Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:44
Ik gebruik op dit moment de (gratis) dynamic IP service van NO-IP.com om de externe netwerkschrijf via FTP te bereiken. Hiervoor heb ik van NO-IP ook de Dynamic DNS Update Client (DUC) geinstalleerd zodat mijn ip adres elke keer als mijn PC start gecontroleerd wordt.

Ik vroeg mij of of ik zo'n dynamic IP service ook zelf kan installeren in mijn eigen hosting omgeving (bij webreus). Ik heb dan natuurlijk ook een DUC client nodig die mijn ipadres kan aanpassen in een (bestand? / mysql database?) mijn hostingomgeving.

Duidelijk wat mijn vraag is? Zo niet dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Het opslaan van je externe IP-adres is het probleem niet. Je kunt een PHP bestandje neerzetten die de variabele $_SERVER['REMOTE_ADDR'] opslaat, en op je pc of nas een geplande taak/cronjob instellen die elke zoveel uur een request naar dat bestandje doet.

Lastiger is om een DNS-record te updaten met dat nieuwe IP-adres. Daarvoor ben je afhankelijk van waar je je DNS-records beheerd, en of daar bijv. een API voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
[q]

Webdesign, Markup & Clientside Scripting

Problemen die te maken hebben met HTML, CSS, clientsided scripting, Flash, enz.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
• Firefox plaatst je divs niet goed.
• Je Javascriptje werkt niet in Internet Explorer.
• Je weet niet zeker of je code semantisch correct is.
WEB -> IH
Verder wil ik je graag wijzen op onze Quickstart; er ontbreekt nogal 't een-en-ander aan je topic en het zou fijn zijn als je je topicstart even aanvult met die ontbrekende zaken zoals wat je zelf al hebt gezocht/gevonden etc.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 26-07-2014 16:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij