Router vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-02 10:01
Ik zoek een?
Nieuwe router... Ik heb nu een Linksys WRT610N van enkele jaren oud. deze doet goed wat hij moet doen, is mee verhuisd van het appartement naar ons huisje.

Wat is je budget?
100 - 150 eurokes

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben altijd goed geweest met Linksys... maar sta open voor alternatieven

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dus de oude router werkt nog. Ik heb een telenet Whoppa-abonnement met hun typische kabelmodem vooraan in huis. Van daar uit vertrekken enkel utp-kabels over het hele huis, naar de tv, bureau, slaapkamers... Onder mijn bureau hangt de router nu. Die zou ik daar willenblijven hangen. Dat is centraal op het gelijkvloers. Probleem: het bereik!!! Ik kan op mijn terras (ca 8m ver, met een ijskast en nieuwe beglazing tussen) geen verbinding maken met het wifi-netwerk, dit niet met de nexus 7 of mijn BBZ10, De laptop kan het nipt, maar de verbinding valt dan regelmatig weg. De buren zitten met een B-Box van Belgacom die sterker uitzend.

Voila... Ik lees veel, maar geraak er niet wijs uit. Wat doe ik best? een nieuwe router hangen? een range extender vlak voor het terras? Zou een nieuwe router ook tot op de verdieping bruikbaar zijn, dat is dus ca 50cm gewapende beton en chape... Of moet ik daar een nieuw wifi-netwerk maken? Zou een router op de 1ste verdieping veel nut hebben in de tuin?

Alvast bedankt!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-02 06:46
Ik raad je aan om niet meteen aan een nieuwe router te denken, maar eerst eens van wifi kanaal te wisselen (1, 6 en 11 het liefst) en als dat niet gaat, gewoon een accespointje te halen en dat via utp aan je router of modem te knopen en dat met dezelfde gegevens in te stellen als je router. Als die gegevens hetzelfde zijn (SSID, password, ander kanaal) schakelt je smartphone en laptop naadloos over tussen de AP/router.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien een powerline setje met ingebouwd AP dat je dan aansluit in de buurt van je terras binnen? Anders moet je een apart AP of een repeater neerzetten. Als de huidige router nog voldoet zou ik zeggen: niet vervangen, misschien kan je 'm verplaatsen om zo beter bereik te krijgen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-02 10:01
Dan zal ik vanavond eens proberen om van kanaal te wisselen (als ik dat vind in de menustructuur).
geen powerlline voor mij... ik ben er gewoon geen fan van.
Verplaatsen van de router is moeilijk, dat moet ik bekijken of ik hem aan de andere kant van de bureau kan ophangen. Kabelke zoeken dus... en eens proberen met deze neer te leggen.