Celeron III <ja 3 :) @ 568 mhz !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 18:43
hey allemaal,
Ik heb net vandaag mijn Celeron II 566 met een MSI Converter + Golden orb koeler op mijn Chaintech 6BTM (BX chipset) mobo gezet... dus ik dacht ff kijken in SiSoft Sandra pro.... zegt SS dat het een Celly III 568 is :) maar ja eigenlijk is dit niet belangrijk maar ja.... nu maar eens kijken of dit ding een beetje over wil klokken :) :) :)

• Wild pigeon
Zo hier ben ik weer maar nu met mijn Celeron II 566 @ 850 :) hopelijk ben ik zo weer terug maar dan op 875 mhz!

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

He wilde duif, kan je ook even vermelden op welke voltages je ze hebt lopen? Altijd leuk om te vergelijken

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Ik heb mijn Celly 566 eindelijk op 850 werken, op 1,75V. Wordt met Golden Orb maar 26 graden... :) Ik kreeg het met een Abit SlotKET III niet stabiel, maar met een MSI 6905 Master convertor wel !!

• Martijn
Bij de weg, bij mij boot ie op 935Mhz@1,9V gewoon nog, maar krijgt in Windows een General protection error... :'( Is dit met meer voltage te halen, of is 1,9V al echt het uiterste zonder dat ik hem frituur??

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Volgens mij kan je het voltage instellen totdat hij heel warm wordt (50 graden of zo). Als je converter/mobo het aan kan, moet het geen problemen opleveren denk ik.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Wild pigeon
Hey allemaal ben ik weer met een kort verslagje :7
-850 stabiel op 1.6V standaard cache
-876 stabiel op 1.6V standaard cache
-952 onstabiel op 1.6 met standaard cache... hij blijft hangen bij win98SE login
-952 onstabiel op 1.65 met standaard cache... hij logt nu wel in maar geeft nogal wat blue screens :(
-952 onstabiel op 1.65 met een cache latency van 2... minder blue screens maar blijft wel hangen...
-952 STABIEL tot nu toe op 1.7V met een cache latency van 2 :7

hopelijk blijft hij stabiel !!! hij is nu trouwens 29 graden met golden orb (die er trouwens niet zo makkelijk op ging :()

Verwijderd

en vergeet niet, lange leve het Arctic Silver.
Dit doet erg veel goeds, laatst nog op een boxed celly 400@450 geplaatst. Dit nadat alles grondig gecleaned was. Voorheen was de temp na 30 minuten grazen 45 graden en nu 36 graden. Gewoon op een sanyo denki geval en flut heatsink!

Verwijderd

NEWT heb je die bestelling Arctic Silver
al binnen ?
wat is het verschil in temp met Arctic-Silver?

Verwijderd

Ik draai op een Asus P2L97-DS (LX) 2 Celerons II 533@687.

Het zijn 0.18 micro's dus die horen op 1.5V te lopen maar de CPU Core is niet op mijn mobo in te stellen. Mobo stelt zich zelf in op 2V en daar draai ik nu twee dagen mee zonder een enkel probleem. Full time met een koe (3.59Mkeys/s) en gisteren nog twee DivXies zitten kijken

Door de FSB op 83Mhz te zetten kwam ik tot dit resultaat. Dit werkte niet met de standaard koelers dus ik heb er twee Golden Orb's op zitten en een extra kast koeler. Ik heb van karton een tunnel over mijn CPU gemaak waardoor middels de kast koeler frisse lucht over de Orb's wordt aangevoerd

Ik gebruik 4x 32MB PC100 geheugen. Als ik de FSB op 100Mhz zet doet mijn video het niet meer (FSB klok is ook functie van AGP klok) Ik heb diverse kaarten geprobeerd. Maar ik denk dat dan gewoon de LX niet meer stabiel is. Ik kan de FSB alleen maar instellen op 60, 66, 68, 75, 83 en 100. dus ik denk dat er niet veel meer uit te halen valt

• Wild pigeon
FF een vraagje over fans in je kast:
Ik heb nu alleen een simpel koelertje op mijn Video kaart & een golden orb op mijn Celly II (en nog een fan in mijn voeding natuurlijk :)) maar nu heb ik laatst een oude voeding gesloopt en daar kwam een mooie grote koeler uit ;) nu mijn vraag kan ik die het beste onder-achtering de kast zetten (voorin kan niet :() die lucht erin zuigt of 1 achter bovenin die er lucht uit zuigt ?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07
Lijkt me duidelijk Wild pigeon! Achterin-boven! De warme lucht stijgt namelijk en dan heb je er niet zoveel aan om je 'koude' lucht weg te zuigen niewaar?

Zijn die Celly's niet op 1Ghz te krijgen?
Ze oc'en wel top! Hoe kan dat eigenlijk?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
newt wat is de warmtegeleding van dat arctic spul?

• Wild pigeon
Ik denk dat mijn celeron wel 1gig moet halen maar met een ander mobo want mijn mobo kan alleen 103,112 & 133 mhz FSB aan kan... en hij staat nu dus op 112 (952mhz) en 133 trekt hij niet (hij post net.. als ik hem op 2V zet) maar dat is ook wel erg veel

• Wild pigeon
Ik heb hem nu trouwens weer op auto cache gezet (ik weet niet wat de auto cache is van een celly II maar "auto" is vast beter dan 2 :)) en hij draait nog steeds zonder problem op 952 op 1.7V
MET ALLEEN EEN GOLDEN ORB KOELER EN VERDER GEEEN ENKELE KOELER IN MIJN KAST (natuurlijk wel een fan in mijn voeding maar verder dus geen videokaart fan/kast fan of wat dan ook, die fan die ik dus nog over heb die heb ik er uiteindelijk toch niet bijgezet omdat dit bijna niks uitmaakt!)

• Wild pigeon
Ik heb nu een uurtje ge quaked :) en 2 uur seti@home gedraaid en mijn cpu blijft nu mooi constant 35 graden rond. (op 1.7V)

Verwijderd

aatos:.. thermische geleiding bedraagt 5,15 W/m-k. Is tevens totaal niet electrisch geleidend.

• Martijn
Beesmart, wat jij loopt te vertellen kan NIET... Een Celeron2 ondersteund GEEN SMP, dus 2 Celly 2's op dat mobo is onmogelijk. Je hebt dus Celeron 1 533's... En een FSB van 100 Mhz is NIET (stabiel) mogelijk op een LX mobo... Je haalt dus een aantal dingen door mekaar... :)

Verwijderd

Op zondag 02 juli 2000 18:58 schreef Martijn het volgende:
Beesmart, wat jij loopt te vertellen kan NIET... Een Celeron2 ondersteund GEEN SMP, dus 2 Celly 2's op dat mobo is onmogelijk. Je hebt dus Celeron 1 533's... En een FSB van 100 Mhz is NIET (stabiel) mogelijk op een LX mobo... Je haalt dus een aantal dingen door mekaar... [afbeelding]
Wat is dat voor bullshit man.. lees jij nooit CT! ofzow ? je kan met beetje boor en soldeer werk gewoon 2 celly's op mobo rammen hoor

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Op zondag 01 juli 2001 07:26 schreef SoDM2k het volgende:

[..]

Wat is dat voor bullshit man.. lees jij nooit CT! ofzow ? je kan met beetje boor en soldeer werk gewoon 2 celly's op mobo rammen hoor
alleen de oude Celeron's (266 t/m 533 mhz, Deschutes/mendocino core) kunnen naar dual gemodificeerd worden (met solderen/converter/juiste dual mobo), Celeron II (533A t/m 850, gebaseerd op de Coppermine core) zijn niet meer dual te draaien!!!!

Check your facts voor je gaat blaten!

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Hallooooooo dit topic is 364 dagen oud!!

• a casema user
  • Laatst online: 15:52
Op zondag 01 juli 2001 13:12 schreef Vo0 het volgende:
Hallooooooo dit topic is 364 dagen oud!!
ja, en?
kan toch zijn dat er alsnog iemand is die het probleem kan oplossen of zelf tegen dit probleem (weer) aanloopt.
Als er niet in gepost mocht worden zat er wel een slotje op.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07
Man.. wie haalt er nou een topic op van een jaar oud?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.