Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin64
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-07-2014
Goedemiddag,
Mijn eerste posting hier...
Ik heb een Fritz!Box 7360 als access point. Mijn vorige modem was een 7170 van hetzelfde merk. Omdat ik boven slechter Wifi, heb ik deze ingesteld als repeater. Dat ging in het Fritz!Box menu prima. Geen foutmeldingen en dergelijk. Maar omdat het verplicht is beide Fritz!Boxen dezelde naam te geven, zie ik dus nu één netwerk. Waar kan ik zien of de 7170 nu echt als repeater actief is of alleen maar een beetje nutteloos stroom staat te verbruiken? Help!
Dank jullie wel,

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Euh, aan je bereik? Ga op zolder staan met je telefoon/laptop/whatever, kijk naar je bereik, en trek vervolgens de stekker uit je repeater om te zien of je bereik minder wordt.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin64
Dat is dus het hele punt, de reden van m'n vraag: ik heb namelijk de indruk dat die repeater het gewoon niet doet. Dus wil de de instellingen hiervan bekijken/aanpassen. Maar de Fritz!Box software ziet alleen het access point. Hoe kan ik nu de instellingen van de repeater aanpassen/controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin64
Maar wel bedankt Strandbal: je bent de enige die gereageerd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24
Ik heb al een tijdje niet meer in de fritzbox configuratie gekeken voor die repeater optie, maar kun je daar nog instellen op welke kanalen die repeater actief is? Als je die op andere kanalen zet dan de primaire, kun je met een appje als wifi analyzer op je telefoon zien of je je ssid op beide kanalen ziet announcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13

Tazzios

..

Met de android app "wifi analyzer" zie je ze volgens mij wel gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Wat verwacht je, je topic is nog geen dag oud en je TS toont een gebrek aan inzet.

Zit dat ding fatsoenlijk in het bereik van de andere router, staat DHCP uit en zit deze in het zelfde subnet (192.168.1.x bijv).
anboni schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:15:
Ik heb al een tijdje niet meer in de fritzbox configuratie gekeken voor die repeater optie, maar kun je daar nog instellen op welke kanalen die repeater actief is? Als je die op andere kanalen zet dan de primaire, kun je met een appje als wifi analyzer op je telefoon zien of je je ssid op beide kanalen ziet announcen.
Repeaters zitten als het goed is op het zelfde kanaal.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bellpepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-06 17:57
Gaat volgens mij niet werken of in ieder geval niet op een veilige manier. Volgens mij hebben ze ivm met beveiligingsproblemen in latere firmwares van de nieuwste modellen de repeatermodus aangepast. De 7170 repeatermodus is daardoor niet meer compatibel met de 73x0 modellen. Je zou dus een oude firmware met veiligheidsproblemen in je nieuwe router moeten zetten of de 7170 als universele repeater moeten gebruiken maar dat werkt alleen met web en misschien wpa, maar zeker niet met wpa2

Je hebt volgens mij nu 3 opties.
Trek een kabel of gebruik een powerlinesetje en gebruik de 7170 als acces point
Koop een 2e hands 7170 en gebruik deze in combinatie met je eigen 7170 als bridge/repeater
Koop een nieuwe repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvanO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
FRITZ!Box 7170 gebruiken als wifi-extender, aangesloten op bekabeld, normaal beveiligd, netwerk

Om je Fritz!Box 7170 te gebruiken als wifi-repeater, bij. op zolder, kun je als volgt te werk gaan:

1.
Begin liefst met een reset van de 7170.
De FRITZ!Box is niet uitgerust met een reset-button, zoals je van vele andere apparaten gewend bent. Wel heeft de FRITZ!-apparatuur de mogelijkheid om deze via een aangesloten analoge telefoon te resetten.
Om uw FRITZ!Box geheel te resetten (bijvoorbeeld omdat je je wachtwoord kwijt bent) ga je als volgt te werk:
- sluit een analoge (tone) telefoon aan op één van de FON-poorten
- toets de volgende code in: #991*15901590*
- je hoort een pieptoon
- na ca. 30 seconden zie je alle LEDs aan- en uitgaan
- de FRITZ! is nu gereset naar de fabrieksinstellingen
- je kunt weer inloggen via http://192.168.178.1 of http://fritz.box

2.
Vervolgens moet je kijken welke firmware er in zit.
Gebruik niet de laatste firmware voor het beoogde doel (repeater in een bestaand, beveiligd netwerk).
Je moet versie 58.04.84 hebben. Deze is gewoon van de site van Fritz!Box te downloaden, en anders wel ergens anders te vinden. Google naar: FRITZ.Box_Fon_WLAN_7170.AnnexA.en.58.04.84.image
Zet de firmware bijv. op een USB-stick en update de 7170 via 'bestand'.

3.
Instellingen wijzigen:
log in via http://192.168.178.1 of http://fritz.box
Doe dat zonder dat de 7170 aan een netwerk is aangesloten, bijv. met een laptop, met losse ethernet kabel.
Verlaat de wizard.
Ergens in het menu de geavanceerde instellingen 'aan' zetten.
Verder is het instellen vrij eenvoudig: internet via LAN1, etc. Vervolgens alle vinkjes op automatisch zetten.
Geef je 7110 een herkenbare nieuwe naam. Anders verwar je hem misschien met de 7170 van de buren.
Ik gebruik een eenvoudig wifi wachtwoord voor thuis. Dat is makkelijk voor bezoekers die ik vertrouw.
Stel wel een password voor de Fritz!Box (toegang tot de settings) in. Anders kan iedereen bij de settings. Let op: pas na tien minuten is nieuw ingestelde password beschikbaar

Na alle instellingen kun je de 7170 praktisch achter elke bekabelde netwerkaansluiting gebruiken.
Let op: gebruik LAN2 voor aansluiting op bestaand netwerk.

Verder weet ik niets van de telefonie van dit apparaat, maar daar gebruik ik hem ook niet voor.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwkFrank
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06-2022
Ja, de 7170 werkt prima als repeater. Vraag : is het probleem bij U opgelost ?
Wat betreft het internet werkt alles prima. Maar ik heb nog een probleem met de NOS app.
Graag uw reactie.

Gr FrankH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ben ik ook benieuwd naar.
kan ook die firmware nergens meer vinden dei Robvano voorsteld.
het leek goed te werken gister,maar na de fritzbox in de schuur geplaatst te hebben,kon ik de box niet meer benaderen.
vandaag verder met debuggen.
edit/geduld is een schone zaak
de volgende dag werkte alles top :)

[ Voor 12% gewijzigd door erikdeperik op 24-08-2016 08:42 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1