Toon posts:

Opstarten VPN verbinding mbv services.

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraag,

heb hier adsl en nu moet ik handmatig mijn vpn opstarten. Als ik het aangemaakte netwerk icoontje in de startup directory zet dan werkt dit niet goed.

Ik kan als het goed is die verbinding mbv de windows services automatisch opstarten.
Wie weet hoe ?

Alvast bedankt !

Verwijderd

Er bestaat een Run services key in het register. (HKEY_Local_Machine/software/microsoft/current version/run services)

Als je daar en koppeling naar de exe file maakt dan zal die als service opgestart worden (voor het inloggen).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 16:24 schreef Wesman het volgende:
Er bestaat een Run services key in het register. (HKEY_Local_Machine/software/microsoft/current version/run services)

Als je daar en koppeling naar de exe file maakt dan zal die als service opgestart worden (voor het inloggen).
Ha een antwoord, eindelijk iemand die het wel weet. Ga het zo snel mogelijk proberen.

Bedankt !

P.s. toch blijf ik het vreemd vinden dat
je dit moet aanmaken vanuit het register en dat er niet gewoon de mogelijkheid bestaat om het vanuit windows zelf ergens te doen dmv een nieuwe koppeling ofzo.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Bosmonster

*zucht*

Hier zit ik dus ook mee te kutten.. maar er is dus geen exe file.. althans niet in Win2K. Krijg met geen mogelijkheid iets anders in mn services..

Niemand schijnt me ook te kunnen helpen met het uitvoeren van een shellcommando om de verbinding dan wel via een service opgestart te krijgen... :(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Bosmonster

*zucht*

Of kan het niet met een vbs-filetje? Die kun je geloof ik wel in je services zetten..

Als ik met een VBS een LNK file opstart krijg ik een 'permission denied' ... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:15 schreef Bosmonster het volgende:
Of kan het niet met een vbs-filetje? Die kun je geloof ik wel in je services zetten..

Als ik met een VBS een LNK file opstart krijg ik een 'permission denied' ... :(
Irritant niet, schijnbaar weet niemand dit hier. Ik wil het op deze manier doen vanwege het volgende. Pc anywhere en een ftp server worden ook al automatisch geladen. Die vpn verbinding opbouwen duurt alleen even waardoor die andere twee programma's al opstarten. Het ipnr wat de kabelverbinding naar buiten toe heeft wordt pas toegekend als die verbinding actief is. Wat heb ik nu dus, pc anywhere en die server luisteren alleen op interne ip adressen.

Verwijderd

Ik had mijn modem om deze reden omgebouwd tot een router (zie adsl tweak topic) maat ook dit is voor mij maar nix (heb me filetransfer hard nodig) en die werkt dan niet meer

maargoed... als iemand weet hoe ik mijn VPN verbinding met XS4all als een service kan laden... post het dan ff!!!

alvast ThNx !

Verwijderd

Ik heb enige tijd geleden hier ook wat mee gestoeid.

Een mogelijke (maar niet volledig goed werkende) oplossing was een batch bestandje aanmaken met daarin "%Systemroot%\System32\Rasphone -d adsl" (uitgaande van het feit dat je de dial-up verbinding adsl hebt genoemd.
Dit batch bestand kan je dan met start-settings-controlpanel-scheduled tasks zodanig laten starten dat ie meteen opstart. Dit werkt maar er zitten een paar haken en ogen aan.
Omdat de machine nu toch achter een zyxel router hangt heb ik er verder niet naar gekeken.

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Bij WY2k kun je de optie On demand dailing aanvinken.
Als dan een client een internet verbinding nodig heeft dan start de vpn zelf op.
Ik heb zelf WY2K advanced server met 5 clients draaien thuis,
en exchange 2000 werkt perfect.

http://www.QuikSoft.nl
http://owsvdenhelder.QuikSoft.nl
http://mp3.QuikSoft.nl

I Think i gonne be Sick!!!

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 13:46 schreef burgerking het volgende:
Ik heb enige tijd geleden hier ook wat mee gestoeid.

Een mogelijke (maar niet volledig goed werkende) oplossing was een batch bestandje aanmaken met daarin "%Systemroot%\System32\Rasphone -d adsl" (uitgaande van het feit dat je de dial-up verbinding adsl hebt genoemd.
Dit batch bestand kan je dan met start-settings-controlpanel-scheduled tasks zodanig laten starten dat ie meteen opstart. Dit werkt maar er zitten een paar haken en ogen aan.
Omdat de machine nu toch achter een zyxel router hangt heb ik er verder niet naar gekeken.
Ik werk helaas met win98 en die heeft geen RASphone :(

andere oplossing?

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Nog iemand idee'en??

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• Amster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 23:52
Ik gebruik zelf al een tijdje een programma dat "AtYourService" heet.
(welliswaar op een Win2k server)
Hiermee kan je zo'n beetje alles laden als service

Ik weet niet of dit voor Win98 geschikt is
Het werkt wel op alle op NT gebasseerde OS'en

De website is AtYourService

Suc6
:+ Erwin (8>

Don't speak unless you can improve on the silence.

Pagina: 1