Toon posts:

Stille gaming videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 850 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Club3d R9 270X. Voor wat betreft prestaties ben ik hier geheel tevreden over. Maar omdat de PC in de woonkamer staat vind ik dat de kaart onder load eigenlijk teveel lawaai maakt.

Zijn er kaarten van ditzelfde kaliber en in deze prijsklasse die zo goed als stil zijn of watergekoeld? In de pricewatch kon ik er namelijk geen vinden, en ik ben niet zo happig om er zelf waterkoeling op te gaan bouwen i.v.m. garantie.

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-02 21:07
http://www.arctic.ac/eu_en/products/cooling/vga.html

in algemeen zijn ze best wel stiller

club 3d kan wel moeilijk doen als de cooler een keer is afgehaald.

bij asus, msi en evga niet.

anders moet je club 3d een mail sturen naar de klantenservice. om te vragen of het wel mag met de garantieregeling.

[ Voor 58% gewijzigd door Gupster op 27-07-2014 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gupster schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:21:

anders moet je club 3d een mail sturen naar de klantenservice. om te vragen of het wel mag met de garantieregeling.
Helaas staat in de Club3D garantieregeling dat aanpassingen aan het product de garantie doet vervallen. Vandaar dat ik liever voor een nieuwe kaart ga met extreem stille koeler of waterkoeling. Deze kan dan nog in een 2e systeempje dat ik heb waarbij lawaai niets uitmaakt.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Gigabyte GV-R927XOC-2GD

Deze kaart heeft alleen wel een erg steile fancurve. Deze zou ik gewoon zelf aanpassen naar iets van 80c en dat ding hoor je nooit meer.

Kan je misschien even kijken hoe warm de 270X wordt die in je kamer staat onder load?

[ Voor 49% gewijzigd door Thomg op 27-07-2014 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:37:
Kan je misschien even kijken hoe warm de 270X wordt die in je kamer staat onder load?
Een beetje afhankelijk van de duur van de belasting loopt de temperatuur op tot tussen de 75 en 80 graden, enigsinds afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Tijdens deze warme dagen loopt 'ie eerder richting de 80.

En wat bedoel je precies met fancurve? Want als ik die bij de kaart die jij aangeeft kan aanpassen kan ik dat wellicht ook bij mijn huidige kaart?

Verwijderd

Koop een msi r9 270x, die is superstil. Heb zelf de r9 270, maar deze heeft dezelfde koeling.

Edit: of koop de r9 270 en overclock hem naar hetzelfde niveau als de 270x, heb ik ook gedaan en werkt super. De kaart wordt er niet luider van.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 17:44 ]

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
pricewatch: Gigabyte GV-R927XOC-2GD

Deze zal zeker heel stil zijn, en dus ook dezelfde kaart.

pricewatch: Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 2.0)

Deze is ook stil en ongeveer dezelfde performance als de r9 270x

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Ik denk dat de MSI Gaming editie stiller is dan de gigabyte. Ik heb de MSI ook, en deze is over het algemeen onhoorbaar. Als ik hier en daar een review van de Gigabyte zie lijkt het erop dat deze een stuk minder stil is, ik ben er alleen nog niet een tegen gekomen waarin ze allebei getest worden helaas.

Persoonlijk zou ik gewoon de koeler vervangen overigens, garantie is een beetje onzin, waarschijnlijk is de koeler niet verzegeld en kan je de originele weer terug plaatsen wanneer je eventueel garantie nodig gaat hebben.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

spNk schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:15:
Ik denk dat de MSI Gaming editie stiller is dan de gigabyte. Ik heb de MSI ook, en deze is over het algemeen onhoorbaar. Als ik hier en daar een review van de Gigabyte zie lijkt het erop dat deze een stuk minder stil is, ik ben er alleen nog niet een tegen gekomen waarin ze allebei getest worden helaas.

Persoonlijk zou ik gewoon de koeler vervangen overigens, garantie is een beetje onzin, waarschijnlijk is de koeler niet verzegeld en kan je de originele weer terug plaatsen wanneer je eventueel garantie nodig gaat hebben.
De gigabyte is veruit superieur.
Wat je vaak ziet in reviews is dat de gigabyte ietsiepietsie luider is, iets van 1dBa. Wat vaak niet meegenomen word is het temperatuurverschil...
Afbeeldingslocatie: http://www.ocaholic.ch/modules/xcgal/albums/userpics/2K13GPUCharts/R9270X/GBT_OC/Results/FurMark.png
Afbeeldingslocatie: http://www.ocaholic.ch/modules/xcgal/albums/userpics/2K13GPUCharts/R9270X/GBT_OC/Results/NoiseLevel.png
33.6 dBa Vs 35.3 dBa. ;)
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:14:
[...]

Een beetje afhankelijk van de duur van de belasting loopt de temperatuur op tot tussen de 75 en 80 graden, enigsinds afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Tijdens deze warme dagen loopt 'ie eerder richting de 80.

En wat bedoel je precies met fancurve? Want als ik die bij de kaart die jij aangeeft kan aanpassen kan ik dat wellicht ook bij mijn huidige kaart?
Precies hetgeen waar ik op hintte.
Als hij al 80 °C wordt denk ik dat er niet veel te halen valt uit het aanpassen van de fancurve. Je kan dit misschien zo aanpassen dat hij balanceerd rond de 85°C, maar dat raad ik niet aan voor logische redenen :7

[ Voor 38% gewijzigd door Thomg op 27-07-2014 23:56 ]

• spNk
Daar zit de MSI helemaal niet bij?

Edit:
Hier word hij wel vergeleken met de Hawk. Ik denk dus dat ze ongeveer even stil zijn. Temperatuur is ook meer dan prima zoals je kan zien. Hij is wel een stuk kleiner gok ik. ;)

[ Voor 83% gewijzigd door spNk op 28-07-2014 01:04 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

spNk schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:59:
Daar zit de MSI helemaal niet bij?

Edit:
Hier word hij wel vergeleken met de Hawk. Ik denk dus dat ze ongeveer even stil zijn. Temperatuur is ook meer dan prima zoals je kan zien. Hij is wel een stuk kleiner gok ik. ;)
Heb je echt helemaal over de hawk heengelezen? 8)7

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-02 20:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Thomg schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:43:
[...]

De gigabyte is veruit superieur.
Wat je vaak ziet in reviews is dat de gigabyte ietsiepietsie luider is, iets van 1dBa. Wat vaak niet meegenomen word is het temperatuurverschil...
[afbeelding]
[afbeelding]
33.6 dBa Vs 35.3 dBa. ;)

[...]

Precies hetgeen waar ik op hintte.
Als hij al 80 °C wordt denk ik dat er niet veel te halen valt uit het aanpassen van de fancurve. Je kan dit misschien zo aanpassen dat hij balanceerd rond de 85°C, maar dat raad ik niet aan voor logische redenen :7
Erg weinig zeggende vergelijking als je het mij vraagt, kun je de bron geven zodat wat meer duidelijkheid gegeven wordt? Dat de ene kaart op z'n traagste stand stiller/luider en koeler/warmer is zegt an sich nog niets. Dat is te verwachten als ze door verschillende fabrikanten gemaakt worden.

Speed limits are like herpes.

• Cebasvdh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-01 13:28
ik heb zelf een MSI gtx 770 2gb/oc edition. En als ik hem zwaar belast denk aan games spelen op de hoogste instellingen hoor ik hem, maar vind dit niet vervelend hard

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Plato112 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 01:20:
[...]

Erg weinig zeggende vergelijking als je het mij vraagt, kun je de bron geven zodat wat meer duidelijkheid gegeven wordt? Dat de ene kaart op z'n traagste stand stiller/luider en koeler/warmer is zegt an sich nog niets. Dat is te verwachten als ze door verschillende fabrikanten gemaakt worden.
http://www.ocaholic.ch/mo...tion/item.php?itemid=1135

Naar mijn mening wel.
De gigabyte presteert beter dan de msi op vergelijkbare temperaturen.

• spNk
Thomg schreef op maandag 28 juli 2014 @ 01:14:
[...]

Heb je echt helemaal over de hawk heengelezen? 8)7
Nee, jij hebt schijnbaar overheen gelezen dat ik het over de MSI Gaming heb en niet over de MSI Hawk ;).
De gaming is stiller dan de Hawk namelijk, plus dat het een van de goedkoopste kaarten is.

[ Voor 7% gewijzigd door spNk op 29-07-2014 11:36 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

spNk schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:31:
[...]

Nee, jij hebt schijnbaar overheen gelezen dat ik het over de MSI Gaming heb en niet over de MSI Hawk ;).
De gaming is stiller dan de Hawk namelijk, plus dat het een van de goedkoopste kaarten is.
Je weet dat ze exact dezelfde koeler hebben?

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-02 20:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Thomg schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 01:48:
[...]

http://www.ocaholic.ch/mo...tion/item.php?itemid=1135

Naar mijn mening wel.
De gigabyte presteert beter dan de msi op vergelijkbare temperaturen.
Ik wilde aangeven dat het percentage van de fan weinig zegt omdat de fancurve's vaak verschillen en sommige mensen liever een wat hetere GPU hebben als ze daarmee minder geluid maken. Je wilt natuurlijk niet dat de boel tè heet wordt, maar als de boel redelijk constant wordt gehouden op een vrij hoge temperatuur zou ik het best vinden omdat ik stilte prefereer. Dat is natuurlijk wel een persoonlijke keuze.

De fancurve's worden trouwens geheel buiten beschouwing gelaten in die diagrammen terwijl die toch er bepalend kunnen zijn voor de hoeveelheid geluid. De diagrammen geven aan alleen aan hoe goed de koelers technisch gezien zijn, maar niet hoe dit in de praktijk in combinatie met de programmatuur presteert.
Technisch is de Gigabyte inderdaad iets beter, maar ik zie liever ook een vergelijking tussen de videokaarten waarbij de fans niet op een vaste snelheid draaien.

Speed limits are like herpes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Ik mis hier een en ander. Begin eens zelf op zoek te gaan, kijken wat er is en wat je ermee wilt. Waarschijnlijk kom je er zelf wel uit. Zo niet mag je topic openen, maar doe dat dan op de juiste plek en met minimaal de info die we hierboven noemen. Voor nu: dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.