MB PRO 15" 2011 Productiefout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyrus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-10 01:52
Beste Tweakers,

Misschien een bekend probleem voor sommige, ik kwam er echter pas gisteren achter.
Ik heb mijn macbook nu meer dan 3 jaar (Early 2011), veel plezier aan overigens; nooit wat mis mee. Tot vorig jaar, wanneer ik mijn macbook in de trein "wakker" maakte was heel mijn beeld als het ware "glitchy". Mijn scherm stond vol met zwarte blokjes en paarse strepen. Nadat ik mijn macbook geforceerd uit had gezet en opnieuw opgestart leek alles het weer goed te doen. Toch kwam dit zelfde glitchende beeld soms nog wel eens terug, heel kort, als ik bijvoorbeeld photoshop, illustrator en safari tegelijk redelijk flink aan het gebruiken was.

In eerste instantie dacht ik dat dit wel over zou gaan wanneer ik m'n macbook een keer een clean-install zou geven, dit heb ik overigens nog niet gedaan. Toch lijkt het probleem moeilijker te liggen. Gisteren heb ik Beta 1 van Yosemite geïnstalleerd en tot mijn verbazing kwamen de glitch effecten veel sneller achter elkaar en ook zonder zware grafische programma's te hebben draaien; ik ging op onderzoek.

Redelijk snel ontdekte ik dat dit niet aan de software zou liggen maar aan de grafische kaart (videokaart?). Op het forum van apple zelf is er een topic over dit probleem met meer dan 7000+ reacties. Ik ben verre van de enige met dit probleem. Blijkbaar gaat er iets mis wanneer er naar de AMD chip wordt geschakeld (?).

Hoe dan ook, Apple biedt geen oplossing, zoals op het forum van Apple door meerdere mensen wordt beweerd. Het enige wat ze bieden is een reparatie die ongeveer 450 euro kost.

Ik kom hier vooral om raad te vragen, ik heb eigenlijk 3 opties;

- Laten repareren bij apple (zonder garantie dat deze t weer 3 jaar volhoudt), kosten ongeveer 450 euro
- Een nieuwe macbook kopen, kosten ongeveer 1600 euro
- Hopen dat Apple binnenkort een gratis reparatie aanbied aan alle "gedupeerden"

Wat ik graag zou willen weten is welke optie het meest logisch is, en of ik nog andere opties zou hebben eventueel?

Topic op het Apple forum
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.appleinsider.com/gallery/9242-742-140513-MBP_GPU-l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Volgens mij is dit gewoon heel simpel het geheugen van je grafische chip die dood is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

iMars

Full time prutser

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyrus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-10 01:52
Thanx! goed om te zien dat mensen proberen apple het op te laten lossen, maar zoals daar ook staat repareren alleen lijkt het probleem niet op te lossen, bij veel personen komt dit probleem na een paar weken/maanden weer terug..

dus wachten en hopen dat apple het oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 14:47
Dit wordt gewoon door Apple onder het 'consumentenrecht' gerepareerd (mits je Mac er natuurlijk nog in orde uitziet :). Dus als je hem als consument hebt gekocht, moet je hem gewoon bij de winkel van aankoop ter reparatie aanbieden en vragen of ze een consumerlaw claim bij apple in willen dienen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zo vaak als nodig door Apple laten repareren. Enige route is zoveel mogelijk 'herrie' maken en je recht opeisen. Dit is een productiefout (als er zoveel laptops uitklappen in zo'n korte tijd) die exact doet denken aan de laptops ervoor die ook dergelijke problemen hadden.

Ik zou dit zo hoog/lang mogelijk bij Apple spelen. Ga naar de genius-bar in Amsterdam. Laat de facebook pagina zien. Eis je consumentenrecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:10
Hier hetzelfde probleem, van zodra m'n MBP overschakelt naar de ATI kaart treden de problemen op. Dmv gfxCardStatus heb ik 'm nu geblokkeerd op de integrated graphics.

Kan je in BE ook gewoon bij een Apple reseller binnen springen en eisen dat dit hersteld wordt? Van wat ik op andere plaatsen las, zou dit een dikke 600 euro kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 14:47
Garantie claimen gaat áltijd via de winkel van aankoop. Ook al is het een productiefout van Apple.
Je kunt in principe alleen direct bij een Apple store terecht als je hem via de online Apple store of de Apple Store gekocht hebt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1