Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Medion 8818 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 10:58

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Hoi tweakers,

een kennis heeft me gevraagd om een nieuwe PC voor hem te bestellen omdat zijn oude (de Medion 8818 dus) niet meer aangaat en behoorlijk traag en oud is geworden. PC Jeroen Dit is hem geworden. De nieuwe PC werkt prima. Maar het probleem is dat op de oude PC al zijn contacten nog in Outlook staan. Deze wil hij graag terug hebben. Maar omdat de PC niet meer opstart kan ik er niet zomaar bij. Ik dacht eerst dat het gewoon de power switch was die stuk was, dus ik heb het kabeltje van de power switch van de nieuwe kast aangesloten op de oude PC in de hoop hem aan te krijgen, maar dat heeft niet gewerkt.

Daarna heb ik de oude harde schijf aangesloten op de nieuwe PC (SSD losgekoppeld). Deze startte wel op, maar op het moment dat hij windows (7) ging laden resette de PC. Toen kreeg ik de optie om systeemherstel te doen omdat er nieuwe hardware was gevonden (logisch :z). Systeemherstel kon echter niet automatisch het probleem oplossen. Ook een handmatige system restore naar een paar week terug heeft niet geholpen om de reset weg te werken.

Hebben jullie nog een idee om zijn Outlook contacten terug te halen?

Alvast dank,
amas

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:44

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

De SSD in de eerste SATA poort, en de HDD in de tweede, dan dit zo ook instellen in de BIOS als het al niet goed is en dan start je op vanaf de SSD en zie je bij Deze Computer/Computer/whatever het nu is de andere schijf als het goed is staan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 55,95€ 55,95
1ASRock B85M Pro4€ 54,99€ 54,99
1Cooler Master Silencio 352€ 45,-€ 45,-
1Seagate Expansion Desktop 2TB Zwart€ 68,99€ 68,99
1Logitech K120 (Internationaal)€ 8,95€ 8,95
1Logitech RX250 (Zwart)€ 6,05€ 6,05
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,-€ 31,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,90€ 14,90
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,85€ 29,85
1Crucial MX100 256GB€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 402,18

dit is wat je samen hebt gesteld.
waarom een externe hard disk?

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:45
je kan idd gewoon de hdd van die oude pc aansluiten en dan naar de contacs folder gaan, die allemaal op een usb stick oid zetten. Stop die in de nieuwe pc en zet die over.

trouwens:
er kan meer dan 1 hdd in een pc, ik krijg namelijk het idee dat je dat niet wist(de externe hdd die je hebt gekocht en dat je de ssd loskoppelde) maar hier kan ik natuurlijk naast zitten. vat dit niet op als een belediging maar als een tip+onderbouwing waarom ik dacht dat je die tip nodig hebt

• amas

amas

Topicstarter
@Pataar
ik heb een externe HDD genomen omdat hij daarom vroeg.

@thomas6886
ik weet dat je meer dan 1 HDD in je PC kan hebben, ik heb er zelf namelijk 6 :) Wat ik niet wist is dat de outlook contacten in een bestand staan. Want voor zover ik kon vinden kon vinden kon je contacts alleen exporteren vanuit Outlook wat dus inhield dat ik vanaf die oude schijf moest booten.

@FlopZ2009
Door jou weet ik dus dat dat niet hoeft :P Thanks voor de links, ik zal ze eens lezen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• amas

amas

Topicstarter
. foutje

[ Voor 98% gewijzigd door amas op 28-07-2014 21:07 ]

Pagina: 1