Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope sleur en pleur laptop gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Beetje surfen en mailen, Muziek afspelen en vooral gewoon een betrouwbare reispartner waar ik overal wat dingen kan doen. Niet gebonden ben aan een plek. Internet ook niet dus ChromeOS heb ik al naar gekeken maar dat is absoluut niets voor mij terwijl hier wel mooie laptops in zijn.
Het OS wissel ik heel erg in. Als het maar betrouwbaar is.
het wordt hoe dan ook een laptop die naast mijn desktop gebruikt gaat worden dus echt krachtig hoeft die niet.

Wat is je budget?
Het liefste niet al teveel alleen ben ik flexibel in mijn budget. Zat zelf te denken aan 500/600 euro maar kijk stiekem ook al naar laptops die het dubbele zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA! JA! JA! JA! Het is eigenlijk het enige doel voor de laptop. Een laptop die ik overal en altijd kan stoppen in mijn tas en overal eruit kan pakken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absoluut geen voorkeuren maar bijvoorbeeld out of the box een SSD zou erg fijn zijn.

Okay bovenstaande lijst geeft een beetje een indicatie. Nu vind ik het scherm erg belangrijk. Had al een Sony gezien die precies in mijn budget past maar eigenlijk is de CPU ervan echt niet krachtig en ben bang dat met mijn gebruik ik regelmatig die vol ga krijgen...

pricewatch: Sony Vaio Pro SVP1121D4EBI

Vond dit eigenlijk wel een mooi pakketje en mooie prijs. Heb hem ook al eventjes in mijn handen gehad en dat scherm is gewoon mooi en hij is fullHD wat ook een grote plus is. Alleen dit is de enige die ik tegenkom... :'(

Andere optie zou zijn om de keynote in het najaar af te wachten. Wat gaat Apple doen met dit formaat en wat gaan wij straks zien voor veranderingen... :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pak een 13" Dell met een i5, SSD en een extra grote batterij.
Ding standaar in hibernate en gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:03:
Pak een 13" Dell met een i5, SSD en een extra grote batterij.
Ding standaar in hibernate en gaan.
Ja maar die Latitude's zeker? :+ Die dingen zijn duur toch? :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Wanneer je niet aan Windows gebonden bent adviseer ik je een 2de hands laptopje op de kop te tikken, vervolgens daar voor 100 euro een SSD van 250 Gig bij te kopen en daar (L)Ubuntu op te draaien.

Ik heb zelf een Acer Timeline 1810TZ (11 inch) laptopje op die manier omgetoverd tot een snelle en betrouwbare reisgezel. Alles, maar dan ook alles draait er vlekkeloos op. Nu zou ik een iets moderner, steviger laptopje uitzoeken (een HP elitebook 12 inch, met core i5 is voor 300,-- euro op de kop te tikken)

Microsoft Office (Word, Powerpoint, Excel in Windowsemulatie, volledig stabiel), Netflix-client, Spotify-client, Evernote-client, Firfox-browser, mail via Exchange-server van het werk, Dropbox, ja zelfs een MS-Project-achtige Linux variant die op bestandsniveau prima uitwisselbaar is met MS-Project. Als mediaplayer gebruik ik VLC. Films in full HD gaat net.

Kortom, zowel zakelijk als voor entertainment een prima machine en door de combinatie Lubuntu - SSD bloedsnel.

Opstarten (koud), binnen 30 seconden. Vanuit slaapstand - 2 seconden. Word opstarten, eerste maal 3 seconden, daarna binnen de 2. Powerpoint en Excel allemaal binnen de 2 seconden.

Het beestje heeft HDMI uit, VGA uit, een SD-kaart lezertje, 3 USB (2) poorten, ethernet-aanlsuiting en audio als aansluitingen.

Totale kosten: minder dan 300,--. Verder wel een aantal avonden om alles draaiend te krijgen. Vooral de koppeling met de mail-server op het werk was lastig. De rest is vrij recht-toe recht-aan.

Lubuntu is echt een verademing. Stabiel, vraagt nauwelijks hardware en heel, heel gebruikersvriendelijk.

Ik heb een nieuwe ASUS Zen met 13 inch scherm op Windows 8 van de baas en ik blijf altijd naar mijn Acertje grijpen. Veel sneller en prettiger in de omgang (ik kan maar niet wennen aan Windows 8, heb het al een jaar maar ....ja).

Als je hulp hierbij nodig hebt, moet je het even zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 13:02 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Heb je al gekeken naar een surface (pro)? Die dingen zijn iig erg portable.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Bartske schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:13:
Heb je al gekeken naar een surface (pro)? Die dingen zijn iig erg portable.
Ik wil een laptop, geen tablet die je kan gebruiken als laptop.
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:59:
Wanneer je niet aan Windows gebonden bent adviseer ik je een 2de hands laptopje op de kop te tikken, vervolgens daar voor 100 euro een SSD van 250 Gig bij te kopen en daar (L)Ubuntu op te draaien.

Ik heb zelf een Acer Timeline 1810TZ (11 inch) laptopje op die manier omgetoverd tot een snelle en betrouwbare reisgezel. Alles, maar dan ook alles draait er vlekkeloos op. Nu zou ik een iets moderner, steviger laptopje uitzoeken (een HP elitebook 12 inch, met core i5 is voor 300,-- euro op de kop te tikken)

Microsoft Office (Word, Powerpoint, Excel in Windowsemulatie, volledig stabiel), Netflix-client, Spotify-client, Evernote-client, Firfox-browser, mail via Exchange-server van het werk, Dropbox, ja zelfs een MS-Project-achtige Linux variant die op bestandsniveau prima uitwisselbaar is met MS-Project. Als mediaplayer gebruik ik VLC. Films in full HD gaat net.

Kortom, zowel zakelijk als voor entertainment een prima machine en door de combinatie Lubuntu - SSD bloedsnel.

Opstarten (koud), binnen 30 seconden. Vanuit slaapstand - 2 seconden. Word opstarten, eerste maal 3 seconden, daarna binnen de 2. Powerpoint en Excel allemaal binnen de 2 seconden.

Het beestje heeft HDMI uit, VGA uit, een SD-kaart lezertje, 3 USB (2) poorten, ethernet-aanlsuiting en audio als aansluitingen.

Totale kosten: minder dan 300,--. Verder wel een aantal avonden om alles draaiend te krijgen. Vooral de koppeling met de mail-server op het werk was lastig. De rest is vrij recht-toe recht-aan.

Lubuntu is echt een verademing. Stabiel, vraagt nauwelijks hardware en heel, heel gebruikersvriendelijk.

Ik heb een nieuwe ASUS Zen met 13 inch scherm op Windows 8 van de baas en ik blijf altijd naar mijn Acertje grijpen. Veel sneller en prettiger in de omgang (ik kan maar niet wennen aan Windows 8, heb het al een jaar maar ....ja).

Als je hulp hierbij nodig hebt, moet je het even zeggen.
Ik heb het grote broertje van de 1810TZ gehad. De 3810T dacht ik zo uit mijn hoofd. Nadeel vind ik zelf de behuizing. Draaide inderdaad als een trein op Ubuntu. Heb hier ook nog wel screenshots van mijn installatie van destijds. Dat ging echt goed.

Waar zou je zo'n elitebook vandaan plukken? Zoiets is natuurlijk perfect. Zat al een tijdje geleden te zoeken naar bedrijven die oude werklaptops refurbishen en die verkopen. Alleen kon er vrij weinig van vinden :( Zou ook wel een Dell E4200 willen namelijk. Daarvan weet ik ook dat ze geweldig zijn en voor mij zijn ze perfect.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Macbook air? Buiten het officiele budget maar wel lekker portable. Anders zo'n Win8 convertible tablet/laptop zoals de Aspire Switch of de Asus Transformer Book?

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
klein/licht + snel (i3/i5 + ssd) + goedkoop + geen chromebook ivm internet bestaat helaas niet, ik ben ook al even op zoek

toshiba heeft nog twee 12,5" modellen met een i3 of i5 en ssd maar die zijn bijna even groot als een kleine 13,3" en met 1,5kg ook niet super licht (edit, nieuwe link) pricewatch: Toshiba Satellite U920T-100

edit>
aan de andere kant voor een beetje surfen en mailen is die sony zat snel en sowieso sneller dan de genoemde tweedehands modellen.

Ik ben ook wel geinteresseerd in een paar goede adressen voor betrouwbare 2ehands laptops

sony heeft ook nog een laptop die je ook als tablet kunt gebruiken pricewatch: Sony Vaio Tap 11 SVT1121B2E Wit heeft wel weer een iets zwakkere cpu....

[ Voor 52% gewijzigd door Rrob op 27-07-2014 14:53 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Waarom wil je geen Chrome OS? Chromebooks zijn lekker licht en makkelijk mee te nemen.

• sebastius

sebastius

Omdat hij niet altijd een internet-verbinding heeft.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 10:42
Bij Chrome OS heb je niet altijd een internetverbinding nodig.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:11:
Omdat hij niet altijd een internet-verbinding heeft.
Bingo, gaat vermoedelijk ook mee op scoutingkampen en ik heb niet altijd zin om een hotspot op te MOETEN zetten om te kunnen laptoppen.
sebastius schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:45:
Macbook air? Buiten het officiele budget maar wel lekker portable. Anders zo'n Win8 convertible tablet/laptop zoals de Aspire Switch of de Asus Transformer Book?
Buiten budget I know en vooral ook een niet echt fijn scherm. Vandaar vooral dat ik verder wil kijken.

En wil absoluut geen convertible hebben. Voor mijn tablet heb ik al een Nexus 7 en die voldoet helemaal perfect :) Ik wil gewoon een ouderwetse klaptop maar dan wat kleiner. Daarnaast zit je vaak met exotische drivers voor de schermen waardoor dingen als Linux erg lastig gaan worden (iets wat ik wel zou willen kunnen)
nielsn schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:36:
Bij Chrome OS heb je niet altijd een internetverbinding nodig.
Het is lastig genoeg voor mijn dingen dat ik het niet wil overwegen :) Ook al zijn de laptops zelf goed het OS is voor mij een dealbreaker.... Ook al zet je er Ubuntu op :+ (zit je nog steeds met ARM of een laptop die net niet helemaal goed is zoals bedoeld.

• sebastius

sebastius

Pff ik vind je wel een lastige klant. Mij is ook niet duidelijk wat voor afmetingen (11, 13, 15 of 17 inch) je zoekt en wat voor soort scherm/schermkwaliteit. Voor goedkoop sleur/pleur zou ik zelf voor 11 a 12 inch gaan met een simpel schermpje. Is accuduur belangrijk?

[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 27-07-2014 15:31 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:24:
Pff ik vind je wel een lastige klant. Mij is ook niet duidelijk wat voor afmetingen (11, 13, 15 of 17 inch) je zoekt en wat voor soort scherm/schermkwaliteit. Voor goedkoop sleur/pleur zou ik zelf voor 11 a 12 inch gaan met een simpel schermpje. Is accuduur belangrijk?
Accuduur is niet echt belangrijk. Uurtje of 3 moet genoeg zijn, meer is altijd fijn.

11/12 inch is inderdaad wel het formaat waar ik naar kijk. Schermkwaliteit moet bovengemiddeld zijn. Resolutie mag hoog zijn maar denk dat het niet rendabel is bij dit formaat.

Macbook is mooie optie maar voor de prijs vind ik het scherm tegenvallen...

Laat ik de optie voor een hoogwaardig scherm vallen dan valt zoiets ook nog te overwegen :)

pricewatch: Lenovo Thinkpad X131e (N2U5GMH)

Moet ik er alleen een SSD bijhalen maar die zijn ook niet meer zo duur :)

[ Voor 17% gewijzigd door Touchdomex op 27-07-2014 15:50 ]

• sebastius

sebastius

Die Thinkpad ziet er uit alsof je er met een tank overheen kan rijden, een prima laptop dus :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:56:
Die Thinkpad ziet er uit alsof je er met een tank overheen kan rijden, een prima laptop dus :)
Stimmt :Y Voordeel is dat je er random nog dingen aan kan veranderen wat ook nog wel fijn is. SSD erin stoppen :Y

pricewatch: Crucial MX100 256GB Ja groot en goedkoop :+ Het is toch voor erbij. Het verschil tussen 128 en 256 is zo weinig...

Lijkt mij inderdaad ook een prima combinatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 27-07-2014 16:07 ]

• sebastius

sebastius

De MX100 serie is alleen niet zo efficiënt in stroomverbruik, wordt warmer en gebruikt meer dan andere SSD's. Voor een desktop niet zo'n probleem maar voor een laptop toch jammer.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
sebastius schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:11:
De MX100 serie is alleen niet zo efficiënt in stroomverbruik, wordt warmer en gebruikt meer dan andere SSD's. Voor een desktop niet zo'n probleem maar voor een laptop toch jammer.
Maar hebben we het dan over een verschil van 1 Watt? Of is het in de orde van tientallen...

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:11:
Hoeveel meer is dat dan normaal? Want warmte is wel een probleem tenzij wij het hebben over 2 graden oid... Dan is het een storm in het spreekwoordelijke glas water.

• sebastius

sebastius

Vooral meer stroomverbruik: reviews: Nieuwe budgetkoning: de MX100 van Crucial

Maar nu ik nog zo eens kijk naar de grafiek valt het me eigenlijk nog wel mee.

Verwijderd

Ik vind dergelijke laptops gewoon op Marktplaats. Tik in "HP Elitebook 12 inch" en je krijgt voldoende hits. Laatst op deze manier een laptop gekocht voor mijn dochter. Verkoper Niko of Nico uit Den Bosch. Prima apparaat en eigenlijk zo goed als nieuw (HP Elitebook, 15,6 inch, core i5). Hij kostte 300 rond. Heel luxe ding.

Op marktplaats krijg ik nu zo'n 10 hits. Je kunt natuurlijk ook kijken naar een Dell Lattitude. Ook deze zijn erg stevig en goed betaalbaar (er staat er nu 1 op marktplaats (13 inch, core i5) voor 270,--).

Kortom, keuze genoeg.

Op een dergelijke machine kun je ook gewoon Windows draaien natuurlijk.

Suc6!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik vind de Lenovo Yoga2 met SSD een erg fijne notebook

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:31:
Vooral meer stroomverbruik: reviews: Nieuwe budgetkoning: de MX100 van Crucial

Maar nu ik nog zo eens kijk naar de grafiek valt het me eigenlijk nog wel mee.
Valt best mee als ik zo lees. Beetje meer maar niet extreem veel. Uiteindelijk is het niet veel verschil.

Ga denk ik lekker voor die Lenovo + MX100, lijkt mij een mooie rappe en stevige combinatie zonder slijtage die ik zelf mag aanbrengen :+

• sebastius

sebastius

Yeeeh tis gelukt!

• Rrob
heb je ook naar de afmetingen gekeken aangezien je je laptop veel mee wilt nemen?
Afmetingen en gewicht
Hoogte 32,3mm
Lengte 216mm
Breedte 293mm
Gewicht 1,78kg

vind ik vrij veel voor een 11,6 inch...

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Rrob schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:39:
heb je ook naar de afmetingen gekeken aangezien je je laptop veel mee wilt nemen?
Afmetingen en gewicht
Hoogte 32,3mm
Lengte 216mm
Breedte 293mm
Gewicht 1,78kg

vind ik vrij veel voor een 11,6 inch...
Hij is wat bulkier maar heeft normale aansluitingen en normale dingen. Dat scheelt echt veel.

Liever een stevigere laptop dan een lichte laptop. Juist omdat die veel meegaat.

• Rrob
heb je die levono al besteld? Deze was me nog niet eeder opgevallen pricewatch: HP Folio 13 (B0N00AA)
13,3"
128ssd
i5 2467M
1,5 kg
en dat voor minder dan €500!

vanmiddag even een vaio pro 11 vastgehouden in de MM en ik was bijna overtuigd maar een i5 voor €150 minder....

edit> scherp gezien dat het een refurb is....

[ Voor 30% gewijzigd door Rrob op 29-07-2014 22:24 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nope nog niet maar ik heb zelf slechte ervaringen met HP....
Al is die voor de specs ook goed...

Ga sowieso nog een maandje wachten ;) Dus ik heb nog meer opties.

Gaat om een refurb... Vandaar de prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 29-07-2014 22:20 ]

• Rrob
voor de geinteresseerden: bij de saturn (groningen) zijn de laatste vaio pro 13's (i5, zonder touch, zonder ethernet ding) in de aanbieding voor €750
Pagina: 1