Beste Tweakers,
Mijn broertje gaat na de zomer beginnen aan zijn "Music Production" opleiding waarvoor een laptop nodig is. Een Macbook wordt geadviseerd, echter werkt hij (en gaat hij op zijn opleiding werken) met FL Studio en is sneller in een Windows omgeving.
Wat ga je met je laptop doen?
- Internetten
- FL Studio (professioneel)
- Windows (mogelijk later dualboot met OSX of virtueel in Virtualbox om eens andere muziek programma's te proberen)
- Gamen (eenvoudige spellen zoals COD:MW2 en C&C Generals, dit hoeft niet op de hoogste instellingen gespeeld te worden)
Wat is je budget?
Tussen de €600 en €800 (inclusief de SSD)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag mee naar school
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Een i5 of vergelijkbaar lijkt mij handig voor wat ermee moet gebeuren?
- Is 4GB voldoende of beter 6GB of zelfs 8GB?
- SSD, hoeveel capaciteit zijn we nog niet over uit (120, 250 of 500GB)
-- Optie 1: Huidige hardeschijf eruit en vervangen door een SSD. De hardeschijf die erin zit in een behuizing stoppen zodat deze als externe hardeschijf gebruikt kan gaan worden.
-- Optie 2: Een laptop vinden waar een extra slot vrij is voor een SSD.
- DVD speler + brander
- 15" formaat
- HDMI + VGA of DVI (HDMI voor aan de TV en VGA of DVI voor een extra beeldscherm)
- USB 3.0
- Merk: voorkeur gaat uit naar Samsung of Asus omdat ik hier goede ervaring mee heb, echter zijn deze veel duurder dan bijvoorbeeld Lenovo, MSI of Acer
Ik hoor graag van jullie wat handig is juist wel of niet te doen!
Mijn broertje gaat na de zomer beginnen aan zijn "Music Production" opleiding waarvoor een laptop nodig is. Een Macbook wordt geadviseerd, echter werkt hij (en gaat hij op zijn opleiding werken) met FL Studio en is sneller in een Windows omgeving.
Wat ga je met je laptop doen?
- Internetten
- FL Studio (professioneel)
- Windows (mogelijk later dualboot met OSX of virtueel in Virtualbox om eens andere muziek programma's te proberen)
- Gamen (eenvoudige spellen zoals COD:MW2 en C&C Generals, dit hoeft niet op de hoogste instellingen gespeeld te worden)
Wat is je budget?
Tussen de €600 en €800 (inclusief de SSD)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag mee naar school
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Een i5 of vergelijkbaar lijkt mij handig voor wat ermee moet gebeuren?
- Is 4GB voldoende of beter 6GB of zelfs 8GB?
- SSD, hoeveel capaciteit zijn we nog niet over uit (120, 250 of 500GB)
-- Optie 1: Huidige hardeschijf eruit en vervangen door een SSD. De hardeschijf die erin zit in een behuizing stoppen zodat deze als externe hardeschijf gebruikt kan gaan worden.
-- Optie 2: Een laptop vinden waar een extra slot vrij is voor een SSD.
- DVD speler + brander
- 15" formaat
- HDMI + VGA of DVI (HDMI voor aan de TV en VGA of DVI voor een extra beeldscherm)
- USB 3.0
- Merk: voorkeur gaat uit naar Samsung of Asus omdat ik hier goede ervaring mee heb, echter zijn deze veel duurder dan bijvoorbeeld Lenovo, MSI of Acer
Ik hoor graag van jullie wat handig is juist wel of niet te doen!
[ Voor 25% gewijzigd door royduin op 27-07-2014 12:35 ]