Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-08 15:48
Het glas van mijn Motorola moto g is stuk het scherm en touchscreen werken nog.
Nu heb ik al een nieuwe telefoon gekocht maar ik wil de oude graag goedkoop repareren hiervoor heb ik nieuw glas via ebay besteld http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Nu ben ik benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft en eventueel tips heeft.
Zelf heb ik een stuk van het oude glas al verwijderd zie bijlage dit is geplakt op het lcd scherm maar is wel te verwijderen. Waarschijnlijk als ik het warm maak gaat het verwijderen makkelijker.

Nu zou ik graag weten of ik het glas kan vervangen zonder de telefoon open te maken dus gewoon het glas vanaf de voorzijde verwijderen en het nieuwe glas plaatsen?

Kan het nog last met het touchscreen ik weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij werkt dat onder het scherm met een magnetisch/warmte sensor maar dat weet ik niet zeker.

Alvast bedankt voor de hulp.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ORWB6BT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ORWB6BT-D.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door niels_vlaar op 27-07-2014 21:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

niels_vlaar schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:03:
Het glas van mijn Motorola moto g is stuk het scherm en touchscreen werken nog.
Nu heb ik al een nieuwe telefoon gekocht maar ik wil de oude graag goedkoop repareren hiervoor heb ik nieuw glas via ebay besteld http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Nu ben ik benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft en eventueel tips heeft.
Zelf heb ik een stuk van het oude glas al verwijderd zie bijlage dit is geplakt op het lcd scherm maar is wel te verwijderen. Waarschijnlijk als ik het warm maak gaat het verwijderen makkelijker.

Nu zou ik graag weten of ik het glas kan vervangen zonder de telefoon open te maken dus gewoon het glas vanaf de voorzijde verwijderen en het nieuwe glas plaatsen?

Kan het nog last met het touchscreen ik weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij werkt dat onder het scherm met een magnetisch/warmte sensor maar dat weet ik niet zeker.

Alvast bedankt voor de hulp.

[afbeelding]

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ORWB6BT-D.jpg
Je denkt dus echt gewoon de glasscherven er simpelweg vanaf te halen en dan het nieuwe scherm erop te pleuren? Nee dus, dat ken niet.

Kijk eens op Youtube, het zou raar zijn als er geen video's over waren.

(Waarom heb je überhaupt al een nieuw scherm gekocht zonder te weten of het goed is?)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Het is niet echt een nieuw scherm maar alleen het glas het is maar 6 euro dus ik vindt het de gok waard.
Waarom zou ik niet alleen het glas kunnen vervangen dit is het enige wat stuk is de rest werkt nog.

Op youtube zijn er wel filmpjes waar ze het hele lcd scherm vervangen maar ik kan niets vinden waar ze alleen het glas vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 10:53

TommieW

Numa numa.

niels_vlaar schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:16:
Het is niet echt een nieuw scherm maar alleen het glas het is maar 6 euro dus ik vindt het de gok waard.
Waarom zou ik niet alleen het glas kunnen vervangen dit is het enige wat stuk is de rest werkt nog.

Op youtube zijn er wel filmpjes waar ze het hele lcd scherm vervangen maar ik kan niets vinden waar ze alleen het glas vervangen.
Omdat het niet alleen een stuk glas is, maar er ook het touchscreen op zit. Als je het glas er af haalt, werkt je touchscreen ook niet meer. Het touchscreen gedeelte van het glas zou je ook ergens op moeten aansluiten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Weet u dit zeker want waarom zouden ze anders het glas los verkopen als je er niets mee kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
het is blijkbaar mogelijk, maar kans op een faillure lijkt me groot

voorbeeld met de moto x :
YouTube: Motorola Moto X JUST THE GLASS Screen Replacment Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Leuk projectje om te proberen heb al een nieuwe telefoon dus het is niet zo erg als het niet lukt.
Dan haal ik de batterij er uit om later voor de nieuwe telefoon te gebruiken en ben ik 6 euro lichter ;-)
Ik had toch een een kleine torx schroevendraaier nodig om de telefoon open te maken en die zit bij het nieuwe glas. Als het gelukt is of niet laat ik het nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Het kan zeker, maar het is echt extreem lastig. Kan namelijk hetzelfde met de Samsung Galaxy S3. Je moet waarschijnlijk aan de slag met een verfbrander of iets dergelijks om de lijm los te laten. Daarna moet de nieuwe er in. Je zou eens kunnen kijken naar de tutorials voor de S3, het lijkt me dat de werkwijze ontzettend vergelijkbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM

[ Voor 84% gewijzigd door 13art op 12-03-2015 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pibara
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-03 16:42
@niels_vlaar, en is het nog gelukt? Nog tips voor anderen die het zelfde willen proberen?

[ Voor 43% gewijzigd door pibara op 21-03-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke-it
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 09:06
@niels_vlaar: en van een koude kermis thuis gekomen?? Of heb je het voor elkaar gekregen? Lijkt me heel vreemd. Bij de beschadiging lijkt het of de onderlagen ook mee zijn gekomen (gekleurd glas). Nieuw glas is doorzichtig, dus waarschijnlijk zul je de 'touchlaag' ook moeten vervangen?
Zie voor info ook: hier of hier

[ Voor 0% gewijzigd door Duke-it op 12-07-2016 11:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:15
Duke-it schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:36:
@niels_vlaar: en van een koude kermis thuis gekomen?? Of heb je het voor elkaar gekregen? Lijkt me heel vreemd. Bij de beschadiging lijkt het of de onderlagen ook mee zijn gekomen (gekleurd glas). Nieuw glas is doorzichtig, dus waarschijnlijk zul je de 'touchlaag' ook moeten vervangen?
Zie voor info ook: hier
of
hier
Topic is 2 jaar oud 8)7

Goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-07-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke-it
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 09:06
Misschien dat ie nu klaar is :?

Goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan.

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 12-07-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Een topic kicken van twee jaar geleden is nergens voor nodig. Geldt ook voor alle andere mensen die gereageerd hebben.

Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.