Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
De werkadviseur van het UWV wil graag dat ik deze week nog 4 sollicitatieactiviteiten doorgeef.

Ik heb hem proberen uit te leggen dat mijn werk onderhevig is aan seizoensinvloeden. In mijn geval komt het er op neer dat er tijdens de grote vakantie minder taxi vervoer is en dat alle schoolchauffeurs beschikbaar zijn voor vervoer. Dit betekend voor mij in deze periode minder uren. Om de financiële tegenslag in deze (korte) periode op te vangen vraag ik tijdelijk ww aan. Deze krijg ik ook gewoon toegekend.

Maar nu, de adviseur wil dat ik sollicitatieactiviteiten ga doen. En dat terwijl ik eigenlijk gewoon een baan heb. "Regeltjes zijn regeltjes" zei de adviseur.

Dus wat nu te doen? Moet ik maar wat fake sollicitaties versturen? Inschrijven bij een uitzendbureau en zeggen van "ik heb werk ik hoef niets maar schrijf me toch maar in"? Ze zien me al aankomen. Hebben jullie nog tips? Ze willen gewoon 'wat' zien.....

:/

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Euh heb je een uitkering (of iets in die richting)? Zo nee dan ben je toch helemaal niet verplicht?

Niet goed gelezen, hoe lang heb je nu al WW?

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2014 17:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Aanvullende WW-uitkering. (duur nu ongeveer 1,5 maand).

Weet je wel, als je normaal gewoon 32 tot 40 uur per week werkt, en dan ineens tijdelijk nog maar 10 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 27-07-2014 17:29 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik neem aan dat het de bedoeling is dat je solliciteert op een functie waarmee je dus de resterende 22 tot 30 uur kunt werken om uiteindelijk tot 32-40 uur te komen en dus de aanvullende uitkering niet meer nodig hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door punisher007 op 27-07-2014 17:33 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Daar komt het op neer, echter over een paar weken ben ik alweer gewoon aan het werk op de taxi. En aangezien dat werk heel verschillend is qua tijden kan ik er geen tweede baan bij gebruiken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

WW houd wel in dat je direct beschikbaar moet zijn voor een andere baan, en het is idd de bedoeling dat je hier ook zo snel mogelijk naar zoekt. WW is niet bedoeld als aanvulling voor 'die lastige periode' als dit elk jaar terug komt mag ik aannemen dat je wel eens hebt nagedacht over een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je moet geen WW aanvragen. En als je het wel doet is het toch niet onrealistisch dat er wat tegenover staat ;)

Wat is er mis met serieus solliciteren? Enerzijds kan dat op langdurige banen met meer werkzekerheid dan dat je nu hebt, anderzijds kan het op aanvullende baantjes voor de komende 1.5 maand (vanwege de korte termijn: 'vakantiebaantjes' of zelfs vakkenvullen).

edit:
Als de downtime inderdaad voorspelbaar is, dan kan/moet je dat inbouwen in je eigen financiële planning. En kan je ook nu al zoeken naar een baantje voor volgend jaar, dan geen WW nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 27-07-2014 17:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Gewoon solliciteren, als je nu maar 10 uur per dag werk heb je nog 30 uur om ergens anders een baantje te nemen ipv luieren met een ww uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Dus normaal gesproken werk je 32-40 uur per week. Momenteel door overvloed aan taxi-chauffeurs heb je nog maar voor 10 uur per week werk. Nu wil de UWV dat jij sollicaties gaat doen, omdat jij werk zoekt voor (40/32 - 10 uur) per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het probleem is dat de sollicitaties me niet menens zijn. Over een aantal weken tot misschien een maand werk ik straks weer redelijk full-time bij de taxi. Dit is inderdaad een jaarlijks terugkerend fenomeen. En ik wil geen ander werk, er is voor mij ook geen ander werk dat ik kan doen. Gezien mijn woonlocatie, oost-Groningen, en mijn werkervaring + diploma's en mijn leeftijd (37). Ik heb het taxi diploma, heb een MBO-MEAO-BA diploma, maar al meer dan 9 jaar geen werkervaring hier meer in. En een VCA-VOL diploma.
D4NG3R schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:36:
WW is niet bedoeld als aanvulling voor 'die lastige periode' ........
Nooit gehoord van Deeltijd-WW?
WW is juist wel bestemd voor die 'lastige periode'.

[ Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 27-07-2014 17:43 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heb je door het jaar heen niet de mogelijkheid om wat opzij te leggen voor deze periode? Zoals aangegeven, WW is niet verplicht maar solliciteren wanneer je WW hebt wel.
Snowwie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:40:
Ik doel meer op een terugkerende periode die ook kan worden opgevangen met tijdelijk ander werk. Als plots een aantal uren wegvallen kan ik een deeltijd-ww snappen maar als het een bekend- en terugkerend probleem is niet.

[ Voor 62% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Dat zou je inderdaad zeggen dat er wel genoeg te doen is in Groningen, maar bekijk al die individuele vacatures maar eens goed en kom tot de conclusie dat maar weinig vacatures voor mij geschikt zijn. Meestal door een gebrek aan ervaring of gebrek aan juiste papieren.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

YellowCube

Wait...what?

Snowwie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:40:

met als bijbehorende plicht dat je solliciteert.

[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 27-07-2014 17:55 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom zou je niet gewoon serieus soliciteren? Als er echt geen vacatures zijn waarop je kan soliciteren moet je dat opgeven als reden bij het UWV (dan komen ze zelf wel met vacatures) en niet dat het onzin is omdat het tijdelijk is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
YellowCube schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:51:
maar je hebt wel gewoon sollicitatieplicht.
Klopt, maar gezien de situatie heb ik wat moeite om daaraan te voldoen. Kijk als ik nu gewoon volledig werkloos was dan kon ik me daar ook volledig op richten. Dat is nu niet aan de orde.
Marzman schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:51:
Waarom zou je niet gewoon serieus soliciteren? Als er echt geen vacatures zijn waarop je kan soliciteren moet je dat opgeven als reden bij het UWV (dan komen ze zelf wel met vacatures) en niet dat het onzin is omdat het tijdelijk is.
Omdat er 'voor mij' heel weinig om op te solliciteren is. Dat lijkt misschien vreemd, maar er zijn voor mij maar heel weinig geschikte vacatures. Zeker in regio Groningen.

[ Voor 42% gewijzigd door Snowwie op 27-07-2014 17:56 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is het probleem dan waar je moeite mee hebt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Snowwie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:54:
[...]

Klopt, maar gezien de situatie heb ik wat moeite om daaraan te voldoen. Kijk als ik nu gewoon volledig werkloos was dan kon ik me daar ook volledig op richten. Dat is nu niet aan de orde.
dan moet je niet voor die deeltijd WW kiezen.
Of vind je dat je het voor niks moet krijgen?

Leg gewoon een zooi standaard sollicitatiebrieven neer, verstuur ze en als je uitgenodigd wordt voor een gesprek stel je jezelf gewoon niet zo aantrekkelijk op.
Ik weet niet wat je deeltijd WW precies oplevert, maar geld krijgen om vanuit je luie stoel wat standaardbrieven te versturen, lijkt me geen gekke deal.
En zelfs al zou de dreiging er wel zijn dat je een baan krijgt, dan kun je toch alsnog zeggen: "doei"

[ Voor 35% gewijzigd door YellowCube op 27-07-2014 17:59 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
YellowCube schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:56:
dan moet je niet voor die deeltijd WW kiezen.
Of vind je dat je het voor niks moet krijgen?
Er zijn genoeg redenen waarom mensen geen sollicitiatieplicht hebben. Wat mij een beetje stoort is dat de werkadviseur niet verder kijkt dan z'n eigen boek met regeltjes.
YellowCube schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:56:
Leg gewoon een zooi standaard sollicitatiebrieven neer, verstuur ze en als je uitgenodigd wordt voor een gesprek stel je jezelf gewoon niet zo aantrekkelijk op.
En zelfs al zou de dreiging er wel zijn dat je een baan krijgt, dan kun je toch alsnog zeggen: "doei"
Die brieven moeten natuurlijk wel gericht zijn aan bestaande vacatures die wel voor mij geschikt zijn. De werkadviseur kijkt hier ook naar. Kijk kan natuurlijk een open sollicitatie sturen naar de ABN voor de functie van bestuurslid, doe het zelfs voor de helft van het geld waar Zalm het voor doet. Maar is zo'n sollicitatie reeel?

[ Voor 48% gewijzigd door Snowwie op 27-07-2014 18:02 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 12:41
Het antwoord weet je eigenlijk al toch ?

Optie 1. Solliciteren en de afwijzingen insturen als bewijs.
Optie 2. Geen WW aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:12
Wat wil je nu van ons horen. "Je hebt gelijk adviseur is een eikel"

Lijkt mij niet normaal waarom moet de maatschappij jouw inkomen aanvullen omdat jij geen fulltime baan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Snowwie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:59:
[...]

Er zijn genoeg redenen waarom mensen geen sollicitiatieplicht hebben. Wat mij een beetje stoort is dat de werkadviseur niet verder kijkt dan z'n eigen boek met regeltjes.
wat mij een beetje stoort is dat jij vind dat het je allemaal maar toegeworpen moet worden.
Die brieven moeten natuurlijk wel gericht zijn aan bestaande vacatures die wel voor mij geschikt zijn. De werkadviseur kijkt hier ook naar. Kijk kan natuurlijk een open sollicitatie sturen naar de ABN voor de functie van bestuurslid, doe het zelfs voor de helft van het geld waar Zalm het voor doet. Maar is zo'n sollicitatie reeel?
dan ga je wat moeite doen om die vacatures te vinden en stuur je vervolgens vanuit je luie stoel een brief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

"Afwijzingen insturen als bewijs"

Heeft mercapto wel eens gesolliciteerd? Op 1 van de 100 krijg je een afwijzing, de 99 overige gevallen hoor je niets meer.

Het UWV wilt tegenwoordig dat je een kopietje v/d sollicitatiebrief opstuurt.

En wat is daarin het probleem? Als je solliciteert op functies waar je geen kans op maakt, heb je toch gesolliciteerd. Dus aan de verplichting voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 12:41
Ja ik heb wel eens gesolliciteerd, bedankt voor de interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Dan ga ik dat gewoon proberen. Solliciteren op functies waar ik zeker weten geen kans op maak.

En als de werkadviseur daar over gaat klagen dan stel ik voor dat hij maar met betere vacatures komt.
Tegen die tijd ben ik hopelijk alweer gewoon aan het werk en is de ww afgesloten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:22
leonbong schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:05:
Wat wil je nu van ons horen. "Je hebt gelijk adviseur is een eikel"

Lijkt mij niet normaal waarom moet de maatschappij jouw inkomen aanvullen omdat jij geen fulltime baan hebt.
Dat!
Waarom kan je je vakantie niet gewoon zo plannen dat je die periode vakantie hebt?
Ik vind het echt heel asociaal om ww aan te vragen terwijl je niet solliciteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 19:33
Snowwie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:59:
[...]

[...]

Wat mij betreft is je klacht ongegrond. Wat je eigenlijk zegt is dat; je liever je huidige functie vervult dan een andere, en dat het verlies aan uren die te verwachten zijn door seizoensinvloeden het UWV mag opvangen. Ik zou als UWV hetzelfde eisen.

Maar laten we ook niet te naïef zijn. De échte reden dat het UWV het eist is dat ze je gewoon uit het WW-bestand willen hebben. Er is een tekort aan banen, dus het aantal WW-uitkeringen zal collectief niet dalen. Ze hopen dus of dat het naar een andere gemeente verplaatst of ze hopen dat je weigert zodat ze je er alsnog uit kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

En volgend jaar heb je alleen maar meer gezeur..

Waarom zoek je geen fatsoenlijke oplossing voor deze periode? Vakantie nemen, een tijdelijke bijbaan, geld opzij leggen noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:22
Snowwie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:08:
Dan ga ik dat gewoon proberen. Solliciteren op functies waar ik zeker weten geen kans op maak.

En als de werkadviseur daar over gaat klagen dan stel ik voor dat hij maar met betere vacatures komt.
Tegen die tijd ben ik hopelijk alweer gewoon aan het werk en is de ww afgesloten.
En dus wij moeten je vakantie betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Haas_nl schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:10:
[...]

En dus wij moeten je vakantie betalen?
Het staat je vrij te emigreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Onderdeel van de WW is dat je moet solliciteren. Wil je dat niet, dan moet je niet op GoT zijn, maar op een forum waar ontduiking van de wet wel aangemoedigd wordt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.