Windows 8.1 - 8.1 upgrade repair is het mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Hallo ik een windows installatie die absoluut niet verloren mag gaan dus denk vanuit dat oogpunt als allerbelangrijkste.

Nu heb ik bij windows 8 het beruchte "politievirus" gehad
Die ik succesvol verwijderd heb met hitman pro

De schade was echter al gedaan in operating system

Nu heb ik een in-place upgrade repair gedaan naar 8.1
En alles was gerepareerd in het OS wat niet kapot was van basis functie
Bepaalde basis dingen waren beschadigd Drivers installen wilde niet lekker enz.
En bepaalde applicaties deden moeilijk

In iedergeval nu was mijn OS schoon.
En noem het mijn Eigen domme fout maar heb weer hetzelfde politie virus te pakken gehad.
Ik vermoed dat het komt door het gebruikt van INTERNET EXPLORER en het bezoeken van "warez" achtige sites die dodgy popups met zich brengen.

Met EXACT hetzelfde probleem alles is precise dezelfde manier kapot en dezelfde apps geven moeite.

Configuratiescherm is nergens te vinden, of network sharing center geval ook nergens..
De processor informatie , windows product code is niet meer uit te lezen in deze computer informatie.

Maargoed alles "doet" het veder, games en al.
Hitman pro gedraait natuurlijk an malwarebytes wat het virus heft doen verwijderen.

Maar de schade blijft.

Om een lang verhaal kort te maken. is het mogelijk een upgrade install te doen over mijn huidige install.

En al mijn settings te behouden zoals ik van windows 8 naar windows 8.1 ging? Of moet ik dan op windows 9 wachten?

Volgende keer ga ik toch echt een geode backup maken iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik begrijp even niet waarom je windows installatie absoluut niet verloren mag gaan? Je kan er nu toch in? Dan kan je toch een backup maken (en dan niet van alle warez die je hebt gedownload)? En dan gewoon Windows reinstallen?

En dan geen warez meer downloaden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Waarom niet de gegevens veilige stellen en dan echt schoon beginnen. Als Windows niet meer normaal wekr om dit te kunnen doen de harddisk aan een andere pc hangen en gegevens kopieeren. Of een Linux Live-cd downloaden en hiermee de PC starten om de gegevens veilig te stellen.

Je bent nu voor de tweede keer getroffen op een niet goed werkende pc en dat zal niet veel beter meer worden en alleen met lapmiddelen bezig.

Productcode staat normaal ergens vermeld op de PC/Laptop of zit ingebakken in de BIOS en dan hoef je geen code in te vullen tijdens installeren.

Maar je vermeld verder geen info over hardware dus niet te bepalen. Even met Google zoeken op merk + typenr + windows code en je bent er snel achter waar de code te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Je kan in Windows 8(.1) je Windows "herinstalleren" zonder dat er persoonlijke data verloren gaat.

http://www.eightforums.co...-install-windows-8-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Echt mensen met respect hoor, maar ik vind het ZO irritant dat mensen steeds zeggen schoon opnieuw beginnen.

Kom daar niet gewoon mee, het is mijn kijkpunt hoe ik mijn situatie benader. Ik heb heel veel spelletjes ge-installeerd dat is de reden waarom ik niet wil re-installen, omdat ik die ook zou moeten re-installen waar ik niet aan begin. Oordeel daar over niet, hoe dom of onhandig je dat ook mag vinden.

Het is niet helemaal met "lapmidellen" bezig zijn omdat de installatie volledig schoon was na upgrade. Het is echter mijn Eigen gebruik/fout wat het geeft doen herhalen wat ik nu tijdelijk fix met "lapmiddel". Met een upgrade is niks mis en maakt alles schoon nagenoeg.

Wat ik bedoel met product code is niet zichtbaar is meer om aan te geven dat het "virus" gewoon bepaalde criteria beschadigd heeft niks meer niks minder. Want dat was altijd zichtbaar. net als processor informtie en dergelijke. DXdiag kan er ook niet bij.

Maargoed bedankt thorgal21! Hier heb ik wat aan, ga er gelijk mee aan t werk van de week.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 13:27
Dat advies wordt niet zomaar gegeven. Leuk dat je je data wilt behouden, maar als die spelletjes die je hebt geinstalleerd iets schadelijks bevatten dan ben je na een herinstallatie terug bij af.

Vergeet niet dat dit "politie virus" heel zichtbaar is. Het is zeer waarschijnlijk dat je veel meer zooi te pakken hebt gekregen waar je nooit wat van ziet. Die code is uit op je bijv. je bankgegevens, creditcard informatie of simpel gebruikersnamen en wachtwoorden. De enige manier om zeker te weten dat je overal vanaf bent is om schoon te beginnen en vervolgens voorzichtig je oude data te migreren.

Afijn, ik voeg dit hier toe zodat iemand anders met een soortgelijk probleem die hier terecht komt weet waarom je het best schoon verder kan gaan. Wat je zelf doet moet je natuurlijk zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:41
Reconhell schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:37:
Het is niet helemaal met "lapmidellen" bezig zijn omdat de installatie volledig schoon was na upgrade.
Dat is 'ie dus niet, als jij een in-place upgrade doet en zo instellingen van je vervuilde Windows overneemt zul je nooit een schone installatie hebben. Dat heb je pas als je helemaal overnieuw begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Nee dat is niet helemaal nee dat snap ik maar veel dingen zijn wel "hersteld" zegmaar.
Vandaar dat het ook mijn problemen oplost.

Dat is goed genoeg voor mij.

Al zou ik bewijze van elk jaar een in place repair moeten draaien. is dat veel en veeeel beter dan 100en pc games opnieuw installeren.

Maar dat ben ik.

En ik heb niks qua wachtwoorden of gegevens die comprised kunnen worden valt niks te stelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Reconhell op 26-07-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
lekkere instelling heb jij zeg.
Je kan b.v. ook ongemerkt lid zijn van een botnet zonder dat je het in de gaten hebt, zullen
een hoop andere mensen niet blij mee zijn.
Als je een virus te pakken heb gehad zoals jij dan is er maar 1 ja 1 manier om weer virus vrij te worden
en dat is een clean install.
Pagina: 1