niet doen.

Lees anders ook even dit door: Devschuur® Beleid

(wel grappig dat de code die je post de layout stuk maakt van tweakers)

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 22:51
Oke, hartelijk dank zover, ik heb de code maar even weggehaald voor het behoud van het overzicht.
Ik heb de portal net even gedraaid met behulp van firebug. Bij elke pagina die ik wil laden valt het op dat de start.aspx de grootste boosdoener is en soms wel 15 seconden duurt voordat deze geladen is. Ook viel het me op dat deze keer ook de 'get start.aspx' gecanceld is geweest. Wat natuurlijk ook geen goed teken is, weten jullie zo waar ik het beste nu kan zoeken of wat ik kan doen/proberen.

mvg,
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/4fh6ttv4z/screenshot_firebug.png

[ Voor 57% gewijzigd door Godlikev op 28-07-2014 10:37 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wait time is de tijd die de browser uit z'n neus zit te eten in afwachting op reactie van de server. Je moet het server-side zoeken dus. Start.aspx wordt twee keer aangeroepen, dus het lijkt me dat deze multifunctioneel is. Wat hij dus precies doet zal afhangen van de meegegeven parameters (via POST en/of GET).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij is gewoon aborted de eerste keer .. klinkt niet mulitifunctioneel

check je server logs

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 28-07-2014 11:13 ]

Iperf

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt gelijk. Het is ook zo'n slecht leesbare screenshot :X ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Volgens mij kun je al een hoop met caching oplossen (als er niet te veel ddynamische elementen in de pagina zitten). Nu wordt er niets aan caching gedaan, de expires header staat zelfs in het verleden...? Dan zie ik ook nog achtergrondplaatjes van dik een half mb. Wellicht handig om de site door gtmetrix en webpagetest te gooien om zo wat tips bij elkaar te verzamelen.

[ Voor 29% gewijzigd door André op 29-07-2014 00:17 ]

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11 06:39
Zoals altijd kan het weer van alles zijn :)

Laad de pagina altijd langzaam? Of alleen de eerste keer? Als het alleen de eerste keer is kan het met de authenticatie te maken hebben. Moeten mensen zich nog aanmelden op de pagina of wordt de authenticatie met Windows Authentication afgehandeld? Als het Windows Authentication is, dan zou daar de oorzaak kunnen liggen.
(http://portal.kompany.nl/ - geeft de optie voor windows authentication) ps. zou dit niet op HTTPS moeten draaien?

Op welke webserver draait de pagina? Is dit dezelfde als kompany.nl? Dan zou als ik jou was ook is naar de webserver kijken. http://www.kompany.nl/ is nou ook niet heel snel te noemen.
Pagina: 1