Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Voornamelijk indie maar er komen een paar grote titels aan die ik wil gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1000 euro. Dit bedrag is volledig beschikbaar voor de kast. Alle randapparatuur neem ik mee van mijn oude setup.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, keyboard, muis en een 120g ssd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD. Alhoewel of dit verstandig is, is nog maar de vraag. Vandaar ook dit topic.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luidruchtig en snel genoeg om de komende tijd mee te kunnen.
Ga je overklokken?
Waarschiijnlijk niet.
Mijn huidige pc begint een beetje aan het einde van zijn leven te komen. Heeft het 3 jaar prima gedaan maar heb besloten nu maar eens een nieuwe aan te schaffen. Heb een aantal onderdelen uit de laatste BBG gehaald en daar zelf aan toegevoegd. Mijn twijfels bij deze setup zijn voornamelijk de cpu en moederbord. Ben al vele jaren fan van amd maar twijfel of dit het weer 3 jaar vol gaat houden. Natuurlijk is er Intel maar daar hik ik weer een beetje tegen de prijs aan (er is ook teveel keuze als het om cpu's gaat)
Mijn kennis omtrent dit onderwerp is niet fantastisch. Alle input/advies/commentaar is zeer welkom.
Gamen. Voornamelijk indie maar er komen een paar grote titels aan die ik wil gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1000 euro. Dit bedrag is volledig beschikbaar voor de kast. Alle randapparatuur neem ik mee van mijn oude setup.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, keyboard, muis en een 120g ssd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 152,46 | € 152,46 |
| 1 | ASRock 990FX Extreme3 | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 342,05 | € 342,05 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,79 | € 67,79 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 83,65 | € 83,65 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 86,50 | € 86,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 980,25 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD. Alhoewel of dit verstandig is, is nog maar de vraag. Vandaar ook dit topic.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luidruchtig en snel genoeg om de komende tijd mee te kunnen.
Ga je overklokken?
Waarschiijnlijk niet.
Mijn huidige pc begint een beetje aan het einde van zijn leven te komen. Heeft het 3 jaar prima gedaan maar heb besloten nu maar eens een nieuwe aan te schaffen. Heb een aantal onderdelen uit de laatste BBG gehaald en daar zelf aan toegevoegd. Mijn twijfels bij deze setup zijn voornamelijk de cpu en moederbord. Ben al vele jaren fan van amd maar twijfel of dit het weer 3 jaar vol gaat houden. Natuurlijk is er Intel maar daar hik ik weer een beetje tegen de prijs aan (er is ook teveel keuze als het om cpu's gaat)
Mijn kennis omtrent dit onderwerp is niet fantastisch. Alle input/advies/commentaar is zeer welkom.