Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus laptop terug van garantie alles kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Ieoorski
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 10:49
Mijn moeder had een asus laptop gekocht.
Na anderhalf jaar deden een aantal toetsen van het toetsenbord niet meer.
Ze heeft de laptop terug gebracht met garantie.
Nadat ze de laptop terug kreeg bleek dat er naast het vervangen van het toetsenbord (wat simpel met een schroevendraaier eruit is te wippen) ook een complete reset van de laptop was gedaan. Heel windows opnieuw geinstaleerd en alle documenten verwijderd.

Is dit normaal of hoort dit niet? Het lijkt me niet dat ze de complete laptop standaard resetten bij garantie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is vrij standaard, vrijwel iedere fabrikant waarschuwt er ook voor dat je de data kwijt bent. Op die manier kunnen ze zeker testen dat alles naar behoren werkt, en het niet toch ligt aan een softwarefoutje of iets dergelijks (sommige software wil bijv nog wel eens veroorzaken dat er toetsen blijven hangen). Dit komt weinig voor, maar om dingen uit te sluiten is het de standaard procedure bij bijna ieder reparatiebedrijf.

Ik denk dat het makkelijkste is om de backup terug te zetten, en de software weer opnieuw te installeren.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Daarom altijd een backup van je data achter de hand hebben, zeker als je iets opstuurt voor garantie.

* MegaTronics gooit zelfs de schijven leeg via DBAN als hij iets met HDD's opstuurt. :p Als die dan terug is, image restoren en verder gaan waar je gebleven was.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Ieoorski
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 10:49
TERW_DAN schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:17:
Dit is vrij standaard, vrijwel iedere fabrikant waarschuwt er ook voor dat je de data kwijt bent. Op die manier kunnen ze zeker testen dat alles naar behoren werkt, en het niet toch ligt aan een softwarefoutje of iets dergelijks (sommige software wil bijv nog wel eens veroorzaken dat er toetsen blijven hangen). Dit komt weinig voor, maar om dingen uit te sluiten is het de standaard procedure bij bijna ieder reparatiebedrijf.

Ik denk dat het makkelijkste is om de backup terug te zetten, en de software weer opnieuw te installeren.
Oke bedankt