[MBP] Harde schijven omwisselen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 10:10
Beste Tweakers,

Ik zou graag de harde schijf van mijn oude, kapotte, Macbook Pro 13" (zie Specs hieronder) in een andere, gebruikte Macbook Pro 15" plaatsen. Nu is mijn vraag aan jullie; is dit mogelijk?

Allereerst de specs van beide Macbooks:
Macbook Pro 13" (defect):
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/b5nt4n.png

Macbook Pro 15" (gebruikt, perfect functionerend):
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/rib2th.png

Het verhaal:
Voor mijn werk draai ik geregeld plaatjes in cafe's en discotheken. Nu is er onlangs in de chaos een slok bier in mijn 13" Macbook Pro gegaan. Deze doet helaas niks meer. Ik heb de Macbook naar een reparateur gehad en deze kon er niks meer mee. Zij hebben de harde schijf eruit gehaald en getest en deze is nog perfect functionerend.

Ik heb ook nog een 15" Macbook Pro liggen die ik normaal voor werk / videobewerking / photoshop etc. gebruik. Daar ik dit weekend weer moet draaien, zou ik graag deze 15" Macbook daarvoor gebruiken.

Nu dacht ik een slim idee te hebben: de HDD's in beide Macbooks zijn hetzelfde, dus ik dacht: ik zet de HDD van mijn 13" Macbook in de 15" Macbook, zodat ik gewoon verder kan werken vanaf het punt dat de Macbook 13" kapot ging.

Nu is mijn vraag: Kan dit wel? De Macbooks verschillen namelijk wel van specs (grootte, processor en videokaart zijn anders).

Mocht dit nu niet mogelijk zijn; bestaat er dan een mogelijkheid om de gegevens van mijn oude 13" laptop 1 op 1 te kopieren naar de harde schijf van de 15" laptop?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, dat kan.

Maar als je het alleen om de data te doen is, dan kun je ook voor een paar euro een externe harde schijf behuizing halen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

qntr0l schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:10:

Nu is mijn vraag: Kan dit wel? De Macbooks verschillen namelijk wel van specs (grootte, processor en videokaart zijn anders).
Geen enkel probleem. Dit is geen Windows he.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Super! Bedankt voor de snelle antwoorden.

Het gaat helaas niet alleen om de data. Apps als Rekordbox en Traktor werken met verwijzingen naar doelen op een schijf. Daar mijn muziekcollectie dusdanig groot en ongeorganiseerd is lijkt het me handiger om gewoon eventjes van harddisk te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
als je je kapotte mb 13.3" kwijt wil, dm me even!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 14:47
Gewoon je schijf van de 13" in een externe behuizing doen en opstarten met de alt-toets ingedrukt. De externe schijf kiezen en klaar.

Inbouwen kan natuurlijk ook, maar als je regelmatig moet wisselen is dat verre van ideaal.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Een collega van me neemt uit de States een MBP 13" mee. Hij komt helaas pas over 2 weken weer in Nederland. Ik bouw de schijf nu dus gewoon in, dan wissel ik 'm na twee weken wel weer met de nieuwe.

Iemand tips over hoe ik gemakkelijk alle data, instellingen, documenten, downloads etc. snel van macbook 1 naar macbook 2 kan overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

OS X: gegevens van een andere Mac migreren met Mavericks

Maar dat had je ook makkelijk zelf kunnen vinden :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Klopt, had ik al gevonden. Ik kon in dat stukje alleen niet vinden of die dan je hele hebben en houden migreert? Met andere woorden; migratie terug zetten op andere computer en verder gaan waar je gebleven was?
Pagina: 1