Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:56
Ik zoek een?
Smartphone voor mijn vriendin. Momenteel maakt ze gebruik van een Sony Xperia S. Maar hier is ze/ben ik, eigenlijk wel klaar mee. Toestel begint inmiddels wel erg traag te worden en moet geregeld aan de lader (lees halverwege de dag). In februari kan ze verlengen. Persoonlijk vind ik dit te lang duren en heb ook aangegeven; koop nu een nieuw toestel en neem straks een sim-only abbo voor een jaar, eventueel 2 jaar.

Ze wil er nog niet echt aan; heeft zoiets van ik hou het nog wel even vol. Maar persoonlijk vind ik dat het eigenlijk niet meer kan en heb ik het idee dat als we wat moois weten te vinden ze er eigenlijk wel voor open staat. (nu vind het nog "zonde")

Het toestel moet op Android draaien. (Alles hier in huis draait op Android en dat kent ze).
Wat is je budget?
het liefst natuurlijk zo min mogelijk ;-). Maar maximaal € 300,- denk ik zo.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mailen, facebook, bellen, camera, agenda beheer. Nja, eigenlijk alles wat je met een smartphone doet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb o.a gekeken naar de Xiaomi Mi3, Nexus 5. Maar er is zoveel dat ik eigenlijk het spoor wat bijster ben. Heb wel het idee dat ik met een telefoon van chinese makelaardij (Xiaomi, Oppo) verreweg het beste voor het geld ga krijgen.

Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee om een toestel te importeren

Welke vragen heb je hier nog over?
Niet zozeer vragen. Wel dat het toestel niet te groot moet zijn. De xperia S heeft de volgende maten:
128 x 64 x 10.6 mm

Het mag wel wat groter dan dat, maar ze wil hem wel fatsoenlijk met 1 hand kunnen bedienen.

[ Voor 72% gewijzigd door Robbie T op 26-07-2014 00:52 . Reden: Verkeerde knop, Enter i.p.v shift. Graag titelchange to: [Nieuwe mobiel] China Phone? ]

• Robbie T
Up :-)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Volgens mij is het geen zware gebruiker, en gaat het om mooi, dus zoek iets dat er gelikt uit ziet in de winkel op zou ik zeggen, er zijn genoeg Samsung / Huawei / HTC / Sony modelletjes binnen je budget maar over smaak valt niet te twisten met een vrouw.

• Robbie T
swhnld schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:46:
Volgens mij is het geen zware gebruiker, en gaat het om mooi, dus zoek iets dat er gelikt uit ziet in de winkel op zou ik zeggen, er zijn genoeg Samsung / Huawei / HTC / Sony modelletjes binnen je budget maar over smaak valt niet te twisten met een vrouw.
Mijn vrouw is niet zo eentje die perse een roze wil ;-).
Ze moet een goed toestel hebben, maar eigenlijk wil ze er nu nog niet aan omdat ze het te duur vind. Daarom kijk ik dus ook naar de China phones.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan zelf de Chinaphones afraden. Op een enkeling na schort het altijd wel ergens aan. Uiteindelijk ben je beter af met een telefoon van een bekende fabrikant die zon telefoons uitgebreid test en waar je nog een goede community bij hebt op XDA.
Wellicht een Moto G? Ga je er voor een klein prijsje aardig op vooruit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

JiaYu G4 ofzo... G5 lijk op een iPhone...
MediaTek en GPS gaat niet altijd goed samen maar prima telefoontjes ansich.

[ Voor 68% gewijzigd door CLB op 27-07-2014 23:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:06
Tsurany schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:34:
Ik kan zelf de Chinaphones afraden. Op een enkeling na schort het altijd wel ergens aan. Uiteindelijk ben je beter af met een telefoon van een bekende fabrikant die zon telefoons uitgebreid test en waar je nog een goede community bij hebt op XDA.
Wellicht een Moto G? Ga je er voor een klein prijsje aardig op vooruit.
Xiaomi en Lenovo zijn chinaphones, maar je kunt niet zeggen dat ze hun producten niet testen en dat het weinig kwaliteit is die ze leveren. En er zijn ook gewoon chinaphones met een goede community.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jarti66 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 01:14:
[...]

Xiaomi en Lenovo zijn chinaphones, maar je kunt niet zeggen dat ze hun producten niet testen en dat het weinig kwaliteit is die ze leveren. En er zijn ook gewoon chinaphones met een goede community.
Daarom zeg ik, op een enkeling na. Xiaomi levert inderdaad goede kwaliteit. Lenovo ben ik dan niet positief over, duurder dan de rest maar zonder dat je dat ergens in terug ziet.
Enkel Xiaomi heeft echt een goede community. OPPO komt in de buurt maar daar betaal je ook weer aardig wat voor terwijl je dat niet terug ziet in de service.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:55
http://oneplus.net/

Dit al overwogen? Wel groot, maar prachtig toestel voor ditto prijs.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

In de TS wordt de grootte al aangehaald, dus een 5,5 inch telefoon, mwah...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Robbie T
Momenteel mijn oog laten vallen op de Xiaomi Mi3, eens kijken of dat wat is voor haar.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 12:31
LG G2 iets? met de cashback actie ben je rond de 280,- kwijt en het is een erg fijn toestel met een waanzinnig accuduur en goede camera :)

Verwijderd

jarti66 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 01:14:
[...]

Huawei en ZTE ook ;) Je kunt natuurlijk gaan voor bang for buck toestellen, zoals een Doogee bijvoorbeeld maar daar mankeert meestal toch wel iets aan. ZTE en Huawei verkopen ook gewoon toestellen in dezelfde prijsklasse maar die hebben dan wellicht een qHD scherm i.p.v. 720p scherm maar die toestellen werken meestal wel erg goed en mankeert niks aan.

• Robbie T
De Xiaomi Mi3 vind ze toch te groot. (Hij is vergelijkbaar met mijn z1, en die vind ze te groot)
Knamix schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 01:27:
LG G2 iets? met de cashback actie ben je rond de 280,- kwijt en het is een erg fijn toestel met een waanzinnig accuduur en goede camera :)
Thanks, dat is ook nog wel een goede tip!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:18:
[...]

Huawei en ZTE ook ;) Je kunt natuurlijk gaan voor bang for buck toestellen, zoals een Doogee bijvoorbeeld maar daar mankeert meestal toch wel iets aan. ZTE en Huawei verkopen ook gewoon toestellen in dezelfde prijsklasse maar die hebben dan wellicht een qHD scherm i.p.v. 720p scherm maar die toestellen werken meestal wel erg goed en mankeert niks aan.
Heb nu de ZTE Nubia 7 mini gezien. Iemand enig idee hoe het met de kwaliteit staat van ZTE? Voor zover ik weet wel goed, gezien de reactie hierboven ook, iemand anders er nog wat zinnigs over te zeggen?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37
Ik denk dat de Xiaomi mi2s wel een ideale phone is qua hardware/grootte en die is bovendien erg goedkoop (woon zelf in China en kost hier ~125 euro ofzo).

Als je naar de LG G2 kijkt en een goedkopere optie wilt zou je ook naar de Japanse versie van Docomo kunnen kijken. Die kost ongeveer 200 euro voor 32GB versie. Telefoon ziet er precies hetzelfde uit als de LG G2, behalve LG logo dat is vervangen door Docomo logo. Weet niet precies of 4G in Nederland gaat werken, moet je zelf even uitzoeken. Daarnaast is het toestel wat minder eenvoudig te rooten/updaten, maar er is wel hulp op xda te vinden. Heb zelf de Docomo LG G2 die werd geleverd met een of andere custom rom (geloof dezelfde rom als de LG G Flex) en die werkt iig prima. Geweldige telefoon imo :P

Eventuele garantie issues zullen met beide phones wel enigszins lastig zijn, aangezien je ze (denk ik) niet direct in Nederland kan kopen. Heb zelf (gelukkig) nog nooit problemen gehad met telefoons, dus het is imo wel een acceptabel risico.
Pagina: 1