Sinds gistermorgen wordt mijn 2TB WD Externe HDD opeens gezien als een RAW file system i.p.v. NTFS. En verkenner toont hem onder computer als ' local disk (k: )' Ik ben al de hele dag bezig geweest met zoeken hoe dit gebeurd kan zijn en hoe ik dit kan fixen. De oorzaak dat de HDD RAW geworden is, is omdat ik regelmatig de USB uit mijn PC trek zonder de HDD veilig te verwijderen - Windows geeft trouwens mij helemaal niet de optie om veilig te verwijderen als ik rechts klik op de schijf in verkenner...
Hoe dan ook, ik wil de data die op de harde schijf staat, ca. 1,5 TB aan video's, foto's en muziek, zeker niet kwijtraken aangezien dan 4 1/2 jaar werk weg is. Backups heb ik nooit kunnen maken, omdat de schijf al erg traag was met bestandsoverdracht en het dan letterlijk een jaar zal duren voordat ik alles ge-backuped had.
Andere informatie die ik heb over het probleem is dat ' de partitioning table kaput is'. Geen idee wat dit betekent.
Wat moet ik nu doen om ervoor te zorgen dat de HDD het weer doet en dat ik mijn data kan behouden?
Bij voorbaat dank.
Hoe dan ook, ik wil de data die op de harde schijf staat, ca. 1,5 TB aan video's, foto's en muziek, zeker niet kwijtraken aangezien dan 4 1/2 jaar werk weg is. Backups heb ik nooit kunnen maken, omdat de schijf al erg traag was met bestandsoverdracht en het dan letterlijk een jaar zal duren voordat ik alles ge-backuped had.
Andere informatie die ik heb over het probleem is dat ' de partitioning table kaput is'. Geen idee wat dit betekent.
Wat moet ik nu doen om ervoor te zorgen dat de HDD het weer doet en dat ik mijn data kan behouden?
Bij voorbaat dank.