Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router reset als laptop verbinding maakt via WiFi

Pagina: 1
Acties:

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Als ik met mijn laptop verbinding maak via Wifi naar mijn Ubee router/modem van Ziggo dan reset het modem op het moment dat de verbinding gemaakt is.

Laptop:
Windows 8 met een Qualcomm Atheros AR5B91 Wifi adapter

- Eerst waren de Microsoft drivers geinstalleerd voor de netwerkkaart, deze heb ik vervangen door de Qualcomm variant. Heeft geen effect gehad.
- Het probleem treed op bij mij thuis en bij een vriend van mij met hetzelfde modem ook.
- Het heeft eerst wel goed gefunctioneerd tot 1 week geleden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? 8)7

UPDATE:

- Als ik mijn Wifi range extender aansluit en vervolgens via de range extender connect gebeurd hetzelfde :D

[ Voor 9% gewijzigd door Hemmen op 27-07-2014 11:37 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een bug in de firmware van de Ubee modem/router. Die dingen krijgen nieuwe firmware vanuit de provider gepusht, dus echt invloed heb je er niet op. Dat het met je range extender ook gebeurt is omdat dat ding het signaal gewoon doorstuurt, zonder ook maar iets aan te passen. Een verkeerde instructie of interpretatie wordt daarmee gewoon meegenomen.

Je hebt 2 opties om dit op te lossen:
1) Schakel wifi van het modem uit en zet je eigen wifi router/access-point er neer.
2) Bel de klantenservice en vermeld je probleem. Hopelijk hebben ze een oplossing of kunnen ze de firmware van vorige week erop gooien en uitsluiten van de huidige versie.

Houd er bij 2) rekening mee dat het zo weer kan gebeuren en dat ze de mogelijkheid wellicht helemaal niet hebben. Heb je vorige week ook geen updates van Windows gehad? Misschien dat die er iets mee te maken kan hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan... maar wat ook kan is dat je laptop iets raars doet waar de router van over z'n nek gaat, ongeacht hoe verbonden wordt.

Wat gebeurt er als je bedraad aansluit? Of via een andere WiFi NIC (USB dongle ofzo)?

Oslik blyat! Oslik!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Hero of Time schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:41:
2) Bel de klantenservice en vermeld je probleem. Hopelijk hebben ze een oplossing of kunnen ze de firmware van vorige week erop gooien en uitsluiten van de huidige versie.
Oh man, sterkte :X

In aanvulling op de poster boven mij: als je het echt wilt pin-pointen zul je met Wireshark aan de slag moeten en eventueel selectief services moeten disablen.

Nog een idee: gebeurt het ook als je een ander OS gebruikt (bv. een Ubuntu-livedvd/stick)?

Desalniettemin zou je router natuurlijk nooit zomaar moeten restarten, dus tenzij je laptop iets heel raars doet kun je er waarschijnlijk weinig aan doen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dion_b schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:31:
Kan... maar wat ook kan is dat je laptop iets raars doet waar de router van over z'n nek gaat, ongeacht hoe verbonden wordt.
Dat is wat ik zeg ;). De modem/router heeft geen goede (fout)afhandeling en crasht, met een reboot als gevolg.

Ik heb het zelf ook eens gehad, router ging plat zodra m'n laptop verbinding maakte. Nieuwere firmware op de router loste 't probleem op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Hemmen
Heb het al gevonden gelukkig: Had de site-to-site VPN mogelijkheid ingeschakeld. Nu ik deze optie heb uitgeschakeld werkt het weer naar behoren. Nu kan ik echter de s-to-s vpn functionaliteit niet benutten...

Toch een bug in de router idd :o

[ Voor 8% gewijzigd door Hemmen op 27-07-2014 15:14 ]

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:31
Encryptie methode misschien wel de zwaar voor de router?

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

• Hemmen
roughtodacore schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:20:
Encryptie methode misschien wel de zwaar voor de router?
Zou kunnen had alles op AES-256 en SHA-1 gezet (1st and 2nd level)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Had je dat op router of op je PC aangezet?

Op de router zou het kunnen dat het te zwaar is. Indien op je PC zou je router er in het geheel niets mee moeten doen als VPN Passthrough aanstaat.

Oslik blyat! Oslik!

• Hemmen
dion_b schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:02:
Had je dat op router of op je PC aangezet?

Op de router zou het kunnen dat het te zwaar is. Indien op je PC zou je router er in het geheel niets mee moeten doen als VPN Passthrough aanstaat.
Op de router

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Hemmen schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:00:
- Het probleem treed op bij mij thuis en bij een vriend van mij met hetzelfde modem ook.
Hoe zit het hiermee dan, als het aan je eigen router bleek te liggen? :?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Omdat ie een site-to-site vpn naar die vrind maakte, wellicht?
Pagina: 1