Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik heb een nieuwe SSD geplaatst in mijn PC, een 256GB crucial m550. Er zat eerst een 128 GB samsung 830 in. De Samsung heeft altijd zonder problemen gelopen. Ik heb met Acronis een disk backup gemaakt van de Samsung en deze op de Crucial gezet. Opgestart, geen enkel probleem. De volgende dag kreeg ik een error bij het opstarten, geen boot device. Na een paar reboots werd de crucial drive gedetecteerd en startte de PC op. Vandaag weer hetzelfde probleem, maar ik moest wel heel vaak rebooten. Alle andere SATA devices ontkoppeld, hielp niet. Andere SATA kabel op de SSD, hielp niet. Andere SSD port op mobo, hielp niet. Uiteindelijk dmv resets kunnen booten, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Het rare is, in de post info staat de crucial drive altijd, maar als ik dan select boot device doe tijdens het booten, of gewoon het bios in ga, staat hij er meestal niet bij. Eigenlijk moet ik blijven rebooten en op F11 rammen (select boot device) totdat de crucial er tussen staat, en dan kan ik hem selecteren en booten.

Dit is echt zo'n vaag probleem dat ik geen idee heb waar ik de oplossing moet zoeken. Heb wel gegoogled en op tweakers gezocht, maar ik weet eigenlijk niet waarop ik moet zoeken. Hopelijk kunnen jullie me helpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-08 11:47
BIOS/EFI update al uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Oh man, dat ik dat niet ff gecheckt heb. Goed ik dacht dat de laatste versie er al opstond, maar dat was het inderdaad. Nog ff schrikken toen windows niet wilde booten, maar lag aan het nieuwe bios/uefi, stond nog niet op ACPI.

Tnx!