Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology via Netwerk onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Heb de vraag ook al in het Synology Topic gesteld, maar helaas nog geen reactie. Dacht wellicht dat het ook met het netwerk te maken heeft ;) (sorry, wellicht wat ongeduldig, maar moet echt heel nodig bij mijn data...)

Sinds 2 dagen geeft mijn Synology DS211 de melding "Geen toegang tot het netwerk" als ik hem via Google chrome via het thuisnetwerk probeer te benaderen. In eerste instantie kon ik nog wel bij de data via de toegevoegde netwerkschijven in windows, maar dat gaat nu ook niet meer. Synology Assistant ziet hem niet, maar windows zit het (ik denk) UPNP gedeelte van de media-server wel en de Plex-server ook inclusief alle films.

Heb beide reset opties geprobeerd, maar er is niets veranderd. Wel is hij van zijn fixed IP naar een willekeurig door de DHCP-server uitgedeeld IP gegaan.

Met google kom ik niet veel verder..... Wel valt nog te vermelden dat er de laatste tijd steeds I/O meldingen van schijf 1 kwamen, maar schijfcontroles lieten nooit iets zien.

Iemand suggesties...?

Verwijderd

Heb je in de router instellingen veranderd? (IP range?) Of een package aangezet in de Synology ? (web station bijvoorbeeld)

Probeer eens te benaderen met 192.168.x.x:5000

• Pabz
Heb 2 weken geleden NZBget geinstalleerd, maar dat gaf tot nu toe nog geen problemen. Als ik 192.168.x.x:5000 probeer krijg ik dezelfde melding. Ik zie trouwens wel het DSM icoontje in de webbalk. Verder kan ik trouwens couchpotato en sabnzb ook niet bereiken.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Update de drivers eens van je netwerkkaart. Klinkt raar, maar bij mij hielp het

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Pabz
Rob schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:48:
Update de drivers eens van je netwerkkaart. Klinkt raar, maar bij mij hielp het
Kan ik proberen, echter de op de PC van mijn vrouw dezelfde problemen en met mijn mobiel ook.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zie je hem in je DHCP lijst staan op je router? Denk dat ie een ander ip heeft gekregen...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Pabz
warhamstr schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:53:
Zie je hem in je DHCP lijst staan op je router? Denk dat ie een ander ip heeft gekregen...
Hij heeft inderdaad een ander IP gekregen na de reset, echter op dat nieuwe adres vind ik hem niet.

Verwijderd

Zie je hem wel in de verkenner, bij netwerk ?

• Pabz
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:57:
Zie je hem wel in de verkenner, bij netwerk ?
Ja en ook bij multimedia apparaten. Ik kan hem alleen niet benaderen. Wel via multimedia apparaten (mappen photo, video, music).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

wat zegt syno assistent ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Pabz
Pabz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:33:
Synology Assistant ziet hem niet,

Verwijderd

Firewall in je PC staat denk ik dicht. Nieuw IP adres gekregen dus blokt ie hem...

• Pabz
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:10:
Firewall in je PC staat denk ik dicht. Nieuw IP adres gekregen dus blokt ie hem...
Zal ff kijken, maar hij gaf het probleem ook al voor de reset en toen hij dus nog zijn fixed IP had. En het verklaart ook niet waarom mijn mobiel hem bijvoorbeeld niet kan benaderen.

Edit: gebruik trouwens kaspersky.

[ Voor 16% gewijzigd door Pabz op 27-07-2014 22:13 ]

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zou een nieuwe netwerkkabel proberen dat verhielp bij mij een soortgelijk probleem bij een ander merk NAS.

Verwijderd

Pabz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:11:
[...]

En het verklaart ook niet waarom mijn mobiel hem bijvoorbeeld niet kan benaderen.
Dus op je mobiel helemaal buiten je LAN om doet hij het ook niet ?

Verwijderd

Doe eens een reset (achterop 4 sec indrukken tot je piep hoort)

Je verliest geen data, maar kans is groot dat je er weer op kunt....

• Pabz
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:23:
Doe eens een reset (achterop 4 sec indrukken tot je piep hoort)

Je verliest geen data, maar kans is groot dat je er weer op kunt....
Pabz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:33:
Heb beide reset opties geprobeerd, maar er is niets veranderd. Wel is hij van zijn fixed IP naar een willekeurig door de DHCP-server uitgedeeld IP gegaan.

Verwijderd

Dan houdt het voor mij helaas op.....apart dat video station e.d. wel werken en via je PC niet.

Of hier de I/O meldingen mee te maken hebben durf ik niet te zeggen...informeer anders eens op het Synology forum ?

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:13
Heb je al geprobeerd de nas direct aan je pc/laptop te verbinden? En dan kijken of synology assistent de nas wel herkend?

iRacing Profiel

• Pabz
Birelissimo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:01:
Heb je al geprobeerd de nas direct aan je pc/laptop te verbinden? En dan kijken of synology assistent de nas wel herkend?
Helaas niet gelukt. Denk dat het aan combinatie windows 8 en kaspersky ligt.

Inmiddels syno assistant op mijn laptop linux bak geinstalleerd en deze ziet hem (gelukkig) wel. Hij gaf bij status aan dat de station migreerbaar is. Hij is nu de nieuwe DSM aan het installeren en hopen dat het werkt...

Thanks voor het meedenken so far and will keep you posted.

Edit:
Inmiddels draait hij weer en nu op DSM 5, echter blijft hij wel S.M.A.R.T. foutmeldingen geven. Wellicht dat dit toch de oorzaak is. Hij geeft aan dat er 698 Bad sectors op disk 1 zijn en 0 op disk 2. Eerst maar eens weer eens back-upje doen van alle belangrijke data (ook al zijn de 2 schijven gemirrored)....

[ Voor 21% gewijzigd door Pabz op 28-07-2014 21:07 ]

Pagina: 1