Ik probeer de Citrix NetScaler door te krijgen om in te zetten als load balancer voor een HTTPS service. Het gaat om Exchange 2013 dus ik wil al het verkeer op één hostnaam/IP, SSL Offloading, reencryptie en een monitor per virtual directory. Wat ik nu doe:
Nu zou ik exact dezelfde CS en LB VS ook op een ander IP-adres willen laten luisteren, misschien in het zelfde subnet of zelfs op een andere interface. Ik begrijp dat ik geen tweede VIP aan een VS kan binden, moet ik in dit geval dan de hele config dupliceren? Of kan ik volstaan met een duplicaat CS VS met een ander VIP en dan de zelfde cert, monitors en cs policy binden?
O ja, ik gebruik versie 10.5.
- Maak een Content Switching Virtual Server (VIP + poort 443)
- Maak een Load Balancing Virtual Server per virtual directory (/owa, /ecp). Bind aan elke LB VS een niet gebruikt, NS intern IP adres.
- Maak een SSL Service Group, bind twee services aan de Service Group en bind de Service Group aan de LB Virtual Servers
- Bind een SSL certifciaat aan de CS en LB Virtual Servers, maak Monitors aan en bind ze aan de LB Virtual Servers.
- maak CS policies en bind deze aan de CS VS.
Nu zou ik exact dezelfde CS en LB VS ook op een ander IP-adres willen laten luisteren, misschien in het zelfde subnet of zelfs op een andere interface. Ik begrijp dat ik geen tweede VIP aan een VS kan binden, moet ik in dit geval dan de hele config dupliceren? Of kan ik volstaan met een duplicaat CS VS met een ander VIP en dan de zelfde cert, monitors en cs policy binden?
O ja, ik gebruik versie 10.5.