Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Help bij pc bouw voor goed doel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nogal een beginning als het gaat om computer bouw en nu probeer ik mijn moeder in het goede doel winkel te helpen door een pc weer een beetje draaiend te maken. Alleen weet ik niet zeker of de bak nog wel de moeite waard is want hij draait echt slecht. Zou iemand hier misschien een onderbouwde mening over kunnen geven? Windows 7 Ultimate met van alles de laatste driver.
Ik weet dat ik een videokaart mis maar hij is zo langzaam dat ik me afvraag of ik hier moeite voor moet doen.

More details about my computer

Component Details Subscore

Processor AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5400+ 5,9
Memory (RAM) 2,00 GB 5,5
Graphics NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 3,1
Gaming graphics 895 MB Total available graphics memory 3,2
Primary hard disk 34GB Free (49GB Total) 5,9

Determined by lowest subscore

Memory (RAM) 2,00 GB 5,5
Graphics NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 3,1
Gaming graphics 895 MB Total available graphics memory 3,2
Primary hard disk 34GB Free (49GB Total) 5,9
Windows 7 Ultimate

System

Manufacturer To Be Filled By O.E.M.
Model To Be Filled By O.E.M.
Total amount of system memory 2,00 GB RAM
System type 64-bit operating system
Number of processor cores 2

Storage

Total size of hard disk(s) 447 GB
Disk partition (C:) 34 GB Free (49 GB Total)
Disk partition (D:) 149 GB Free (149 GB Total)
Disk partition (E:) 125 GB Free (249 GB Total)
Media drive (F:) CD/DVD
Media drive (G:) CD/DVD

Graphics

Display adapter type NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Total available graphics memory 895 MB
Dedicated graphics memory 256 MB
Dedicated system memory 0 MB
Shared system memory 639 MB
Display adapter driver version 9.18.13.783
Primary monitor resolution 1920x1200
DirectX version DirectX 9.0 or better

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:32
Hoewel het een oud beestje is zou het Windows 7 prima moeten kunnen draaien; als het dan toch traag is zul je toch echt wat meer de handen uit de mouwen moeten steken om te achterhalen waarom dat zo is.

Heb je al eens met de resource monitor gekeken waar de bottleneck ligt? CPU, of misschien disk I/O? Welke processen draaien er allemaal, en is dat allemaal nuttig? Desnoods een reinstall overwogen?

Als je dan toch zo nodig wilt upgraden zou ik er een SSD'tje van 60,- in zetten, maar ook in de huidige configuratie moet dit systeem prima werkbaar kunnen zijn..
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:03:
Windows 7 Ultimate met van alles de laatste driver.
Prijzige uitvoering voor een simpel PC'tje.. :/
Ik weet dat ik een videokaart mis maar hij is zo langzaam dat ik me afvraag of ik hier moeite voor moet doen.
Tenzij het systeem ook nog dienst moet doen als gamingbak geloof ik niet dat je iets tekort komt ;)
Display adapter type NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Total available graphics memory 895 MB
Dedicated graphics memory 256 MB
Dedicated system memory 0 MB
Shared system memory 639 MB
Ik zou het gereserveerde geheugen voor de videoadapter zoveel mogelijk inperken in het BIOS, het OS heeft meer baat bij dat geheugen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Er van uitgaande dat het een gedeelde PC is staat er mogelijk ook allemaal rommel op.
Welke virusscanner draait er op sommige zijn echt een aanslag op je PC.

Afhankelijk waarmee de PC traag is kan een tweedehands videokaart van 25 euro ook wonderen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat helemaal niks meer op, ben begonnen met een format en een schone installatie, en om te testen draai ik alleen windows en de updates voor de processer en nvidia.

Waar ik bijvoorbeeld echt problemen mee heb is dat itunes en bijvoorbeeld zo'n facebook spel zo onstabiel lopen dat het niet te gebruiken is.

Ik weet niet goed hoe om de recourse monitor uit te lezen, maar als ik de tabs afga lijkt niks tegen het maximum aan te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 13:28 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:25
Is het niet een idee om een ex-bedrijfs PC (Dell / HP / Lenovo) te halen, misschien nog wat extra RAM, en evt. een SSD erin?

Deze user heeft vaak wel leuke PCtjes voor een scherp prijsje.

Dan heb je in ieder geval een beetje betrouwbaar spul.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2014 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet echt een optie aangezien het voor het goede doel is en hoe goedkoper hoe beter
[quote]ThinkPadd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:32:
Is het niet een idee om een ex-bedrijfs PC (Dell / HP / Lenovo) te halen, misschien nog wat extra RAM, en evt. een SSD erin?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:28:
Er staat helemaal niks meer op, ben begonnen met een format en een schone installatie, en om te testen draai ik alleen windows en de updates voor de processer en nvidia.

Waar ik bijvoorbeeld echt problemen mee heb is dat itunes en bijvoorbeeld zo'n facebook spel zo onstabiel lopen dat het niet te gebruiken is.

Ik weet niet goed hoe om de recourse monitor uit te lezen, maar als ik de tabs afga lijkt niks tegen het maximum aan te zitten.
Ok, PC is dus schoon dat is mooi.

Sommige flash Facebook spellen (trains of iets dergelijks) maken zelfs een Intel i5 traag.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-11 21:31

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

En iTunes is ook een bagger traag programma onder windows.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Pagina: 1