Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TP Link TL-WR1043ND Roaming probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 TP-Link WR1043ND in huis, een V1 en een V2.

De V2 staat beneden en hierop is internet aangesloten. Werkt perfect, geen enkel probleem

De V1 hangt op zolder en is verbonden met een LAN kabel met de V2 beneden.
WDS Bridging is ingeschakeld op de V1 boven, alles is goed ingesteld en het werk ook prima. Zodat ik met de GSM naar boven loop zie ik dat hij overschakelt naar boven en kan daar met vol signaal prima internetten. Ook LAN werkt perfect. Niks aan de hand dus zou je zeggen ?

Echter knippert op de V1 boven het SYS lampje en na ongeveer een dag of 4 loopt de router vast (geen signaal meer) en moet ik een harde reset doen. Na dit werkt het weer...voor een dag of 4.

Op de V1 boven heb ik de DHCP uitgeschakeld.
Nu krijg ik in de log de volgende fout;

DHCP Service unavailable, recv no OFFER
Send DISCOVER with request ip 0 and unicast flag 1
Send DISCOVER with request ip 0 and unicast flag 0

Ik heb DHCP ook aangezet maar dan krijg ik hetzelfde.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Zoals gezegd, het werkt allemaal prima, alleen elke 4 dagen resetten begint vervelend te worden....

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:35:
De V1 hangt op zolder en is verbonden met een LAN kabel met de V2 beneden.
d:)b
WDS Bridging is ingeschakeld op de V1 boven
-O-
alles is goed ingesteld
Nou..
DHCP Service unavailable, recv no OFFER
Wat? Huh? DHCP DISCOVER? :?

Even los van het feit dat de boel vastloopt, volgens mij heb je de boel onbewust ontzettend onlogisch ingericht. Ik zie hier twee dingen die ik niet kan plaatsen:
  • Je hebt het over WDS? Waarvoor? Je hebt immers een kabeltje tussen de 2 WR1043NDs liggen..
  • Je router boven fungeert als DHCP client? Huh? Dat.. kan.. hoort niet.
Weet je heel zeker dat je begrijpt wat WDS inhoudt? Die kabel tussen de twee routers, in welke poorten zit deze aan beide zijden?

Volgens mij heb je onbewust het volgende gedaan (een van de twee, of allebei, voorzover dat de boel niet spontaan doet imploderen):
  • Je routers gebridged met WDS
  • Je router boven via z'n WAN-poort aan de router beneden geknoopt
Volgens mij wil je eigenlijk gewoon je router boven als access point gebruiken, daarvoor dien je het volgende te doen (op je router boven, aka 'access point'):
  • DHCP server uitzetten
  • Dezelfde netwerkrange als je router instellen, en het access point zelf een IP buiten de DHCP-scope van je router beneden geven.
  • Een kabeltje leggen tussen twee willekeurige LAN-poorten van beide devices
Of heb je dit wel zo gedaan? Verklaar je nader :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus inderdaad gedaan wat jij zei.(onbewust inderdaad)

Echter, heb nu WDS uitgezet, DHCP staat uit (stond al uit)
Probleem blijft bestaan...SYS lampje blijft knipperen en de DHCP meldingen blijven. (en DHCP staat ECHT uit)

Router beneden heeft IP 192.168.1.1
Router boven (die fout gaat) heeft IP 192.168.1.2

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51
Het sys lampje hoort te knipperen op de v1, dit had ik ook totdat ik er custom firmware (dd-wrt) opzette. Dat is dus niet heel vreemd dat die knippert. Als die niet knippert, dus altijd aan of altijd uit dan betekend dat dat de router vast zit en dat je er verder niets meer mee kunt als alleen een harde reset.
Jammer maar helaas.

• Thralas
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:07:
Probleem blijft bestaan...SYS lampje blijft knipperen en de DHCP meldingen blijven. (en DHCP staat ECHT uit)
Je realiseert je dat er twee 'soorten' DHCP zijn? Een DHCP server voor al je LAN-poorten en wireless clients (deze moet je sowieso uitzetten als je je router als access point wil gebruiken), maar ook een DHCP client aan de WAN-kant?

Hoewel ik het zeer vreemd zou vinden als die laatste je problematiek veroorzaakt, je zou die messages helemaal niet moeten zien in een 'correcte' opstelling, want je gebruikt de WAN-poort van je access point dan niet. Tenminste, als het goed is..

Zit die kabel van beneden nu in een WAN of LAN-poort?

Verder, helaas geen ideeen, los van een eventuele firmware-update of desnoods custom firmware..

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:24:
[...]

Je realiseert je dat er twee 'soorten' DHCP zijn? Een DHCP server voor al je LAN-poorten en wireless clients (deze moet je sowieso uitzetten als je je router als access point wil gebruiken), maar ook een DHCP client aan de WAN-kant?
Nee dat van die 2 DHCP'en wist ik niet. Ik weet alleen dat in het DHCP menu hij op DISABLE staat.
Bij WAN zie ik geen vakje voor DHCP terug. In het WAN menu staan alle waardes op 0 (nul) ?

De kabel zit in de LAN poorten (zowel boven als beneden)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thralas schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:24:
[...]

Huh?

1) is toch echt allemaal RFC 2131 hoor
2) hij gebruikt die tweede als AP, hoezo WAN en LAN? - dat zijn termen die alleen bij een (NAT) router relvant zijn :o
Hoewel ik het zeer vreemd zou vinden als die laatste je problematiek veroorzaakt, je zou die messages helemaal niet moeten zien in een 'correcte' opstelling, want je gebruikt de WAN-poort van je access point dan niet. Tenminste, als het goed is..

Zit die kabel van beneden nu in een WAN of LAN-poort?
Dat is wel relevant - maar blijkbaar al in LAN.

Even stap terug: kun je vanaf 192.168.1.2 192.168.1.1 pingen?

Oslik blyat! Oslik!

• Thralas
dion_b schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:40:
1) is toch echt allemaal RFC 2131 hoor
Goh. Ik zette 'soorten' dan ook niet voor niets tussen aanhalingstekens. TS z'n log wijst op een DHCP client op z'n router, terwijl hij aangeeft de server (LAN-side) te hebben uitgeschakeld. Dat verschil probeerde ik duidelijk te maken.
2) hij gebruikt die tweede als AP, hoezo WAN en LAN? - dat zijn termen die alleen bij een (NAT) router relvant zijn :o
Die DHCP DISCOVER messages uit de log van z'n 'access point' komen niet uit de lucht vallen. Dat suggereert dat deze zelf een lease ophaalt als client (en dus connected is via z'n WAN port). Maar dat is niet het geval, dus dan weet ik ook niet waar die DHCP-messages goed voor zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de router beneden pingen vanaf de router boven.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een optie ?

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Simpel maar doeltreffend, en toegegeven het is niet de meest cleane oplossing, maar zet er eens een digitale tijdschakelaar met weekprogramma tussen de stroom boven: laat je hem maandag, woensdag en vrijdag rond een uur of 4 's-nachts (of prik een tijdstip waarop niemand die 'access point' boven aktief benut) en laat hem dan een minuutje uitschakelen. Zo start je na dat resetmoment fris en zou je - gezien je 4 dagen interval - geen problemen meer mogen hebben verder.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:36
Staar je niet blind op dhcp geneuzel, dat en je config heeft niets met crashes van je tp link te maken, je cobfig is nu (geen dubbel nat en wds) een stuk beter maar crashes duiden vaak eerder op bokkende software/hardware.

Even firmware update en full reset doen en hw vervangen.
Het zou ook kunnen dat een bepaalde wireless client de ap doet crashen die maar 1x in de week bovem komt?

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1