Laptop zeer traag,schijf stuk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Hallo
Ik ben voor een vriend een nieuwe windows7 op zijn laptop (aspire 7560g quadcore)aan het installeren omdat hij niet meer opstarte.
Bij de nieuwe installatie duurde het opstarten meer dan 4 minuten,drivers geinstalleerd en nog geen effect.Bij de 2 de installatie ook geen verbetering,het was wel een win7 illegaal maar tis de serienummer dat legaal is dus ok.Nu ben ik terug... win 7 aan het installeren met mijn eigen win7 schijf 64bits en bij de installatie is het windows bestanden uitpakken al 1 uur bezig,dus al 1.30uur minimum.
Kan het zijn dat de schijf stuk is ?Bij het opstarten zie ik nu al2 versies win 7 die gestalleerd zijn in opstart menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 20:08
je hebt er blijkbaar 2 windows installaties op staan, de laptop geeft elke keer het windows boot menu bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:17

TommieW

Numa numa.

Even met een opstartbaar tooltje (Parted Magic op de UBCD bijvoorbeeld) je SMART waardes uitlezen en hier posten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
freaky35 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:14:
je hebt er blijkbaar 2 windows installaties op staan, de laptop geeft elke keer het windows boot menu bij het opstarten?
Ja ondertussen al 3 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:17

TommieW

Numa numa.

Waarom verwijder je eigenlijk niet gewoon alle oude installaties?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
TommieW schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:20:
[...]

Waarom verwijder je eigenlijk niet gewoon alle oude installaties?
Gewoon in windows verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:30

alm

Ik neem aan dat er nog belangrijke data op staat, anders eerst dmv een opstartschijf/stick de data veilig stellen voor je de hele schijf formatteert, of de schijf aan een andere computer hangen en zo de data veiligstellen. Kun je gelijk met CrystalDiskInfo Portable de SMART waarden uitlezen. Vaak hebben de merk computers ook nog wel een factory restore optie waarbij alles wordt hersteld (en gewist) naar het moment van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Ik heb in het verleden weleens meegemaakt dat een "kapotte" schijf dit veroorzaakte. Kijk even of je van de fabrikant van de maker een test tool kan draaien.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • op welke termen je precies gezocht hebt.
  • welke oplossingen je gevonden hebt en waarom deze niet voldoen
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en probeer het dan nogmaals....

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.