Toon posts:

Videokaart overzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het overzetten van mijn videokaart. Momenteel heb ik een qompaq computer met alleen een onboard videokaart. In mijn vorige computer (die het niet meer doet) zat een ATI Radeon HD4870 videokaart. Nu heb ik deze vanmiddag in mijn huidige computer ingebouwd. Omdat de bestaande voeding van de compaq pc geen 6-pins aansluiting voor de videokaart had, heb ik ook de voeding overgezet.

Nadat ik alles had overgezet, kreeg ik in het begin geen beeld te zien. Na enkele keren de PC aan en uit te hebben gedaan, kreeg ik wel beeld en heb ik er vervolgens de hele middag op kunnen gamen. Vanavond wilde ik mijn PC weer aanzetten en kreeg ik hem weer niet aan. De ene keer ging de computer aan maar kreeg ik geen beeld. Nadat ik de computer had uitgezet, kreeg ik hem helemaal niet meer opgestart. Na een paar keer proberen lukte het weer wel om de pc op te starten echter kreeg ik weer geen beeld. Op de videokaart brande toen het rode LED lampje van de temperatuur begrenzer (D1601: Over temp protect).

Ik heb toen vervolgens de videokaart weer verwijderd en het beeldscherm weer aangesloten op de onboard videokaart. Echter kreeg ik toen weer hetzelfde probleem, de computer startte wel maar er verscheen geen beeld en had ik ook weer problemen om het op te starten. Nadat ik weer de oude voeding terug had gezet doet de computer het wel weer.

Nu vraag ik mij alleen af welk onderdeel er nu niet goed is. Ligt het aan de voeding dat ik geen beeld kreeg met de ingebouwde videokaart? Of zijn zowel de videokaart als de voeding niet goed, omdat het rode LED lampje brandde bij de videokaart?