Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen domein verwijzen naar Blogger

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Al enige tijd geleden heb ik een domeinnaam geregistreerd via Hostnet. Nu zou ik die graag willen doorlinken naar een Blogger website die ik zojuist heb aangemaakt. Ik lees wel het een en het ander over hoe dat in zijn werk gaat, maar er zijn mij wat dingen onduidelijk gebleven.

Wordt mijn blog gehost op de servers van Google, of heb ik daar via deze manier zelf een hosting pakket voor nodig. De vorige keer heb ik namelijk via Blogger zelf een domeinnaam geregistreerd en die gelinkt aan een blog, maar nu wil ik er een tweede Blog bijmaken waar ik elders dus al een domeinnaam voor heb geregistreerd.

Als ik blogs post, komt de link er dan als volgt uit te zien: www.eigendomein.nl/de-titel-van-het-bericht of alleen www.eigendomein.nl of www.eigendomein.blogger.nl/de-titel-van-het-bericht

Alvast bedankt!

• darkdesign
  • Niet online
Dat had ik zelf ook al gevonden, maar zoals je ziet beantwoordt die link geen enkel van mijn gestelde vragen.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
darkdesign schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:18:
[...]

Dat had ik zelf ook al gevonden, maar zoals je ziet beantwoordt die link geen enkel van mijn gestelde vragen.
Je blog wordt gehost bij Blogger en je hebt dan bij die andere partij alleen een domeinnaam nodig, zonder hosting. Je moet wel toegang hebben tot het DNS beheer, daarin zal je moeten verwijzen naar de juiste locatie van je Blogger site.

Verwijderd

Heb je ook nog iets gevonden betreffende een CNAME record en ghs.google.com?

• darkdesign
  • Niet online
aryan schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:22:
[...]

Je blog wordt gehost bij Blogger en je hebt dan bij die andere partij alleen een domeinnaam nodig, zonder hosting. Je moet wel toegang hebben tot het DNS beheer, daarin zal je moeten verwijzen naar de juiste locatie van je Blogger site.
Ja die toegang heb ik. Het is wel positief dat je geen hosting pakket meer hoeft te hebben. Wat ik mij wel afvraag is hoe de domeinnaam opbouw eruit gaat zien als ik een bericht post, blijft alleen het domein staan of komt de naam van het bericht erachter. Dus www.blabla.nl of www.blabla.nl/bericht
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:24:
Heb je ook nog iets gevonden betreffende een CNAME record en ghs.google.com?
Ja dat had ik ook al gevonden. Dat zal geen probleem zijn.

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:21

Xatom

Als je op de link van rooot klikt wordt onderaan de pagina een vraag gesteld: waar wil je je blog hosten? Kies hier voor op een topleveldomein (www.example.com).

Hier wordt duidelijk uitgelegd hoe het werkt. Je domein heb je bij Hostnet, je hosting bij Blogger.

Je kan dus alleen www.example.com gebruiken, niet example.com. Wel kan je voor example.com een A-record aanmaken waardoor example.com automatisch wordt doorgestuurd naar www.example.com. Hierdoor krijgen bezoekers geen DNS error als ze naar example.com gaan.

Zolang je dus A- en CNAME-records aan kan maken zal het prima werken.

Je domein vervangt gewoon je huidige subdomein, dus example.blogspot.com/bericht wordt example.com/bericht. Dit is mogelijk omdat je aan Blogger hebt doorgegeven welk domein je wilt gebruiken waardoor ze dat domein aan je blog kunnen koppelen.

Verwijderd

Naxiz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:52:

Je kan dus alleen www.example.com gebruiken, niet example.com. Wel kan je voor example.com een A-record aanmaken waardoor example.com automatisch wordt doorgestuurd naar www.example.com. Hierdoor krijgen bezoekers geen DNS error als ze naar example.com gaan.
Hoe ga je dat doen zonder hosting? example.com mag geen CNAME record zijn. Als je een A record maakt voor example.com, naar welk IP verwijst het dan?

• Xatom

Xatom

Staat ook wel in de link:
  1. Optioneel: je kunt ook A-records opgeven. Hiermee wordt je lege domein (example.com) aan een feitelijke site (www.example.com) gekoppeld. Als je deze stap overslaat, krijgen bezoekers die de 'www' weglaten, een foutpagina te zien.
  2. Vervolg optioneel: nadat je stap 8 hebt voltooid, geef je de domeinnaam op in de indeling 'example.com' en vermeld je de IP-adressen hieronder bij gedeelte 'A'. Je moet vier verschillende A-records maken die naar vier verschillende Google-IP's verwijzen.
    216.239.32.21
    216.239.34.21
    216.239.36.21
    216.239.38.21

Verwijderd

Hmm, ik kan me herinneren dat dat "vroegah" niet ging. Misschien hebben ze sindsdien hun infrastructuur gewijzigd om dit mogelijk te maken. Dank voor het daarop wijzen.

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb de DNS instellingen gewijzigd, nu afwachten tot alle sis verwerkt. Ik ben benieuwd of het goed is gegaan.

• darkdesign
  • Niet online
Naxiz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:25:

[...]
Dit heb ik ook gedaan, maar het werkt niet. De site is alleen bereikbaar als er www. voorstaat. Kan dat nog even duren of zou het moeten werken als de www. ook werkt?

• Xatom

Xatom

Hangt er een beetje vanaf wat voor fout je krijgt. Krijg je een witte pagina of een DNS-fout?

Heb je de A-records later toegevoegd dan het CNAME-record? Dan kan het zijn dat je weer 24 uur moet wachten tot de A-records ook helemaal verwerkt zijn.

Deze tijd is afhankelijk van meerdere factoren: de TTL van je records, de cache van DNS-servers, de cache van clients... maar meestal maximaal 24 uur.

Je kan in Windows regelmatig controleren of je record al verwerkt is d.m.v. het volgende commando uit te voeren in de command prompt:

code:
1
nslookup -querytype=A example.com
  • Als het record verwerkt is krijg je iets als:

code:
    1
    2
    3

Non-authoritative answer:
    Name:    example.com
    Address:  1.2.3.4

Dan kan je je DNS cache legen d.m.v. het volgende commando zodat je kan testen of het werkt:

code:
    1

ipconfig /flushdns
  • En als het niet verwerkt is:

code:
    1

*** srv2.ho.me can't find example.com: Non-existent domain

Even weer een poosje wachten en dan opnieuw proberen. Als het na 24 uur nog niet werkt is er waarschijnlijk iets mis met de DNS-instellingen van je domein.

• darkdesign
  • Niet online
Naxiz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:25:
Optioneel: je kunt ook A-records opgeven. Hiermee wordt je lege domein (example.com) aan een feitelijke site (www.example.com) gekoppeld. Als je deze stap overslaat, krijgen bezoekers die de 'www' weglaten, een foutpagina te zien.
Vervolg optioneel: nadat je stap 8 hebt voltooid, geef je de domeinnaam op in de indeling 'example.com' en vermeld je de IP-adressen hieronder bij gedeelte 'A'. Je moet vier verschillende A-records maken die naar vier verschillende Google-IP's verwijzen. 216.239.32.21 216.239.34.21 216.239.36.21 216.239.38.21
Als ik de www weglaat doet hij het soms wel en soms niet. Ik heb alle verwijzingen erin gezet.

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 10:45
Bij de blogger instellingen moet ook worden aangegeven dat het blog zonder www moet worden doorgestuurd.

Zie stap 3 op de volgende link:
http://www.bloggenes.com/...oes-not-work-without.html

• darkdesign
  • Niet online
Digihelp ® schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:51:
Bij de blogger instellingen moet ook worden aangegeven dat het blog zonder www moet worden doorgestuurd.

Zie stap 3 op de volgende link:
http://www.bloggenes.com/...oes-not-work-without.html
Dat ik dat over het hoofd heb kunnen zien, ze stonden inderdaad niet aangevinkt. Bedankt voor deze tip! :D
Pagina: 1