Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc om op te gamen. Tot nu toe heb ik alleen kant en klare pc's gekocht, maar nu wil ik er zelf eentje bouwen. Ik heb er niet veel verstand van, maar ik zou het graag willen leren. Ik heb een paar onderdelen uit de pricewatch gekozen en ik zou hier graag feedback over willen krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wil ik nieuwe games op hoge settings kunnen draaien. Het zal draaien op een resolutie van 1920x1200 en ik ben niet van plan om meerdere schermen te gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik streef naar een bedrag van tussen de 1200 en 1400 euro. Dit is geen absolute maximum, dus als ik voor iets meer, iets veel beters kan krijgen dan mag dat ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een PKB MAE240W monitor met een 1920x1200 resolutie. deze heeft verder een VGA een DVI en een audio poort. Verder heb ik nog een USB muis en een PS/2(? paarse uiteinde) toetsenbord.
Van de computer is volgens mij alles wel te oud om mee te nemen.
Misschien dat de schijfstation nog net kan. http://tweakers.net/pricewatch/262888/lg-gh22ls50-zwart.html
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat aan het volgende te denken:
De kast voor kabelmanagement. verder stond er dat ik de 2.5 inch ssd in de 3.5 inch hdd slots kwijt kon.
De K processor en Z97 moederbord voor overklock mogelijkheden als ik er ooit interesse in krijg.
De GPU en SSD zag ik een paar keer terug komen in andere adviezen en dus ging ik ervan uit dat die wel goed waren.
De PSU, HDD en koeler zegden me helaas niet zo heel veel en van RAM wist ik alleen dat ik rond de 8 gb nodig had, dus heb ik maar componenten die me wel goed leken uitgekozen.
Het OS kan ik via mijn opleiding downloaden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet van toepassing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag een systeem dat niet te veel lawaai maakt.
Daarnaast ook graag componenten die goed te monteren zijn, omdat dit mijn eerste keer is.
Ga je overklokken?
Ik ben het momenteel niet van plan, maar misschien in de toekomst wel.
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc om op te gamen. Tot nu toe heb ik alleen kant en klare pc's gekocht, maar nu wil ik er zelf eentje bouwen. Ik heb er niet veel verstand van, maar ik zou het graag willen leren. Ik heb een paar onderdelen uit de pricewatch gekozen en ik zou hier graag feedback over willen krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wil ik nieuwe games op hoge settings kunnen draaien. Het zal draaien op een resolutie van 1920x1200 en ik ben niet van plan om meerdere schermen te gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik streef naar een bedrag van tussen de 1200 en 1400 euro. Dit is geen absolute maximum, dus als ik voor iets meer, iets veel beters kan krijgen dan mag dat ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een PKB MAE240W monitor met een 1920x1200 resolutie. deze heeft verder een VGA een DVI en een audio poort. Verder heb ik nog een USB muis en een PS/2(? paarse uiteinde) toetsenbord.
Van de computer is volgens mij alles wel te oud om mee te nemen.

Misschien dat de schijfstation nog net kan. http://tweakers.net/pricewatch/262888/lg-gh22ls50-zwart.html
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat aan het volgende te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 203,70 | € 203,70 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 119,99 | € 119,99 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 349,- | € 349,- |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,93 | € 82,93 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 62,75 | € 62,75 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 86,50 | € 86,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.164,27 | |
De kast voor kabelmanagement. verder stond er dat ik de 2.5 inch ssd in de 3.5 inch hdd slots kwijt kon.
De K processor en Z97 moederbord voor overklock mogelijkheden als ik er ooit interesse in krijg.
De GPU en SSD zag ik een paar keer terug komen in andere adviezen en dus ging ik ervan uit dat die wel goed waren.
De PSU, HDD en koeler zegden me helaas niet zo heel veel en van RAM wist ik alleen dat ik rond de 8 gb nodig had, dus heb ik maar componenten die me wel goed leken uitgekozen.
Het OS kan ik via mijn opleiding downloaden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet van toepassing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag een systeem dat niet te veel lawaai maakt.
Daarnaast ook graag componenten die goed te monteren zijn, omdat dit mijn eerste keer is.
Ga je overklokken?
Ik ben het momenteel niet van plan, maar misschien in de toekomst wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 05:18 ]