Club3D R9 290 coil whine RMA

Pagina: 1
Acties:

• Mounty_078
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-12-2023
Hey,

ik heb mijn Club3D R9 290 net iets meer dan een week en sinds gisteren kreeg opeens dat super irritante hoge gepiep. Dus ik nam contact op met Megekko, daar had ik hem gehaald, en ze accepteerde RMA. Dus ik heb hem verstuurd en ik moet dus wachten op of zij een defect kunnen constateren. Ik heb gelezen dat AMD alle kaarten van R9 200 serie met coil whine vervangen moeten worden als dat aangevraagd wordt. Maar ik ben toch wel erg gespannen of ze het defect nou wel of niet als defect zullen zien en of ik nou wel of niet een nieuwe kaart zal krijgen. Moet ik me zorgen maken of zal m'n kaart gewoon vervangen worden?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als ze de RMA accepteren en inderdaad het irritante geluid constateren, dan krijg je zeker een nieuwe videokaart. Je bent niet tevreden over de kwaliteit dus dat lijkt me een geldige reden!

Gewoon even rustig afwachten maar ik denk dat je wel een nieuwe videokaart krijgt :) ze hebben immers de reden van de RMA al geaccepteerd in weze.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Coil whine kan ook door goedkope / brakke voedingen worden veroorzaakt.

Ik snap alleen 1 ding niet helemaal, heb je aanspraak gedaan op de wet kopen op afstand of garantie aangevraagd? Als je de kaart terug stuurt onder de wet kopen op afstand zou je geld terug krijgen en is er verder niks van belang. Wat je in de TS beschrijft is een gewoon garantieproces, en coilwhine valt hier vaak genoeg niet onder.
stin00 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 03:55:
Als ze de RMA accepteren en inderdaad het irritante geluid constateren, dan krijg je zeker een nieuwe videokaart. Je bent niet tevreden over de kwaliteit dus dat lijkt me een geldige reden!
Wet kopen op afstand werkt niet zo, en bij garantie is "niet tevreden" geen geldige reden.

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2014 04:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mounty_078
D4NG3R schreef op zondag 27 juli 2014 @ 03:57:

Ik snap alleen 1 ding niet helemaal, heb je RMA of garantie aangevraagd? Als je de kaart terug stuurt onder de wet kopen op afstand zou je geld terug krijgen en is er verder niks van belang.

[...]

Wet kopen op afstand werkt niet zo, en bij garantie is "niet tevreden" geen geldige reden.
Nou bij mijn retour status staat: RMA geaccepteerd. Dus het lijkt me RMA, beter nog er is niet eens een optie voor "garantie". Het is gewoon retourneren. En over de voeding, ik heb een Seasonic G-Serie 650W Gold Plus Certified, dus volgens mij, hoop ik, zit ik daar goed ook al heb ik inderdaad veel verhalen gehoord over dat mensen hun voeding vervingen en dat daarna de coil whine ophield maar dit is in principe een hele goede voeding (nooit uitgevallen, fan problemen of wat dan ook, sterker nog hij is doodstil je hoort nooit ook maar wat).

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Inderdaad een goede voeding, maar 'maandagmorgen' modellen zul je altijd behouden..

Nee ik bedoel niet dat de voeding zelf coilwhine geluid maakt, maar door brakke componenten dit veroorzaakt op een ander onderdeel van je systeem.

Je hebt dus geen aanspraak gedaan op WKoA maar gewoon garantie aangevraagd. Wat an-sich geen ramp is, maar wel kan betekenen dat je na een week tijd een goede maand zonder GPU kan komen te zitten.

• Mounty_078
D4NG3R schreef op zondag 27 juli 2014 @ 04:07:
Inderdaad een goede voeding, maar 'maandagmorgen' modellen zul je altijd behouden..

Nee ik bedoel niet dat de voeding zelf coilwhine geluid maakt, maar door brakke componenten dit veroorzaakt op een ander onderdeel van je systeem.

Je hebt dus geen aanspraak gedaan op WKoA maar gewoon garantie aangevraagd. Wat an-sich geen ramp is, maar wel kan betekenen dat je na een week tijd een goede maand zonder GPU kan komen te zitten..
Ook al deed de videokaart dit dus eerst niet zou het nog steeds aan de voeding kunne liggen? Hmmm.
En wow al deze termen. Kun je uitleggen welke vormen er zijn en wat het verschil is. Ik ging naar Megekko, keek bij retourneren, daar stonden instructies voor het retourneren. Dus ik ging naar Retouren/Reparaties en dan Retour aanvragen, typte de informatie in en kreeg toen een bevestiging met RMA is accepteert. Op zich kan ik wel gewoon zonder videokaart voor een week maar een maand doet wel pijn al helemaal nu het zomervakantie is en ik net m'n PC af heb om te gamen. Maar m'n 4790K heeft best goede geïntegreerde graphics heb ik gemerkt, niet goed genoeg om bf4 normaal te spelen (low, 30fps) maar spellen als FIFA 14, WoW, CoD, LoL(niet dat ik het speel xd) kan die gewoon goed handelen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Euh als ze echt een aparte 'retour' tab hebben (naast een 'reparatie' tab) mag ik aannemen dat je binnen 30 dagen je geld terug hebt en er verder niks van hoort :+ .

Wat betreft Wet kopen op Afstand, als jij iets online (of telefonisch) besteld heb je na ontvangst 2 weken 'bedenktijd'. In deze tijd mag je een product zo ver testen als je in een echte winkel ook zou doen. Bij hardware dus testen of deze wel werkt en voldoet aan wat jij er van verwacht had en of deze compleet is.

Bevalt het product om wat voor reden dan ook niet kan je deze zonder reden van opgaaf terug sturen mits compleet en onbeschadigd*. Binnen 30 dagen moet dan het volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) worden vergoed aan de koper. Hooguit de kosten van het terugsturen/brengen zijn voor de koper. Het is niet de bedoeling dat je dit doet met kapotte producten, deze intentie lijk je echter niet te hebben dus daar maak ik me geen zorgen om.

* Pas hierbij wel op met bepaalde producten, een laptop waar Windows op voor geïnstalleerd is mag je officieel niet terug sturen als je voorbij het licentievoorwaarden scherm heen bent gegaan. Je hebt dan namelijk software geaccepteerd (en op software geld de wet kopen op afstand niet). Als je iets beschadigt mag een webshop het herroepingsrecht nog steeds niet weigeren maar kan deze de kosten van de beschadiging wel verhalen op de gebruiker. Afaik geld dit ook voor geactiveerde software welke deel uit maakt van een aankoop.

Funfact: Online bestellen en het dan afhalen bij de winkel telt nog steeds als 'op afstand gekocht'.

[ Voor 91% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2014 04:30 ]

• Mounty_078
D4NG3R schreef op zondag 27 juli 2014 @ 04:19:
Euh als ze echt een aparte 'retour' tab hebben (naast een 'reparatie' tab) mag ik aannemen dat je binnen 30 dagen je geld terug hebt en er verder niks van hoort :+ .

Wat betreft Wet kopen op Afstand, als jij iets online (of telefonisch) besteld heb je na ontvangst 2 weken 'bedenktijd'. In deze tijd mag je een product zo ver testen als je in een echte winkel ook zou doen.

Bevalt het product om wat voor reden dan ook niet kan je deze zonder reden van opgaaf terug sturen mits compleet en onbeschadigd*. Binnen 30 dagen moet dan het volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) worden vergoed aan de koper. Hooguit de kosten van het terugsturen/brengen zijn voor de koper. Het is niet de bedoeling dat je dit doet met kapotte producten, deze intentie lijk je echter niet te hebben dus daar maak ik me geen zorgen om.

* Pas hierbij wel op met bepaalde producten, een laptop waar Windows op voor geïnstalleerd is mag je officieel niet terug sturen als je voorbij het licentievoorwaarden scherm heen bent gegaan. Je hebt dan namelijk software geaccepteerd (en op software geld de wet kopen op afstand niet). Als je iets beschadigt mag een webshop het herroepingsrecht nog steeds niet weigeren maar kan deze de kosten van de beschadiging wel verhalen op de gebruiker. Afaik geld dit ook voor geactiveerde software welke deel uit maakt van een aankoop.

Funfact: Online bestellen en het dan afhalen bij de winkel telt nog steeds als 'op afstand gekocht'.
Thanks!
Ze hebben geen aparte retour tab, er staat retour/reparatie en daarna kan je alleen kiezen voor retour overzicht en retour aanvragen.
Ik hoop dat ik maar een nieuwe videokaart krijg en niet m'n geld terug want ik had de laatste in voorraad voor 309 euro en nu bij Megekko 389 euro (goedkoopste ergens anders 351 euro) en moet ik dus een nieuwe kaart halen voor minder. Maar het is nu alleen nog maar wachten. Dank je.

[ Voor 66% gewijzigd door Mounty_078 op 27-07-2014 04:35 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je geen aanspraak hebt gedaan op het herroepingsrecht en er geen aparte tab is voor deze handeling, ben je gewoon de normale garantieprocedure in gegaan. Geen zorgen ;) .

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-02 08:05
Ik ben op het moment ook bezig met een rma van club 3d waars dezelfekaart
Als jou ook. Ik heb er zelf ook niet zin goed gevoel bij en heb het idee dat ik gewoon
Een maand zonder zit enhetzelfde weer terug zal krijgen.

Ik heb niet veel ervaring met rma . Een keer met seagate een rma procedure die stuurdeik maandag
Op en donderdag had ik weer een nieuwe harddisk.maar maak geen illusies dat club 3d net zo goede rma afhandeling heeft als seagate.

• Mounty_078
Bartosy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:44:
Als jou ook. Ik heb er zelf ook niet zin goed gevoel bij en heb het idee dat ik gewoon

Ik heb niet veel ervaring met rma . Een keer met seagate een rma procedure die stuurdeik maandag
Op en donderdag had ik weer een nieuwe harddisk.maar maak geen illusies dat club 3d net zo goede rma afhandeling heeft als seagate.
Club3D handelt de RMA niet. Dat staat op hun website bij Warranty. De plek van aankoop handelt het af.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-01 13:21

Plato112

Da is toch nie normaal!

Bartosy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:44:

Kun je onderbouwen waarom je dat idee hebt? Ik wil niet zeggen dat het niet waar kan zijn, maar om nu zomaar iets te roepen zonder onderbouwing kan anderen bang maken.

En een beetje op de leestekens, hoofdletters en spaties letten maakt het wat prettiger om te lezen

Speed limits are like herpes.

• Bartosy
ah hij wordt dus naar de winkel teruggestuurd en daar krijg ik een nieuwe kaart
van als hij kapot is uit hun assortiment neem ik aan dan.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Het voordeel van Club3D is dat ze 'nederlands' zijn dus dat je kaart sowieso niet de halve wereld over hoeft. Nu heb ik verder geen ervaring met de RMA afhandeling van Club3D dus dat is even afwachten maar beroerder dan Sapphire kan bijna niet ;)

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Mounty_078
DarkBlaze schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:34:
Het voordeel van Club3D is dat ze 'nederlands' zijn dus dat je kaart sowieso niet de halve wereld over hoeft. Nu heb ik verder geen ervaring met de RMA afhandeling van Club3D dus dat is even afwachten maar beroerder dan Sapphire kan bijna niet ;)
Ja dat had ik ook gemerkt en dat vond ik wel fijn om te weten dat het niet eerst naar Taiwan ofzo moet om daar gecheckt te worden en het daarna terug moet.
Dit is wat er op hunt website staat bij Warranty:

Warranty claims regarding Club 3D products will be handled by representative parties of Club 3D BV and Club 3D GmbH. Warranty claims from end-users are not handled directly by Club 3D. End-users with warranty claims, support issues or any other technical enquiries regarding Club 3D products can directly contact their place of purchase. Your place of purchase should handle all your enquiries,claims or questions. If you are 100% sure your product is defective. Return it to your place of purchase, there is no need to contact us. All incoming and outgoing RMA is handled by your place of purchase.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R schreef op zondag 27 juli 2014 @ 04:19:
Wat betreft Wet kopen op Afstand, als jij iets online (of telefonisch) besteld heb je na ontvangst 2 weken 'bedenktijd'. In deze tijd mag je een product zo ver testen als je in een echte winkel ook zou doen. Bij hardware dus testen of deze wel werkt en voldoet aan wat jij er van verwacht had en of deze compleet is.
Spreek je dus wel jezelf tegen. In een winkel test je de hardware namelijk ook niet of het wel werkt (verpakking open maken, inbouwen in PC, euh... Welke PC? ;) ), daar ga je er vaak vanuit dát het werkt.
DarkBlaze schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:34:
Wat hebben wij als consumenten ermee te maken dat Club3D Nederlands is? De consument heeft meer / betere garantie e.d. bij de winkel dan bij de fabrikant. De winkel heeft een plicht garantie te geven op het elektronische product zolang de economische levensduur van het apparaat nog niet verstreken is, de fabrikant heeft dat niet. Makkelijkste voor de winkel en consument is dus het product te vervangen. Winkel gaat met de defecte videokaart naar fabrikant en krijgt dan ook een nieuwe.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2014 21:42 ]

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-01 13:21

Plato112

Da is toch nie normaal!

CptChaos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:40:
[...]
Spreek je dus wel jezelf tegen. In een winkel test je de hardware namelijk ook niet of het wel werkt (verpakking open maken, inbouwen in PC, euh... Welke PC? ;) ), daar ga je er vaak vanuit dát het werkt.
[...]
Wat hebben wij als consumenten ermee te maken dat Club3D Nederlands is? De consument heeft meer / betere garantie e.d. bij de winkel dan bij de fabrikant. De winkel heeft een plicht garantie te geven op het elektronische product zolang de economische levensduur van het apparaat nog niet verstreken is, de fabrikant heeft dat niet. Makkelijkste voor de winkel en consument is dus het product te vervangen. Winkel gaat met de defecte videokaart naar fabrikant en krijgt dan ook een nieuwe.
In de winkel kun je wel de hardware meteen in laten bouwen en als het dan niet (of niet goed) werkt, dan wordt er ook niet betaald lijkt me.

Overigens kun je als consument er wel voordeel bij hebben dat een bedrijf vanuit Nederland opereert, want veel van de winkels laten de garantieafwikkeling niet zo lopen. Vaak wordt het opgestuurd naar de fabrikant die het beter kan beoordelen en vaak moet de consument daarop wachten. Natuurlijk zou het beter zijn als winkels meteen een vervangend product geven, maar bij veel webshops is dat gewoon niet zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Plato112 op 27-07-2014 22:04 ]

Speed limits are like herpes.

• Bartosy
Plato112 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:01:
[...]

Kun je onderbouwen waarom je dat idee hebt? Ik wil niet zeggen dat het niet waar kan zijn, maar om nu zomaar iets te roepen zonder onderbouwing kan anderen bang maken.

En een beetje op de leestekens, hoofdletters en spaties letten maakt het wat prettiger om te lezen
Leestekent meh :P, maar als het jou blij maakt i guess..

Waar ik dat op basseer ? Vrij simpel je hoeft alleen maar rma en videokaart in te vullen in google en
ziet dat het meestal zo gaat. 4 tot 6 weken wachten op je videokaart is hier vrij normaal. Ik persoonlijk vind dat van de te gekke ik bedoel een videokaart gaat gemiddeld 3 jaar mee ? En om hem dan 4 tot 6 weken kwijt te zijn voordat iemand dat ding pakt en in een computer gooit en gewoon een tijdje laat draaien. Waarom kan dat niet sneller ? Als je een product in de winkel koopt en het is kapot en je gaat er mee terug dan krijg je gewoon iets anders of iets nieuws vaak ter plekke mee, waarom duuurt het 4 tot 6 weken bij een stuk hardware en vooral videokaarten en waarom wordt dat geaccepteerd ?

Ook is er vaak een instelling van het gebeurt hier niet dus het is jouw probleem en zoek het maar uit, oh ja hier heb je trouwens ook nog een rekening van onderzoekskosten en bezorgen , Ik moet toegeven dat ik mijn mening basseer op wat andere hebben meegemaakt omdat dat de enige maatstok is die ik heb.

Tja die kaat is dus weg.. ondertussen heb ik al 3 nieuwe kaarten geprobeerd in mijn computer en die draaien allemaal stabiel en zonder problemen. in hoeverre kan het dan geen hardware probleem zijn met de videokaart vraag je je zelf af dan ?

software misschien het kan.. dit is wel de laatste keer dat ik het nieuwste en beste model van amd koop.. te veel kinderziektes.En om de hoofdprijs te betalen om een betatester te zijn gaat mij een beetje te ver.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartosy op 28-07-2014 13:17 ]

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-01 22:44

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Coil whine will toch ook weleens optreden als je je gpu ongelimiteerd frames laten renderen en daardoor tegen de 3000+ fps aanloopt?

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ach ja coilwhine, daar hebben mijn 8800GTS en ook mijn GTX470 wel last van gehad in bepaalde scenario's dus om nu net te doen of alleen AMD kaarten dit hebben :') elke videokaart kan hier last van hebben ongeacht de fabrikant/model en jij hebt dan toevallig pech. Er zijn ook zat voedingen waar een op de x last heeft van coilwhine maar daarom is het nog geen 'beta' product maar gewoon een technisch voorkomend 'probleem'.

[ Voor 44% gewijzigd door DarkBlaze op 28-07-2014 16:36 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

CptChaos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:40:
[...]
In een winkel kan je over het algemeen producten bekijken en beoordelen, nou is dit bij componenten natuurlijk wat lastiger maar bij laptops en displays kan dit perfect.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

D4NG3R schreef op zondag 27 juli 2014 @ 03:57:
Goeie ja, Ik heb \\tot zover'' nooit meer coilwine sinds ik een Silverstone Strider evo 1200w voeding heb met die dikke bolle connectoren op de PEG connectors tegen coil-whine. Ik heb ook een r9 290 el cheapo..
zelfs als ik op 3500 fps test nergens last van. Met andere voedingen had ik wel soms last van coil whine... zeker op hoge fps.

dit : Afbeeldingslocatie: http://silverstonetek.com/images/memo/ST1000-85F-75F-P-7.jpg

Ik had altijd wel gezeik met voedingen, toen was ik er op een dag echt helemaal klaar mee en meteen full throttle gegaan voor iets uit de hoogste klasse voedingen..

[ Voor 69% gewijzigd door A87 op 28-07-2014 20:57 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Mounty_078
A87 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:46:
[...]

Goeie ja, Ik heb \\tot zover'' nooit meer coilwine sinds ik een Silverstone Strider evo 1200w voeding heb met die dikke bolle connectoren op de PEG connectors tegen coil-whine. Ik heb ook een r9 290 el cheapo..
zelfs als ik op 3500 fps test nergens last van. Met andere voedingen had ik wel soms last van coil whine... zeker op hoge fps.

dit : [afbeelding]

Ik had altijd wel gezeik met voedingen, toen was ik er op een dag echt helemaal klaar mee en meteen full throttle gegaan voor iets uit de hoogste klasse voedingen..
Kan je die kabels ook los kopen?
Pagina: 1