spNk schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:15:
Ik denk dat de MSI Gaming editie stiller is dan de gigabyte. Ik heb de MSI ook, en deze is over het algemeen onhoorbaar. Als ik hier en daar een review van de Gigabyte zie lijkt het erop dat deze een stuk minder stil is, ik ben er alleen nog niet een tegen gekomen waarin ze allebei getest worden helaas.
Persoonlijk zou ik gewoon de koeler vervangen overigens, garantie is een beetje onzin, waarschijnlijk is de koeler niet verzegeld en kan je de originele weer terug plaatsen wanneer je eventueel garantie nodig gaat hebben.
De gigabyte is veruit superieur.
Wat je vaak ziet in reviews is dat de gigabyte ietsiepietsie luider is, iets van 1dBa. Wat vaak niet meegenomen word is het temperatuurverschil...

33.6 dBa Vs 35.3 dBa.

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:14:
[...]
Een beetje afhankelijk van de duur van de belasting loopt de temperatuur op tot tussen de 75 en 80 graden, enigsinds afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Tijdens deze warme dagen loopt 'ie eerder richting de 80.
En wat bedoel je precies met fancurve? Want als ik die bij de kaart die jij aangeeft kan aanpassen kan ik dat wellicht ook bij mijn huidige kaart?
Precies hetgeen waar ik op hintte.
Als hij al 80 °C wordt denk ik dat er niet veel te halen valt uit het aanpassen van de fancurve. Je kan dit misschien zo aanpassen dat hij balanceerd rond de 85°C, maar dat raad ik niet aan voor logische redenen
[
Voor 38% gewijzigd door
Thomg op 27-07-2014 23:56
]