CD installatie vervangen door USB installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494618

Topicstarter
Ik heb een CD met daarop software die ik wil installeren op mijn laptop, echter heeft die laptop geen CD ingang.
Ik vraag me dus af hoe ik de software van de CD kan installeren via een USB.

Zelf dacht ik om alle bestanden die op de CD staan over te kopiëren naar de USB stick en vervolgens het .exe bestand uit te voeren op de laptop. Maar, het gaat hier om een installatie die meerdere CD's nodig heeft.
Wanneer ik alle CD's over kopieer naar de USB in een aparte folder per CD en het .exe bestand uitvoer op de laptop via de USB, wordt op een gegeven moment gevraagd om CD nummer 2 in te brengen. Als ik vervolgens het .exe bestand uitvoer dat op CD nummer 2 stond, vraagt de computer alsnog om CD nummer 2 in te brengen.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ISO's maken, bestanden overzetten met een externe harde schijf, een CD/DVD emulator installeren en dan de ISO's openen als een virtuele CD/DVD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

of subst gebruiken om van "drive"te wisselen. Is iets minder zeker, maar als het nu al op een usb staat....

http://www.verboon.info/2...dvd-or-iso-mount-utility/

iets als dit op de cmd prompt....
code:
1
2
3
4
5
6
SUBST F:  d:\usbtemp1
f:
setup.exe
SUBST F:  d:\usbtemp2
f:
setup2.exe

etc etc

[ Voor 26% gewijzigd door leuk_he op 27-07-2014 22:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Of, een USB-cdrom kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 19:33
Hmm je USB stick partioneren en de partities dezelfde volumenamen geven van de CD's.....zou dat werken?

http://www.wikihow.com/Partition-a-Thumb-Drive

[ Voor 19% gewijzigd door Snowwie op 28-07-2014 20:04 ]

Mijn YouTube Channel