Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mijn Canon 400D wil sinds gisteren niet meer aan. Geen lampje, helemaal niets. Het kleine batterijtje al vervangen en de spanning van de accu gecontroleerd maar niets mocht helpen. Dus is het tijd voor een nieuwe.

Ik wil graag weer een Canon camera kopen zodat ik mijn lenzen kan behouden. Nu twijfel ik tussen een 1100D, 1200D en een 600D.

Waar de camera voornamelijk voor wordt gebruikt is het fotograferen van zelfgemaakte kaarten om deze vervolgens op de blog van mijn vrouw te plaatsen. Ik kan alleen niet goed beoordelen of een goedkopere 1200D voldoende is en wat een 600D aan meerwaarde kan leveren.

Kan iemand wat zinnigs roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
Het werk wat jij beschrijft klinkt niet heel ingewikkeld, ik denk dat een 1100D dit net zo goed doet als een 600D. Uiteraard zijn er verschillen tussen de 3 modellen, maar die hebben meer betrekking op bouwkwaliteit en gebruiksgemak dan op het eindresultaat van jouw foto's, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Dank voor je antwoord, ik had wel zo'n vermoeden maar het is fijn dat iemand dat bevestigt. Dan gaat het de 1200D worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Net de nieuwe 1200D geprobeerd.. Ik vond de 400D al een prima ding en de 1200D voelt als een upgrade. Dus de camera voldoet prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor jouw doelen lijkt mij een simpele instapper DSLR al voldoende te zijn, 1200D of iets in die richting moet prima zijn.

People as things, that’s where it starts.