• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 00:10
Snelle vraag, ik zie hier een mobo met AM3+ socket.
pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3

Mijn vraag nu is, past ieder AM3+ CPU op dit mobo of zie ik iets over het hoofd?
Wat als men deze CPU erop zou willen krijgen, zou dit werken?

pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition

Bedankt

Verwijderd

Het past wel, maar je CPU verbruikt veel stroom. De VRM's die de stroom leveren voor deze CPU, zijn op dit mobo niet zo goed. Daarom heb je kans dat je CPU gaat throttlen; dan gaat hij minder hard lopen omdat de temperatuur te hoog word. Een betere optie is pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:49
Ik heb dezelfde mobo met een Phenom II x6 1055t erop maar die throttled niet? (aangezien de wattage hetzelfde is)

Verwijderd

Knamix schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:41:
Ik heb dezelfde mobo met een Phenom II x6 1055t erop maar die throttled niet? (aangezien de wattage hetzelfde is)
Het kan op zich werken, maar ik zou het zelf niet willen proberen. Better safe than sorry, zeker met FX-heethoofden.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Het kan op zich werken, maar ik zou het zelf niet willen proberen. Better safe than sorry, zeker met FX-heethoofden.
Komt omdat hij tweedehands mijn mobo wil kopen (ik gebruik er een phenom x6 bij) Maar zei tegen hem dat hij een topic aan moest maken omdat ik niet zeker wist of het goed bij elkaar ging (zijn 6300 en mijn mobo)

maar dan weet ik genoeg! :)

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Knamix schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:41:
De FX-6300 (32nm) heeft een TDP van 95W en de Phenom X6 (45nm) een TDP van 125W.
Dat is niet hetzelfde :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
volgens de specs kan het bord een cpu met TDP van 140W aan
een FX6300 zou dus geen enkel probleem mogen geven (voor een FX8xxx is het niet echt aan te raden)
de VRM's zijn misschien niet zo super, maar zolang je niet gaat overklokken zou het perfect moeten werken
(een lichte overklok kan misschien ook nog wel)

er zijn ook borden die maar tot TDP van 95W gaan en dan wordt het natuurlijk nipt, met mogelijks problemen na verloop van tijd (veroudering van de componenten)

Verwijderd

Ik heb dit mobo icm een fx6200 op stock snelheden en ik heb nog nooit problemen gehad. De cpu gaat ook niet throttelen (cpu os gekoeld met gelid tranquillo rev.2)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Met een 4+1 vrm design zonder koeling kan het wat problemen geven, maar eerlijk gezegd denk ik dat het prima gaat (het is gelukkig geen 3+1).
http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

Volgens de cpu support list kan het ook, zelfs met de 6350 en 8350.
http://support.asus.com/c...hashedid=2TinR0vmf3nCJ2GF

Wellicht kan het geen kwaad een cpu koeler te monteren die naar beneden blaast.
Pagina: 1