Ik heb een probleem waar ik niet meer uit kom.
de situatie is als volgt:
Ik heb een ziggo (cisco) router waar het volgende op aangesloten zit:
- Synology ds214play (bedraad);
- Xbox 360 (bedraad);
- Xbox One (bedraad);
- Marantz SR7008 (bedraad);
- Iphone 4s (draadloos);
- Samsung galaxy note 2 (draadloos);
- Ipad 4 (draadloos);
- Panasonic Vierra VT50 (draadloos).
Nu gebruik ik een Dell Studio XPS 13 laptop om te internetten, en muziek af te spelen. De laptop is via HDMI verbonden met de Marantz. Verder draai ik hier XBMC op om films te streamen.
Alle content staat op de NAS, en ik heb twee network shares aangemaakt (1 voor video en 1 voor muziek).
Muziek speel ik af via Winamp.
Tot voor kort kon ik alles prima af spelen via wireless, alleen voor het afspelen van echt grote bluray rips plugde ik de kabel van de Marantz in de laptop.
Sinds kort begint muziek ineens te haperen als ik het probeer af te spelen over wireless. hij speelt dan bijvoorbeeld anderhalve minuut, valt dan 10 seconden stil en speelt weer verder. Ook episodes van series afspelen met XBMC (wat voorheen prima lukte) gaat nu niet meer (veel haperingen, of XBMC springt ineens terug naar het menu/springt naar de volgende episode).
Ik heb geen statische ip adressen ingesteld.
Wat ik heb geprobeerd:
Ik speelde telkens hetzelfde nummer af in Winamp terwijl de laptop draadloos was verbonden.
Daarbij heb ik eerst gekeken of er een cpu spike was wanneer een nummer haperde. Dit was niet het geval, ook niet op de NAS.
Daarna heb ik gekeken naar de activiteit van de draadloze adapter. Die valt helemaal stil bij een hapering.
Vervolgens heb ik op de router andere channels geprobeerd, geen verandering.
Daarna bij de telefoons het wifi uitgeschakeld, geen verandering.
De muziek geprobeerd af te spelen met WMP in plaats van Winamp, geen verandering.
En nu komt het, ik heb de netwerkstekker UIT de Marantz getrokken, maar niet ingeplugt in de laptop. en voilla, geen haperingen meer?
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is, of waar ik moet zoeken?
(edit: typefouten)
de situatie is als volgt:
Ik heb een ziggo (cisco) router waar het volgende op aangesloten zit:
- Synology ds214play (bedraad);
- Xbox 360 (bedraad);
- Xbox One (bedraad);
- Marantz SR7008 (bedraad);
- Iphone 4s (draadloos);
- Samsung galaxy note 2 (draadloos);
- Ipad 4 (draadloos);
- Panasonic Vierra VT50 (draadloos).
Nu gebruik ik een Dell Studio XPS 13 laptop om te internetten, en muziek af te spelen. De laptop is via HDMI verbonden met de Marantz. Verder draai ik hier XBMC op om films te streamen.
Alle content staat op de NAS, en ik heb twee network shares aangemaakt (1 voor video en 1 voor muziek).
Muziek speel ik af via Winamp.
Tot voor kort kon ik alles prima af spelen via wireless, alleen voor het afspelen van echt grote bluray rips plugde ik de kabel van de Marantz in de laptop.
Sinds kort begint muziek ineens te haperen als ik het probeer af te spelen over wireless. hij speelt dan bijvoorbeeld anderhalve minuut, valt dan 10 seconden stil en speelt weer verder. Ook episodes van series afspelen met XBMC (wat voorheen prima lukte) gaat nu niet meer (veel haperingen, of XBMC springt ineens terug naar het menu/springt naar de volgende episode).
Ik heb geen statische ip adressen ingesteld.
Wat ik heb geprobeerd:
Ik speelde telkens hetzelfde nummer af in Winamp terwijl de laptop draadloos was verbonden.
Daarbij heb ik eerst gekeken of er een cpu spike was wanneer een nummer haperde. Dit was niet het geval, ook niet op de NAS.
Daarna heb ik gekeken naar de activiteit van de draadloze adapter. Die valt helemaal stil bij een hapering.
Vervolgens heb ik op de router andere channels geprobeerd, geen verandering.
Daarna bij de telefoons het wifi uitgeschakeld, geen verandering.
De muziek geprobeerd af te spelen met WMP in plaats van Winamp, geen verandering.
En nu komt het, ik heb de netwerkstekker UIT de Marantz getrokken, maar niet ingeplugt in de laptop. en voilla, geen haperingen meer?
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is, of waar ik moet zoeken?
(edit: typefouten)